Hoe kan ik het beste mijn wereldmunten opbergen?
Hoe kan ik het beste mijn wereldmunten opbergen?
Hoe kan ik het beste mijn wereldmunten opbergen ? op dit moment ligt het nog in zakjes op land gesorteerd, in het begin ging het nog wel , maar het werden er meer en meer en steeds onoverzichtelijker. Dus zie ik het graag anders, maar hoe? Het gaat om ca1600 circulatie munten van verschillende landen soms 1 per land, soms 30-40 per land. Meeste niet van grote waarde. Graag wel op land gesorteerd. Ik verzamel op type niet op jaartal (uitzondering Indonesië).
Groet Marc
Groet Marc
Re: Hoe kan ik het beste mijn wereldmunten opbergen?
Gewoon in kaften met plastiek bladeren maar dan wel eerst jou munten verpakken in karton houdertjes anders gaan je munten beginnen "plakken".Marc Wijntjes schreef:Hoe kan ik het beste mijn wereldmunten opbergen ?
Dus je munt bladeren op formaat van je karton houders kopen.
In plastiek boxen gaat het te duur zijn en te omvangrijk zijn.
Groeten Luc.

Beste Luc
Je hebt over 'je kartonnen houders', maar ik heb geen kartonnen houders.
Groet Marc
Je hebt over 'je kartonnen houders', maar ik heb geen kartonnen houders.
Groet Marc
En hoe doe ik het dan met de sortering op land?
En hoe geef dat dan aan?
Groet Marc
En hoe geef dat dan aan?
Groet Marc
Dat mag geen probleem zijn ik denk zelfs dat hier forum leden zijn die je ze voor een "prikje" kunnen leveren.Marc Wijntjes schreef:Je hebt over 'je kartonnen houders', maar ik heb geen kartonnen houders.
Groeten Luc.

PS: Zo niet kom je maar eens naar Dendermonde.

Als je te weinig munten hebt van een bepaald land breng je het onder een werelddeel.Marc Wijntjes schreef:En hoe doe ik het dan met de sortering op land?
En hoe geef dat dan aan?
En ik denk dat het mogelijk is om alle landen hun vlaggen of vaandel hier op te vragen.
Op die manier hou je het overzichtelijk.
Maar ik denk dat andere forum leden die ook wereld munten verzamelen je nog betere tips kunnen geven.
Groeten Luc.

Laatst gewijzigd door LUC op 31 dec 2016, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Zijn er ook nog andere opties?
Groet Marc
Groet Marc
Ik denk van niet, wat wel nog mogelijk is dat je de kaften vervangt door karton doosjes op maat van de karton houders (dat bestaat) maar dan krijg je meer een archief van munten
en niet een verzameling of collectie en dan boet je flink in wat betreft je hobby..
Groeten Luc.
en niet een verzameling of collectie en dan boet je flink in wat betreft je hobby..
Groeten Luc.

Ik bedoelde meer anders dan kartonnen houders?
Groet Marc
Groet Marc
Ik zelf bewaar of verzamel mijn munten gewoon los in "houten boxen met "vinyl bekleed" als ik het zo mag noemen.Marc Wijntjes schreef:Ik bedoelde meer anders dan kartonnen houders?
Maar je moet realistisch zijn, is je verzameling groot en per stuk niet zo duur dan moet je een goedkope opberg systeem zoeken.
Ik heb graag dat mijn munten verkleuren door de zuurstof, ik zie graag dat mijn munten blauw, groen, oranje trekjes krijgen maar niet
ieder verzamelaar heeft dit graag dat is een persoonlijke keuze maar een enkele van deze munten is meer waard dan het kistje.
Mijn verzameling is niet groot, dus ik kan dan iets meer spenderen aan een mooi opberg systeem.
Wat wel vast staat heb je dure of goedkopere munten je moet ze beschermen tegen verder kwaliteit verlies, dus niet in een schoendoos of versleten sok.

Groeten Luc.

Is er niets simpelers?
Groet Marc
Groet Marc
Marc Wijntjes schreef:Is er niets simpelers?
Ik weet het niet Marc jij bent gezegend met circa 1600 Munten, zie het als uitdaging.Marc Wijntjes schreef:om ca1600 circulatie munten van verschillende landen soms 1 per land,

Groeten Luc.

En hoeveel gaat het dan in totaal kosten? Voor ca 1600 munten.
Groet Marc
Groet Marc
En ook rekening houdend met de groei van mijn verzameling?
Groet Marc
Groet Marc
Marc, heb je hier al gekeken? http://www.hartberger.nl
Ik heb intussen besloten om munthouders om te nieten ga gebruiken, maar welke bladen en banden kan ik het beste gebruiken? Wat is het verschil tussen numis optima van leugtturm hartberger gm lk importa bladen?
Groet Marc
Groet Marc
-
- Donateur
Ik heb mijn verzameling voornamelijk in een weekmakersvrije schuifbladen opgeborgen..
Persoonlijk vind ik dat een prima oplossing voor gecirculeerde munten..
Persoonlijk vind ik dat een prima oplossing voor gecirculeerde munten..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Superlid
Zo berg ik ook mijn munten op. In zo'n Importa album kan je er altijd lekker veel in kwijt. Jammer alleen dat ze gestopt zijn, ik vond de albums altijd erg mooi.
Verzamelt: wereldmunten en -bankbiljetten; is vooral op zoek naar DDR, Oostblok en NL munten/biljetten!
Ik heb intussen mijn wereldmunten (grotendeels) opgeborgen in munthouders om te nieten van Hartberger (waaronder vierkanten) in bladen Leuchturm Optima in banden Leuchturm Optima Gigant.
Groet Marc
Groet Marc
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Superlid
Netjes!
Verzamelt: wereldmunten en -bankbiljetten; is vooral op zoek naar DDR, Oostblok en NL munten/biljetten!
Wil er alleen nog een keer vlaggen en landsnamen aan toevoegen.
Groet Marc
Groet Marc
-
- Superlid
Zoiets bedoel je?

Die landenkaartjes heb ik zelf gemaakt in Word, vervolgens uitgeprint en op karton geplakt. Lekker goedkoop.
Ik heb de bestanden volgens mij nog op mijn pc staan, ik kan ze naar je doormailen als je wilt.

Die landenkaartjes heb ik zelf gemaakt in Word, vervolgens uitgeprint en op karton geplakt. Lekker goedkoop.
Ik heb de bestanden volgens mij nog op mijn pc staan, ik kan ze naar je doormailen als je wilt.
Inderdaad zo iets, maar ben zlef al begonnen met te maken.
Groet Marc
Groet Marc