Boule

Plaats hier alle informatie, weetjes, nieuwtjes, vragen, etc. over de euromunten

Moderator: euromunter

Dennis Collect
Aankomend lid
Aankomend lid

Boule

Bericht door Dennis Collect »

Hallo allemaal,

Ik ben Dennis en nieuw hier. Sinds enige maanden ben ik verzamelaar van 2 euromunten geworden, enorm interessant en ik ben er ook wel achter dat het ook veel geld kan kosten :shifty: . Vooral de munten uit Monaco zijn interessant, mede gezien de waarde ontwikkeling. Via internet ben ik op de site van Boule.eu gekomen en heb daar een bestelling gedaan en betaald via internet bankieren. Vermeldt wordt dat de betaal termijn dan wat langer kan zijn. Nu heb ik het geld 15 september overgemaakt en vooralsnog geen reactie ontvangen, er wordt ook niet gereageerd op mails en telefoontjes. Het wordt eigenlijk een beetje vervelend.

Mijn vraag heeft iemand ervaring met bestellingen, levertijden e.d via Boule?

Groet Dennis
LUC Liberia
Donateur
Donateur

Re: Boule

Bericht door LUC »

Welkom Dennis op het forum. :thumb up:
ik zelf heb geen ervaring met bestellingen via internet.(juist om die problemen te vermijden, ik kies voor direct contact, nadeel is wel dat ik geduld moet hebben en ook munt types die mij passeren helaas,
maar dat is een keuze dat ik zelf maak).
Maar ik denk wel dat hier genoeg leden zijn die ervaring hebben met bestellen via internet en die je goede raad kunnen geven ook wat betreft via Boule.eu.
Dit forum heeft een grote familie euro verzamelaars ze zullen je graag helpen om hun ervaringen te delen en eventueel betere handelaars voor te stellen.
Vriendelijke groeten Luc. :D
resparvae Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door resparvae »

Hallo Dennis,

Ik ken deze site Boule.eu niet. De prijzen zijn laag. Als ik Monaco wil bestellen doe ik dat bij Gadoury. Altijd prima ervaringen gehad daar.
Gewoon contact blijven houden, is wat ik je aanraad.

Thomas
Dennis Collect
Aankomend lid
Aankomend lid

Luc, Thomas, bedankt voor de reacties en de tip om eens bij Gadoury te kijken voor bestellingen. Vooralsnog helaas geen inhoudelijk reactie van "ervarings-deskundigen", dus ook geen positieve. Wellicht is dit vooralsnog een incident. Proberen in contact te komen is idd hetgeen ik blijf proberen.

Verder een enorm interessant forum met veel leerzame informatie.

Groet Dennis
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Voor Monaco kun je ook nog kijken bij http://www.comptoir-philatelique.com/
Daar krijg je via email in ieder geval wel altijd snel antwoord, soms zelfs tijdens het weekend.

Verder een tip, betaal liever niet via overschrijven als creditcard ook mogelijk is.
Een creditcardbetaling is namelijk altijd terug te halen als er niet geleverd wordt.
Daarnaast kan de leverancier direct over het geld beschikken en dus de bestelling eerder afhandelen.
Als jouw bestelling zoals nu via overschrijving gaat moet de leverancier van tijd tot tijd kijken of het geld al op zijn rekening staat en dat is dus handwerk, en je moet maar afwachten hoe vaak dat gedaan wordt.

Luit
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W »

llinde schreef:Verder een tip, betaal liever niet via overschrijven als creditcard ook mogelijk is. Een creditcardbetaling is namelijk altijd terug te halen als er niet geleverd wordt.
Daarnaast kan de leverancier direct over het geld beschikken en dus de bestelling eerder afhandelen.
Ik koop ook wel eens munten van Franse handelaren maar betaal altijd per overschrijving. Dat gaat tegenwoordig heel snel (via internetbankieren). Aan betalingen per creditcard of Paypal zitten vaak weer extra kosten verbonden. Tot nu toe nooit problemen gehad.

Misschien is Boule op vakantie? Of kunnen ze geen Engels lezen? Misschien even je mailtje via Google Translate vertalen in het Frans?

Succes in ieder geval. Laat nog maar even weten hoe het afloopt met deze handelaar.
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Jan W schreef:Aan betalingen per creditcard of Paypal zitten vaak weer extra kosten verbonden.
Dat kom ik bij buitenlandse webshops eigenlijk nooit tegen, maar zelfs bij extra kosten zijn deze al snel de moeite waard vanwege de zekerheid.
Dennis Collect
Aankomend lid
Aankomend lid

@ Jan W: Na diverse engelse mails heb ik ook de vertalingen in het frans verstuurd en gevraagd om reactie. Ik ga er vanuit dat het goed komt.

We wachten af en ik zal posten hoe het afloopt.

Groet Dennis
Dennis Collect
Aankomend lid
Aankomend lid

Ik zou nog even in de lucht komen betreffende de leverantie. Tot vorige week vrijdag geen reactie gehad van Boule. Na de zoveelste poging hem te bellen werd er zowaar opgenomen en kreeg ik excuses voor de situatie. Het zou direct in orde worden gemaakt. En zowaar ik heb gisteren de munten thuisgestuurd gekregen (6 weken nadien). Verder keurig verpakt en in orde.

Ik weet niet of dit de normale manier van werken is ofdat dit een incident is, maar goed overall ben ik blij dat het is afgewikkeld.

Ieder bedankt voor de reactie en groet Dennis
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W »

Mooi dat het goed gekomen is. Dat soort dingen gebeurt helaas wel eens. Leuk dat je nog even laat weten hoe het afgelopen is.
koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten »

Ja bedankt voor de terugkoppeling. Voor dit moment is het dus Boule werkt met de Franse slag maar het komt wel goed :knipoog:
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.

Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl

Terug naar “Euromunten”