Vraag over de Muntalmanak 2017

Plaats hier alle informatie, weetjes, nieuwtjes, vragen, etc. over de euromunten

Moderator: euromunter

Klokkestein
Donateur
Donateur

Vraag over de Muntalmanak 2017

Bericht door Klokkestein »

Vraag over de Muntalmanak 2017:

In december 2015 is zijn er Nederlandse munten geslagen met een muntteken met ster deze zijn nog niet in de omloop gebracht.
Wie kan er meer over vertellen, oplage en wanneer komen ze in omloop?
janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Re: Vraag over de Muntalmanak 2017

Bericht door janssenfrank »

In dit topic is dezelfde vraag gesteld. Forumlid Riznik heeft toen van de KNM het volgende antwoord gekregen:
KNM schreef:
Helaas kunnen wij op dit moment geen uitspraak doen betreft de munten van 2016. Betreft de munten van 2015 kan ik u het volgende over informeren.
Met de komst van een waarnemend Muntmeester zal er ook op numismatisch gebied iets wijzigen. Waarnemend Muntmeesters gebruiken het muntmeesterteken van hun voorganger met daarbij een kleine aanpassing. Dat betekent dat vanaf heden aan het muntmeesterteken Koerszettende Zeilen een ster wordt toegevoegd. In 2015 slaat de Koninklijke Nederlandse Munt een gelimiteerd aantal munten met het waarnemend muntmeesterteken. De uitgifte waarin deze munten zullen verschijnen, is nog in ontwikkeling. In de loop van volgend jaar wordt hier meer bekend over gemaakt."

Ik meende later begrepen te hebben dat deze munten helemaal niet zouden komen, maar nu de Muntalmanak erover bericht, denk ik dat het weer een stunt van de KNM zal zijn waarbij deze sets in zeer kleine oplage en tegen pittige prijzen op de markt zullen gaan komen. De vraag is alleen: wanneer. Misschien wel zo rond de feestdagen. Dan geven de mensen toch al snel wat extra geld uit en kan er meteen voorzien worden in een leuke cadeau-suggestie.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
Klokkestein
Donateur
Donateur

Re: Vraag over de Muntalmanak 2017

Bericht door Klokkestein »

Hoi Frank,

Inderdaad rond kerst zal er wel een fantastisch uniek set uitkomen.

Terug naar “Euromunten”