1/2 cent 1912 FDC originele kleur

Plaats hier een link naar interessante objecten op veilingsites als Marktplaats, Speurders, E-Bay, etc.
voskeman
Superlid
Superlid

1/2 cent 1912 FDC originele kleur

Bericht door voskeman »

Kijk maar even.

http://link.marktplaats.nl/317762241
Munthunter schreef:Voor het geval de advertentie van MP verdwijnt heb ik even de afbeeldingen hier neergezet in het bericht van Maarten89.

Afbeelding
Afbeelding

Gr. Jeroen
jeffelz Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door jeffelz »

Ik heb ook een halve cent 1912 in een slab zitten, maar die wat ik heb is MS 67! :shock:
voskeman
Superlid
Superlid

Bericht door voskeman »

Wat houdt dat eigenlijk in MS65 en 67 , gradatie ook.
Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem »

MS-65 Choice Uncirculated

MS-67 Gem Uncirculated

Graag gedaan.

Gr. Willem
maarten89 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door maarten89 »

jeffelz schreef:Ik heb ook een halve cent 1912 in een slab zitten, maar die wat ik heb is MS 67! :shock:
Altijd baas boven baas he(A) Ik heb ook mooi, weet niet hoe hoog is namelijk niet geslabt
Afbeelding
jeffelz Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door jeffelz »

maarten89 schreef:
jeffelz schreef:Ik heb ook een halve cent 1912 in een slab zitten, maar die wat ik heb is MS 67! :shock:
Altijd baas boven baas he(A) Ik heb ook mooi, weet niet hoe hoog is namelijk niet geslabt
Afbeelding
Bij die van mij zit helemaal nog die glans op heel apart... weet wel dat er bij de NGC vanuit Amerika 4 geslabd zijn met MS 67! is ook extreem hoog voor zo'n muntje!
Lumi Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Lumi »

voskeman schreef:Wat houdt dat eigenlijk in MS65 en 67 , gradatie ook.
Ik heb ooit de volgende afbeelding hierover gevonden.

Afbeelding

Ludo
Marktplaats: http://verkopers.marktplaats.nl/619572
Catawiki: Mijn shop - Luudmir
Gezocht munten van Montmorency - Hoorne - Horne - Weert
jeffelz Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door jeffelz »

Lumi schreef:
voskeman schreef:Wat houdt dat eigenlijk in MS65 en 67 , gradatie ook.
Ik heb ooit de volgende afbeelding hierover gevonden.

Afbeelding

Ludo
Dat is een handig dingetje! :D
JHG Coins Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door JHG Coins »

inderdaad! heb hem ff opgeslagen. bedankt!
koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten »

Geinig, interessant op de weten. Alhoewel ik niets heb me die hardplasticen opbergcapsules.
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.

Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
voskeman
Superlid
Superlid

Bericht door voskeman »

Nu zie ik wat als hoger staat , ik zie vier keer UNC in verschillende categorien. Maar nu weet ik nog niet wat , wat kan zijn.
Zie je dat wel met het oog?
Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem »

Hier nog een beetje info, het is wel in het engels(vast geen probleem) en komt zo van het net af.

MS70 - PERFECT COIN; No imperfections under 20x magnification; full strike; No minting made imperfections; 100% full dynamic luster; no contact marks or hairlines visible under 20x magnification.

MS69 - these coins are coins that exhibit imperfections under magnification higher than 10x; one or 2 imperfections allowed no more; luster and eye appeal must be the same as a MS70

MS68 - must appear perfect under 10x magnification with the exception of a nearly imperceptible scratch, nick or flaw in a non-focal area of the coin.

MS67 - maximum of 2 imperfections under 5x magnification.

MS66 - Intermediate grade where a coin may have MS67 surface preservation but MS65 luster would then qualify for a MS66 grade.

MS65 - Minor imperfections under 5x magnification but not more than 5 or 6; Full strike and full luster; overall pleasing appearance.

MS64 - Intermediate grade where a coin is decidedly better than a MS63 but not deserving of a MS65 grade; usually a coin that looks like an MS65 until inspected under 5x magnification.

MS63 - Noticeable marks without magnification; toning may not be visually appealing; possibly not a full strike.

MS62 - Above average mint state example and should have MS63 qualities except to a lesser degree in so far as surface preservation & mint bloom is concerned; abrasions &/or scratches should not overwhelm the grader.

MS61 - No wear but scratches, abrasions, and other imperfections are evident; dull lustre and unattractive toning; no obvious scratch or gash making such the focus of the coin.

MS60 - No wear but scratches, abrasions, and other imperfections are evident to the naked eye & fairly abundant; dull lustre and unattractive toning; may have one or two major detractions which just fall short of being deemed a damaged nograde.

Gr. Willem
jeffelz Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door jeffelz »

Mooie aanvulling Willem!

Terug naar “Vraag en aanbod op verkoopsites”