Coincard gekte...?

Plaats hier alle informatie, weetjes, nieuwtjes, vragen, etc. over de euromunten

Moderator: euromunter

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Coincard gekte...?

Bericht door euromunter »

Sinds enkele jaren worden de verzamelaars in Nederland kapot gegooid met een coincard collectie van de KNM. Penningen en munten worden zoveel mogelijk in een coincard verwerkt. Zelf "oude" munten herleven in een coincard. Maar hoe ver kan het gaan?
Nedcoincard.jpg
Gisteren ontving ik de nieuwsbrief van Henk van Zonnemunten. Daarin werd bovenstaande coincard vermeld. Laat ik voorop stellen dat ik absoluut niet de handelaren wil aanvallen, die doen gewoon zijn, haar of hun werk en moet(en) er brood mee verdienen. Ik heb vaak genoeg wat gekocht bij Henk en hij heeft mij goed geholpen met het opzetten van mijn Amerikaanse munten collectie :thumb up:

Maar waar eindigt dit? Een normale 2 euromunt van Nederland verpakt in een coincard...met een penning!?!

Ben benieuwd waar deze coincard ooit voor verkocht gaat worden...

Groeten Paul
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Re: Coincard gekte...?

Bericht door Ilosab »

Zo speciaal vind ik hem niet en vraag me ook af waar die prijs op is gebaseerd.
Gewoon klinkklare onzin of oplichterij, iets anders kan ik het niet noemen.

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Stoif Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Stoif »

Vind het wel frappant dat de handelaren alle zilveren en gouden penningen hebben.
Hij verkoopt hem dus al voor de beurs is!
Heb verder niets met deze coincards maar snap wel dat er veel kritiek is op dit beleid.
Verzamelaar van landensets, €2 cc en coincards Nederland
janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank »

Stoif schreef: Hij verkoopt hem dus al voor de beurs is!
Je vergist je: dit is de penning van vorig jaar.

Maar ik meende inderdaad dat handelaren een aantal zilveren coincards kunnen krijgen als ze dat willen. Ik vind dat niet juist. De hele oplage zou in een blanco envelopje moeten zitten en de zilveren en gouden varianten moeten er gewoon doorheen, zodat iedereen evenveel kans maakt.

Het idee van een coincard is verder heel leuk, maar ze maken er te maken er te veel en ze stoppen er teveel rotzooi in. Dat maakt het verzamelen ervan een stuk minder leuk.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank »

Wat betreft de vraagprijs van Zonnemunten. Omdat er maar 5 van deze coincards zijn, is het natuurlijk moeilijk er een cataloguswaarde aan te koppelen. Het is wat de gek ervoor wil geven. En... kan geven. Ik heb zeker niet de middelen deze coincard aan te schaffen voor deze prijs. En dat is dan nog los van de vraag of ik het zou willen. 15 mille is een enorm bedrag. Daar kun je je verzameling koninkrijk flink mee uitbreiden, zelfs met lastige en zeldzame jaren.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter »

Ilosab schreef:Zo speciaal vind ik hem niet en vraag me ook af waar die prijs op is gebaseerd.
Gewoon klinkklare onzin of oplichterij, iets anders kan ik het niet noemen.

Alfred
Ik vind het ook onzinnige uitgiftes... maar de handelaren is niks te verwijten. Die doen alleen hun werk :knipoog:

Waar de prijs op gebaseerd is weet ik ook niet. Hopelijk niet op de inkoopprijs :silent:
Stoif Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Stoif »

janssenfrank schreef:
Ja sorry. Verkeerd gekeken en dus fout geoordeeld .
Verzamelaar van landensets, €2 cc en coincards Nederland
Kako Nederland
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door Kako »

15000 euro voor een stukje karton, met daarin een 2 euro en een gouden penning. ( waarde goudprijs want geen wettig betaalmiddel ) Volgens mij ben je losgeslagen als je dit aanschaft. Dat het überhaupt uitgegeven wordt door de KNM is wel heel raar. Vraag me alleen af waarom deze kaart uit 2015 nu pas boven water komt met een oplage van 5 stuks. Wie bezit de overige vier dan ?
Nieuwemunt Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Nieuwemunt »

janssenfrank schreef:

Maar ik meende inderdaad dat handelaren een aantal zilveren coincards kunnen krijgen als ze dat willen. Ik vind dat niet juist. De hele oplage zou in een blanco envelopje moeten zitten en de zilveren en gouden varianten moeten er gewoon doorheen, zodat iedereen evenveel kans maakt.
.
Is er überhaupt iemand op het forum die wel eens een zilveren of gouden coincard heeft weten te bemachtigen ? Ik was dit jaar voor het eerst op de HCF en heb uiteraard ook een blik drop gekocht, in de hoop dat....... Maar nee, geen zilveren of gouden coincard :( maar wel lekkere drop :D
Ik ben gewoon benieuwd of iemand wel geluk heeft gehad, dit jaar of andere jaren??
----- Muntenverzamelaar sinds 2012! Het begin van een mooie nieuwe hobby -----

Terug naar “Euromunten”