oke spatbord,
Een veiling kan dit doen, en als ze dit toepassen "lijkt" dat tegen over de verzamelaar en mogelijke koper duidelijker wat betreft kwaliteit.
Maar de handelaar doet dit meer uit eigen belang zo kan hij zijn hogere prijs rechtvaardigen.
(wat bij deze "1636" niet gebeurd is).
Maar eerlijk ieder verzamelaar die deze topic leest, hoe vaak zijn we niet door handige en vlot pratende handelaars bij de lurven genomen.
Stel dat je zo een munt koopt met twee verschillende kwaliteiten, voorzijde ZEER FRAAI - achterzijde FRAAI.
En je wil je munt terug verkopen: ik denk dat we antwoord beiden al weten, we gaan afgerekend worden op de FRAAIE zijde, met zwaar verlies als gevolg.
Daarom pleit ik voor 1 beoordeling er zijn gradaties genoeg, neem nou deze munt 1636 Brugge, ik wil met jou tot
een compromis komen.
1. qua type: eerder zeldzaam
2. jaartal en atelier: R1
3. voorzijde rekening houdend met jou ervaring aangaande zwakke slag: ZEER FRAAI
4. achterzijde: FRAAI.
Ga je akkoord als we deze munt 1636 BRUGGE plaatsen bij de categorie: FRAAI-ZEER FRAAI.
En we laten de koper zelf nog de ruimte of hij zijn "koopje" liever fraai plus ziet of zeer fraai min.
Want ik denk dat het niet onze bedoeling is van beide kanten om deze zaak op te blazen, ik wil wel nog morgen en in toekomst met jou over leggen
maar dan over een ander thema graag.
Groeten LUC
Ps; ik denk dat JAN onze duel met veel plezier gevolgt heeft.