Leeuwendaalder vals en echt.
Moderator: Robin
-
- Donateur
Re: Leeuwendaalder vals en echt.
2 dollar op Aliexpress, die heb ik ook. 

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Aardig Droste-effect
Een ridder met een schild met een ridder met een schild 

Wil de verkoper nergens van beschuldigen, want waarschijnlijk weet ie niet eens dat ie nep is. Maar er staat er weer een bekende vervalsing van de Leeuwendaalder Holland 1589 op marktplaats.
https://link.marktplaats.nl/m1848853493 ... nt=app_ios
https://link.marktplaats.nl/m1848853493 ... nt=app_ios
Verkoper reageert erg netjes en verwijderd de advertentie. @mods, de bijdrage mogen eventueel wel verwijderd worden.
Deze viel mij op bij komende AA Veiling. Varianten of Vals? Mvgr, Mel
Dit was een tweede die mij opviel bij komende AA veiling. Van deze viel mij het geblokte randschrift op. Mel
Ik verwacht dat beide stukken goed zijn. Er is sowieso veel variatie in te vinden en het lettertype voor een late Kampense is herkenbaar.
Maar het blijft soms lastig aan de hand van foto’s.
Ha sjors-sjors,sjors-sjors schreef: ↑01 jun 2022, 22:57 Ik verwacht dat beide stukken goed zijn. Er is sowieso veel variatie in te vinden en het lettertype voor een late Kampense is herkenbaar.
Inderdaad voor de Kampense heb ik inmiddel meer exemplaren gezien met dit lettertype.
Wat betreft de Utrechtse vind ik het moeilijker. De verschillen zijn behoorlijk: het uiteenstaande jaartal, de plaatsing van de ridder ten opzichte van het schild en de binnencirkel die glad of parelrand is. Ik heb van deze weinig andere exemplaren gevonden ter vergelijking. Ik hoopte dat het bekende varianten waren.
Ik ga ervan uit.
Gr Mel