Hoi,
Ik had graag wat meer informatie bekomen. Er zit een rijksdaalder van 1980 in. Iemand een idee wat het precies is, en of het vaak voorkomt?
Met vriendelijke groeten,
Leonardo
XI Mint Directors Conference, Sherritt, Utrecht 19-21/5/1980
Moderator: maarten89
-
- Aankomend lid
XI Mint Directors Conference, Sherritt, Utrecht 19-21/5/1980
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: XI Mint Directors Conference, Sherritt, Utrecht 19-21/5/
Beste Leonardo,
dit is een relatiegeschenk, ik heb ze wel eens vaker gezien. Ze zijn uitgedeeld op een muntconferentie destijds.
Mocht je hem kwijt willen hou ik me aanbevolen.
Met vriendelijke groet,
Ron
dit is een relatiegeschenk, ik heb ze wel eens vaker gezien. Ze zijn uitgedeeld op een muntconferentie destijds.
Mocht je hem kwijt willen hou ik me aanbevolen.
Met vriendelijke groet,
Ron
-
- Aankomend lid
Dag Ron,
Een muntconferentie, is dat dan een groot gebeuren? Daar komen toch geen duizenden bezoekers, neem ik aan? Lijkt me een soort vakbeurs, niet?
Ik stel me de vraag, omdat ik toch ergens een idee wil hebben hoeveel er van deze toen verdeeld zijn.
Mvg,
Leonardo
Een muntconferentie, is dat dan een groot gebeuren? Daar komen toch geen duizenden bezoekers, neem ik aan? Lijkt me een soort vakbeurs, niet?
Ik stel me de vraag, omdat ik toch ergens een idee wil hebben hoeveel er van deze toen verdeeld zijn.
Mvg,
Leonardo
-
- Donateur
Er zullen er inderdaad geen duizenden van uitgedeeld zijn, maar tegelijkertijd zijn er ook erg weinig verzamelaars van dit soort zaken. Ron is redelijk uniek in zijn soort.
Een lage oplage betekent niet automatisch dat iets veel waard is, iets is pas veel waard als er meer mensen zijn die het willen hebben dan dat er items voorradig zijn. En ik betwijfel of dat hier het geval is...
Een lage oplage betekent niet automatisch dat iets veel waard is, iets is pas veel waard als er meer mensen zijn die het willen hebben dan dat er items voorradig zijn. En ik betwijfel of dat hier het geval is...
-
- Volledig lid
Kevelham heeft een rolletje stuivers van dezelfde conferentie.
https://www.kevelam.nl/speciale-rol-stu ... ers_p_3739
Zo te zien was dit een samenkomst van Muntmeesters in Utrecht en zijn er toen cadeautjes uitgedeelt.
https://www.kevelam.nl/speciale-rol-stu ... ers_p_3739
Zo te zien was dit een samenkomst van Muntmeesters in Utrecht en zijn er toen cadeautjes uitgedeelt.
Ik heb zo'n rol ook wel eens gehad, die 125 Euro is 'wat de gek er voor vraagt'. Redelijk schaars en jouw setje ook, maar 'wat de gek er voor geeft' zou er nog wel eens ver vanaf kunnen liggen. Ik geloof dat ik toentertijd 15 Euro voor de rol heb gekregen op Ebay, maar ik kan het niet terug vinden, het is net wat te lang geleden. Op zich lijkt me een tientje redelijk voor jouw Rijksdaalder in kadoverpakking. In principe is de prijs voor dit soort items laag, ondanks de zeldzaamheid, omdat ze zelden in een catalogus staan vermeld. Dat maakt automatisch dat er minder belangstelling voor is. Niet heel onlogisch ook, want je zou natuurlijk ook zelf relatiegeschenken kunnen gaan uitgeven met munten erin, in een lage oplage en dan kunnen denken dat je een goudmijntje aangeboord had.
-
- Aankomend lid
Bedankt voor de vele reacties.
Nu weet ik toch al iets meer.
Mvg,
Leonardo
Nu weet ik toch al iets meer.
Mvg,
Leonardo
-
- Donateur
MPO heeft een van deze dingen in de aankomende veiling. Volgens hen zijn er ca. 20 uitgereikt. Inzet is 5 euro.