1940 Farthing

Plaats hier berichten als je niet weet welke munt je hebt.
Nielsjken

1940 Farthing

Bericht door Nielsjken »

Deze munt heb ik.
welke waarde heeft het en is het dan een munt uit groot brittannie?

http://www.aboutfarthings.co.uk/Farthin ... 01940.html
sebastiaan1995

Bericht door sebastiaan1995 »

een farthing uit engeland, 1940.
bedoel je de nominale waarde of de waarde die het nu heeft?
nu is dat muntje volgens krause zo'n 25 $ cent
grivnagozer Nederland
Moderator
Moderator
Berichten: 2679
Lid geworden op: 28 jul 2009, 01:47
Locatie: Rotterdam

Bericht door grivnagozer »

unc 1940 doet catwaarde 5 euro conform editie 2009. Verkoop rond de 2 euro.
Nielsjken

Bericht door Nielsjken »

Het is gecirculeerd denk ik.

Dus het is een munt die ik kan plaatsen bij "groot-brittannie"?

oke dan bedankt :)

waarvoor werden deze eigenlijk gebruikt? mocht iemand dit weten
Gebruikersavatar
voskeman
Superlid
Superlid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 11 okt 2009, 23:02
Locatie: Putten

Bericht door voskeman »

:D ja wat was het eigenlijk in guldens waard toen in die tijd.
Ging dit bv in de kauwgomballen automaat.

Terug naar “Welke munt heb ik hier?”