Muntmanifestatie 10 september 2022 Expo Houten

Plaats hier berichten over bankbiljetten in het algemeen. Bijvoorbeeld over fabricage, literatuur, levensduur, materialen, etc.
leon voorn Philippines
Donateur
Donateur

Re: Muntmanifestatie 2015 19 september Expo Houten

Bericht door leon voorn »

wat cool pressed penny machiene,weer wat nieuwe om toe te voegen aan mn collectie :kwijl:
ook zal ik weer wat mooie biljetten uitzoeken bij loes,ned indie,en bij carla hopelijk filippijns biljetten
duimen dat meneer van den brul wat noodgeld meeneemt,tot ziens om 12 uur bij stand 142 :klap: :wave:
Laatst gewijzigd door leon voorn op 18 sep 2015, 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
collector of world coins and banknotes :thumb up:
Philippines em.notes coins 1914 al 15 jaar Cu in Houten: :thumb up:
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Ik zal bij Collectcoins mijn gereserveerde 2 € munten ophalen, hoop nog wat papiergeld buitenland met opeenvolgende serienummers te kunnen scoren en wie weet wat Patrick Plomp of Oleg nog in de aanbieding hebben op het gebied van Nederlands papiergeld. Bij Filanumis kon ik een UNC biljet van 25 gulden Huygens scoren en als ik morgen wederom een UNC biljet van Nederland kan krijgen dan is mijn dag al geslaagd.

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten »

Ik kom zonder speciale verwachtingen naar Houten :knipoog: Ik ga wel de catalogus van Patrick kopen en ik hoop Alfred nog ff de hand te kunnen schudden voordat hij pleite is. En verder natuurlijk op jacht naar nog iets leuks qua wereldmunten, plantagegeld of misslag/rariteit van VOC/Ned. Indië/Indonesië. Ik hoop dat we met z'n allen weer een mooi topic nieuwe aanwinsten kunnen vullen morgen :angel:
Mocht nog iemand de Britse ponden of Zwitserse francs (zie forummarkt) willen overnemen laat dan dan vanavond nog ff weten
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.

Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Is het tijdstip om te verzamelen bij de stand van het forum nog steeds 12:00 uur?

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten »

Ik had begrepen dat de stand van het forum niet doorgaat. Heeft iemand het laatste nieuws?
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.

Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Nou, dat is nieuw voor me. In de deelnemerslijst van WBE staat hij nog gewoon. Ook Jeroen staat er nog bij met een kraam terwijl hij sinds begin juli al niet op het forum is verschenen terwijl hij had geschreven dat hij het druk had maar wel wat vaker zou reageren. Ik zou wel graag willen weten waar we aan toe zijn want anders kunnen we net zo goed om 12:00 uur of 12:30 uur afspreken in het restaurant zoals we dat in het verleden ook hebben gedaan. Ik moet toch ook de 2 catalogi aan George overhandigen.

Alfred
maarten89 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door maarten89 »

Hallo allemaal,

Even over morgen. Helaas moet ik jullie meedelen namens jeroen dat de forumstand niet doorgaat .Jeroen is er om persoonlijke omstandigheden niet morgen aaanwezig.
voorstel is dan ook om 12.30 boven bij elkaar te komen. Waar we laatste jaren hebben gehouden.

Groetjes en tot morgen,

Maarten
Laatst gewijzigd door maarten89 op 18 sep 2015, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Spaart wereld munten in het bijzonder Frankrijk, Sri Lanka.
janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank »

Ow, dat is jammer. Veel sterkte/ succes/ wat er maar nodig is voor Jeroen gewenst.

Ik zal om half 1 dan ook even naar boven lopen. Ik neem nog een mapje met doubletten mee.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Oké, dus om 12:30 uur op de 1e etage. Ik neem geen papiergeld mee want op dat gebied zijn er niet veel verzamelaars op het forum dus dat heeft geen zin. Ik neem ook geen camera mee om eventueel foto's te maken want die heeft mijn echtgenote nodig. In ieder geval bedankt voor de mededeling, weet ik waar ik moet zijn.
Tot morgen.

Alfred
Collectcoins
Senior lid
Senior lid

Bericht door Collectcoins »

Jullie mogen ook een meeting houden bij Collectcoins om 12.00 uur :)
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!
MikeGSM Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door MikeGSM »

Meeting is in het restaurant...
Bovenruimte is bezet....
Altijd opzoek naar munten en biljetten van Thailand, Laos, Cambodja en nu ook Birma/Mayamar
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Het was een geslaagde beurs voor mij. Aardig wat papiergeld kunnen scoren voor mijn wereldverzameling en Nederland, bij Collectcoin mijn bestelling opgehaald en rond het middaguur gezellig met wat forumleden in het restaurant gezeten. Ik vond het leuk dat ik Willem eindelijk eens zag en een aantal leden nog de hand kunnen schudden want die zal ik wel niet meer zien. Het mooiste vond ik nog het cadeau wat ik van SGtravel en Banknotow kreeg vanwege de geboorte van onze dochter, had ik niet verwacht en ook het thuisfront vond het leuk.
Ik zal misschien nog een veiling meemaken en heel misschien de papiergeldbeurs in Hilversum in december en dan was het dan wel in Nederland.

Alfred
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W »

Weer terug van een geslaagde dag. Een vijftal nieuwe munten kunnen toevoegen aan de verzameling, zes (gebruikte) Lindner muntboxen bij Mooie Muntjes aangeschaft en bij Mevius een stel catalogi voor 5 euro per kilo gewicht... (waaronder tot mijn verbazing de Gadoury 2013 - Franse munten 1789-2013) :knipoog: .

Het viel me op dat het niet zo druk leek als de vorige keer en er waren allerlei buitenlandse handelaren die weinig te doen hadden. Dat lag natuurlijk ook aan de handel die ze meenamen want dat was soms wel erg beperkt. Mijn munten heb ik deze keer alleen bij NL handelaren gekocht waar ik de vorige keren juist bij de buitenlandse handelaren mijn slag kon slaan. Ook konden er deze keer serieus zaken worden gedaan met kortingen tussen 20 (1x) tot wel 50% (2x).
De sfeer leek me prima toe alleen blijf ik wel de indruk houden dat Assen qua locatie veel gezelliger was. De parkeergelegenheid in Houten is trouwens goed.

Wat mij ook opviel was dat handelaren er soms als zoutzakken bij zitten of een beetje met hun telefoon spelen. Qua presentatie valt er voor sommigen nog echt heel veel te winnen. :knipoog:

En het blijft gewoon jammer dat bij de handelaren de prijzen van provinciale munten zo enorm afwijken van wat deze munten normaliter op veilingen doen. :suprised:
janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank »

Ik had de forummeeting gemist, helaas. Ik zag om 12.30 niemand boven zitten, maar iedereen zat dus in het restaurant ;) Geeft ook niet. Ik werd in het begin een beetje kriegel van de drukte. Had ik eindelijk een map gevonden die interessant was om eens door te bladeren, staan er links en rechts mensen om me heen te duwen die ook die map willen hebben. Gelukkig was het na 14u beduidend rustiger en kon ik rustig snuffelen. Omdat ik mijn eerste stapjes in het provinciaal aan het zetten ben, vond ik het wel leuk om daar eens wat van te bekijken.

Wat Jan zegt: sommige handelaren zaten er inderdaad bij alsof ze liever waren gaan vissen. Ook stoorde ik me een beetje aan de buitenlandse handelaren die adverteerden met "we kopen ook in". Ik heb er drie mijn mapje met doubletten laten zien en dan kwamen ze met een bod van 25% van de zilverwaarde. Dan smelt ik ze nog liever zelf om.

Toch nog enkele leuke dingetjes kunnen kopen en op het eind nog wat kunnen inruilen bij iemand. Dat was een leuk ouderwets spel van onderhandelen. Al met al heb ik de dag best leuk om gekregen.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
hierm
Donateur
Donateur

Bericht door hierm »

Mijn bezoek aan de muntmanifestatie verliep anders dan ik me voorgesteld had. Bij mijn eerste verkenning van alle standjes kwam ik Alfred met een oud forumlid tegen. na de felicitaties en het afscheidnemen van Alfred ben ik op zoek gegaan naar een stand waar ik de vorige keren veel munten heb kunnen kopen. Ik ben op zoek naar ontbrekende jaartallen van vele landen. Nu naar tig boeken te hebben bekeken vond ik er slechts 1 munt. Voor mij teleurstellend. Daarna ging ik op zoek naar een andere stand, die ieder jaar de nieuwste (gelegenheids) munten 2 zlote uit Polen voor me heeft. maar die was niet komen opdagen , naar ik begreep door ziekte. Dus ging ik op zoek naar standjes die wel de door mij gewenste munten zou kunnen leveren. Net als Jansenfrank viel me op dat er veel standhouders er niet geinteressseerd bij zaten, die liet ik dus mooi liggen. Ik kwam bij een standhouder terecht die een klein jochie met zijn moeder aan het uitleggen was wat er zoal bij kwam kijken bij het verzamelen. hij deed het heel leuk en dat jochie ging trots weg na het kopen van een aantal munten voor nog geen 5 euro. Hier heb ik nog een aantal munten kunnen vinden mn de lagere denominaties, die net zo moeilijk te krijgen zijn dan de hoogste ( als vb de 1 en 2 cent zijn heel lastig te krijgen). Bij deze man vond ik veel 1 en 5 sen uit Brunei. Al met al ben ik toch tevreden met hetgeen ik wel heb kunnen vinden. Toen was het 12 uur en ging kijken waar de meeting zou zijn en zag niemand, dus ben ik maar naar huis gegaan. Over het algemeen vond ik het erg rustig, rustiger dan andere jaren.
Maar volgend jaar zal ik weer van de partij zijn.

Ina
Wie wat bewaart (of verzamelt) , heeft wat
Mooie Muntjes Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Mooie Muntjes »

Jammer om te horen dat sommigen zich storen aan de houding van een aantal standhouders. Samen moet je toch zorgen voor een levendige beurs waarbij het publiek serieus genomen wordt en zich welkom voelt. Gelukkig bleven dit keer wel veel standhouders tot 16.00 uur staan. Voorgaande jaren was een groot deel al om 15.45 uur ingeladen...
Het was inderdaad rustiger dan voorgaande jaren. Hopelijk een incident en is het volgende keer weer lekker druk.

Wij hebben een leuke beursdag gehad. Iedereen bedankt die dit mogelijk heeft gemaakt! Speciaal willen wij Robin Kruijt nog bedanken voor de heerlijke cake die hij voor ons heeft meegenomen. Superleuk gebaar wat erg gewaardeerd wordt!
Collectcoins
Senior lid
Senior lid

Bericht door Collectcoins »

Het was erg leuk om veel van onze klanten (en ook waar ik het gezicht nog niet eerder gezien heb) weer te zien, dat is altijd leuk :).
Het was inderdaad wat rustiger dan voorgaande jaren, maar voor ons was het ondanks dat toch erg leuk.
Leuk was ook dat er rond een uur of 10 a half 11 er veel van het forum ineens voor onze stand bij elkaar kwamen!

alfred, nogmaals gefeliciteerd en wens je heel veel plezier toe in Hongarije!

Hopelijk tot de volgende keer weer iedereen!
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W »

Mooie Muntjes schreef:Jammer om te horen dat sommigen zich storen aan de houding van een aantal standhouders.
Ach, het is niet zo dat ik me er aan stoor. Ik vind het gewoon jammer. Niet alleen voor het publiek en de organisator maar juist ook voor henzelf. Ik heb zelf vroeger ook wel eens op beurzen gestaan, samen met een goede vriend. We hadden juist altijd veel lol, waren enthousiast en dat vertaalde zich ook in goede verkopen. Door een enthousiaste uitstraling win je zoveel meer. Niet alleen in directe verkoop maar ook in goodwill.
Er waren gelukkig ook veel handelaren die wel de juiste spirit hadden. Bijvoorbeeld het enthousiaste team van Mooie Muntjes, Mevius en Karel de Geus en een paar handelaren (die ik niet altijd kende) maar waar ik leuke gesprekken mee had (en niet onbelangrijk, ook leuke munten van kocht).
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Ik ga niet eens meer naar handelaren die er ongeïnteresseerd bij zitten. Na zoveel jaren beursbezoek weet ik inmiddels wel bij wie ik moet zijn om iets aan te schaffen. Bij Collectcoins mijn munten gehaald en ook een Nijntje centje 2015 voor de kleine meid. Als vervanger voor de Nijntje set want die maakt de KNM niet meer, hebben het natuurlijk veel te druk met al die penningen. Bij Ducaat van 15 landen UNC biljetten gekocht met opeenvolgende serienummers. Aangezien ik al had besloten om mijn verzameling Nederlands papiergeld te catalogiseren volgens de catalogus van Patrick Plomp heb ik bij Oleg aardig wat varianten kunnen kopen. Sommige UNC maar zeker niet altijd en als ik dan alles zo bij elkaar zie was het een goed besluit van me. Het minpuntje was dat ik na binnenkomst tot de ontdekking kwam dat mijn flesje drinken was geen lekken dus mijn nieuwe catalogus ligt nog te drogen. Als hij niet beter opknapt dan koop ik nog wel een nieuwe voor vertrek.

Alfred
Thomas Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Thomas »

Gisteren was ik ook bij de muntmanifestatie. Vier jaar geleden was mijn laatste keer dat ik bij de muntmanifestatie aanwezig was. Dat was nog in Assen.
Mijn indruk van gisteren was, dat het erg rustig was. Ik had het veel drukker verwacht. Ik kon overal rustig rondkijken, zonder me te hoeven ergeren aan de drukte.

Mijn keuze voor het kopen van munten bij een handelaar is voornamelijk gebaseerd op het aanbod van de munten, prijs-kwaliteit verhouding en natuurlijk de manier waarop de handelaar met zijn klanten omgaat.
Het is me ook wel opgevallen dat sommige handelaren niet erg geïnteresseerd waren. Ik heb me er niet aan gestoord. Ik was op zoek naar Julianamunten en Wilhelminamunten in een hoge kwaliteit (minimaal unc) en ik ben goed geslaagd bij Muntenhoek en Arger. Leuk aanbod, goede prijs-kwaliteit verhouding en altijd vriendelijk (ik heb in het verleden ook bij deze handelaren wat gekocht).

Ik ben nog niet zo lang lid van dit forum, waardoor ik nog erg weinig leden ken. Misschien dat ik bij de volgende beurzen, wat leden leer kennen (dan loop je niet zo in je eentje op de beurs :lol: )
Verzamelaar van:
Koninkrijksmunten: vanaf 1849 in minimaal prachtig (als dat mogelijk is)
Euromunten: jaarset Nederland en herdenkingsmunten (unc)
Nederlands Indië: VOC-duiten
leon voorn Philippines
Donateur
Donateur

Bericht door leon voorn »

hallo mensen
een heerlijke dag gister,vandaag uitgerust en aankopen in de boeken gedaan.
leuke meeting en mooie items gescoord,vanaf half 10 tot 3uur aanwezig geweest en een rustige treinrit weer naar huis
banknotow bedankt voor het verruimen van het budget
jammer dat 5 euro -5 euro blijft,moet onderhand kotsen van die coincards,zeer bedankt voor de pressed pennies en voor de penning die later ophaalde
bij de lieftallige dame :thumb up: ,ibns zonde van een onbemande promostand,bedankt,mnr van den brul voor de biljetjes filippijns noodgeld,
en jammer dat ik mij een oor(d) heb aan laten naaien,toch maar opletten nxt time around.
de potten met kogelhulsen uit de oorlog vond ik niet helemaal passend maar i.i.g.beter dan een lege tafel
niewe aanwinsten zal ik plaatsen,groeten leon voorn
collector of world coins and banknotes :thumb up:
Philippines em.notes coins 1914 al 15 jaar Cu in Houten: :thumb up:
NijmegenMunten Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door NijmegenMunten »

Prima dag gehad gisteren. Niks gekocht behalve mijn bestelling bij zonnemunten (houten kist voor slabs). Wel heb ik 4 munten ingeleverd bij Danny die geslabt gaan worden, 1 word een gokje de andere drie moeten in principe sowieso goed terugkomen. Eerste keer voor mij dus ben benieuwd. Had 5 munten meegenomen dus 4 de moeite van het slabben waard is volgens mij een prima score. Als ze terug zijn zal ik laten weten wat het geworden is.
Ik was wat later(rond 11uur/11.30) helaas was de 2 euro toen al op. Niet dat ik euro's spaar en ook niet de gekleurde, maar die van vorig jaar heb ik ook dus was op zich wel leuk geweest.
De minder geïnteresseerde standhouders was mij ook opgevallen maar inderdaad lang niet allemaal.
Al met al weer een prima dag en nu op naar de vele veilingen die gaan komen de komende tijd.
George_III Great Britain
Moderator
Moderator

Bericht door George_III »

Ook ik heb totaal gemist dat de forummeeting in het restaurant was. Ik had nog even boven gekeken en aan iemand van de beurs gevraagd, maar ik kon hem niet vinden. Maakt opzich niet zo heel veel uit, behalve dan dat Alfred voor mij twee catalogussen had meegenomen! Jammer dat ik ze niet bij hem heb kunnen ophalen en dus niet de kans heb gekregen hem een goede verhuizing wensen. Dus bij deze; mijn excuses dat ik de catalogussen niet heb kunnen overnemen (zal vast wel een gesjouw zijn geweest) en veel plezier gewenst in Hongarije! Qua aanwinsten was de beurs opzich wel goed, hoewel ik wel merkte dat er redelijk weinig mensen waren met middeleeuwers en dergelijke. Toch geslaagd, mijn aanwinsten verschijnen de volgende weken vast wel ergens op het forum.

Ten slot rest mij te zeggen; op naar de volgende editie!

Groet,

Mika
WBE
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door WBE »

Volgende afspraak in de Expo Houten: FILANUMIS 2016 OP ZATERDAG 7 MEI !!
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Ik moet helaas bedanken omdat ik dan in het buitenland woon maar ik kan de datum alvast in mijn agenda schrijven, je weet nooit of ik nog eens ten tijde van een beurs in Nederland zal zijn.

Alfred

Terug naar “Bankbiljetten algemeen”