Ik ben sinds kort begonnen met het verzamelen van circulated euromunten en ik was bezig om voor mezelf een overzicht te maken van welke euromunten nu precies zijn gemunt om in omloop te worden gebracht.
Uiteindelijk twee websites gevonden waar ik mijn informatie vanafhaal, die er betrouwbaar uitzien:
Fleur du Coin:
Euro-auflagen:
Nou merkte ik dat de informatie op beide websites niet altijd overeenkomen, terwijl het bij allebei gaat over circulatiemunten
Voorbeeld:
Volgens FDC is de 2 cent van Belgie uit 2004 niet gemunt voor circulatie, terwijl Euro-auflagen zegt dat dit wel zo is
Andersom ook:
Volgens Euro-auflagen is de 20 cent van Belgie uit 2013 niet gemunt voor circulatie, terwijl FDC zegt dat dit wel zo is
Zo kan ik nog een hele lijst maken waarbij de websites van elkaar verschillen.
Nu is mijn vraag als beginnend verzamelaar: van welke website kan ik uitgaan? Welke is correct? Of zijn de allebei niet compleet?
FDC versus Euro-auflagen?
Moderator: euromunter
-
- Aankomend lid
Re: FDC versus Euro-auflagen?
Hallo Jensk,
Helaas is de site euro-auflagen niet meer bijgehouden sinds meer dan een jaar. De site Fleur de Coin ken ik niet.
Ik adviseer je om een goede papieren Euro-catalogus te gebruiken.
Dat is een uitgave van ongeveer 14 Euro per jaar (dus elk jaar een nieuwe) en dan ben je altijd geheel op de hoogte.
Als je wilt kan ik je een advies over catalogi geven in een PB.
Thomas
Helaas is de site euro-auflagen niet meer bijgehouden sinds meer dan een jaar. De site Fleur de Coin ken ik niet.
Ik adviseer je om een goede papieren Euro-catalogus te gebruiken.
Dat is een uitgave van ongeveer 14 Euro per jaar (dus elk jaar een nieuwe) en dan ben je altijd geheel op de hoogte.
Als je wilt kan ik je een advies over catalogi geven in een PB.
Thomas
Re: FDC versus Euro-auflagen?
Als je nog een catalogus wenst , ik heb er nog diverse jaaruitgaven liggen .
Gr Thomas
Gr Thomas
altijd op zoek naar die ene munt