In de U.S.A. gaan ze weer wat verder in de bestrijding van valse munten. Daar is op 19 december 2014 door president Obama de Collectible Coin Protection Act getekend. Dat komt er in het kort op neer dat de verkoop van valse munten illegaal geworden is en kopers van valse munten de verkopende partij voor het gerecht kunnen dagen. Ook buitenlandse verkopers.
Zoiets zouden ze ook in Europees verband moeten gaan doen. Niet dat het vervalsingen voorkomt maar als koper sta je veel sterker. Plus het voordeel dat veel van die Chinese troep niet meer aangeboden gaat worden als zijnde echte munten.
http://www.coinsweekly.com/en/News/4?&id=3197
Obama tekende de Collectible Coin Protection Act
Re: Obama tekende de Collectible Coin Protection Act
Helemaal mee eens, maar sommige mensen willen ook hun lege plekje in het album gevuld hebben?
-
- Senior lid
Heel mooi en wel, maar zolang mensen met financiele belangen hierin weigeren te vertellen hoe een echte van een valse te onderscheiden valt ?
Martin
Martin
Geld maakt niet gelukkig, munten wel.
Ik voel me niet aangesproken omdat ik je een aanbod heb gedaan in een privemail ;-)
Op zich is er niks mis met vervalsingen (of replica's), als je er maar bij vertelt dat het geen echte munt is en de prijs ernaar maakt. In Amerika moet je nu dus een contractje opstellen en de koper ervoor laten tekenen dat hij weet dat de munt niet echt is en daar verder geen stappen tegen kan ondernemen.
Anders wordt weer typisch Amerika: eerst koop ik een mooie vervalsing bij je om een leeg plekje te vullen, en vervolgens klaag ik je aan (en dan gaat het in Amerika al meteen over een paar miljoen).
Anders wordt weer typisch Amerika: eerst koop ik een mooie vervalsing bij je om een leeg plekje te vullen, en vervolgens klaag ik je aan (en dan gaat het in Amerika al meteen over een paar miljoen).
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam
winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
Als je vervolgens de rechtszaak hebt gewonnen kun je wel het originele muntje aanschaffen, die Amerikanen zijn zo gek nog nietjanssenfrank schreef: Anders wordt weer typisch Amerika: eerst koop ik een mooie vervalsing bij je om een leeg plekje te vullen, en vervolgens klaag ik je aan (en dan gaat het in Amerika al meteen over een paar miljoen).
-
- Globale moderator
Ik denk niet dat je enige kans maakt als je willens en wetens een replica aanschaft, daarnaast al helemaal niet als de verkopende partij aangeeft bij verkoop dat het om een replica gaat.janssenfrank schreef: Anders wordt weer typisch Amerika: eerst koop ik een mooie vervalsing bij je om een leeg plekje te vullen, en vervolgens klaag ik je aan (en dan gaat het in Amerika al meteen over een paar miljoen).
Dit is alleen van toepassing op het bedrog van vervalsingen verkopen als de echte originele munt.
Ik ben benieuwd wanneer hierover de eerste zaken behandeld worden. En hoeveel het werkelijk uitricht.
Gr, Stephan
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 193/368 CC (52,4%) + 176/337 'Normaal' (51,9%) Totaal: 369/705 stuks (52,3%)
ForumLid: #1080
3e in de EK 2016 voetalpool
5e in de Vrouwen EK 2017 voetbalpool
7e in de WK 2018 voetbalpool
ForumLid: #1080
3e in de EK 2016 voetalpool
5e in de Vrouwen EK 2017 voetbalpool
7e in de WK 2018 voetbalpool