Palmbird schreef:Zijn er mensen die de 'God zij met ons' of 'sterrenvariant 'op munten vinden die uit rollen komen of zitten ze enkel in de kaarten?Denk niet dat er mensen rollen opendoen om de varianten te vinden.Ik zou dus ergens moeten zoeken waar er coincards zijn of niet?
Ik denk dat je er vanuit mag gaan dat de rollen niet opengemaakt worden.... als ik zie wat de prijzen hiervan doen dan zit je al snel op prijs per munt welke hoger liggen dan de prijs per coincard.
dat ze in de kaarten zitten is zeker.
inmiddels heb ik de volgende varianten gevonden:
2»»2»»2
'God zij Met ons' (NL)
2»2»2»2 (IT)
De eerste komt het meeste voor, de Italiaanse in een klein percentage en de munt met 'God Zij Met Ons' zie je nauwelijks. In de coincards die ik nog heb, kon ik de laatste niet vinden, wel heeft een van mijn klanten deze munt bij mij gekocht waarmee hij dan ook een leuke misslag in huis heeft voor weinig geld

.
Wat ik zeker weet is dat:
de 'Franse' coincard de 2»»2 en 2»2 varianten heeft --> 2 soorten 'Franse' coincards (Hiervan heb ik de ´god zij met ons´ variant nog niet gezien)
de 'Nederlandse' coincard de 2»»2, 2»2 en 'God Zij Met Ons' varianten heeft --> 3 soorten 'Nederlandse' coincards
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!