Zweden 1 Ore 1945 (serif 4?)

Plaats hier berichten over misslagen, varianten, fouten op munten, of andere zaken die niet overeen komen met een normale munt.

Moderator: maarten89

$and€r Virgin Islands (Brit)
Donateur
Donateur

Zweden 1 Ore 1945 (serif 4?)

Bericht door $and€r »

Ik ben opzoek naar afbeeldingen van het verschil tussen met en zonder "serif 4" van de 1 Ore 1945.. Volgens Krause en andere is de "serif 4" lastiger dan de "reguliere".. Nu heb ik maar 2 exemplaren in het bezit en beide hebben een identieke 4.. Nu zou je statistisch gezien verwachten dat het de "reguliere" versie is.. maar lijk ook wel serifs te zien.. Graag uw mening..

Afbeelding
peterpaul31 Nederland
Donateur
Donateur

Re: Zweden 1 Ore 1945 (serif 4?)

Bericht door peterpaul31 »

ik kan er helaas geen goede scan van maken, maar die van mij heeft geen streepje boven aan de vier als deze.

Maar Krause spreekt van een serif 4 als variant, terwijl Tonkin (Myntboken, Zweedse catalogus) het heeft over een ändrad 4 (veranderde 4) wanneer ik dan naar bijvoorbeeld 44 of 46 kijk hebben die beiden van die 4 een met een streepje en lijkt de 4 zonder streepje dus weer de variant. Wie het weet, mag het zeggen...
verzamelaar van wereldmunten
peterpaul31 Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door peterpaul31 »

verzamelaar van wereldmunten
$and€r Virgin Islands (Brit)
Donateur
Donateur

Bericht door $and€r »

Ik had inderdaad al verschillende afbeeldingen gezien die allen gelijk waren aan mijn 4.. Ik denk dus ook dat de 4 zonder serif eigenlijk de variant is..
hierm
Donateur
Donateur

Bericht door hierm »

ik heb geen dubbelen om te vergelijken, maar 1946 is bij mij de enige zonder streepje, de andere jaren 1942.43.44.45 hebben allen wel dat streepje.
het is wel lastig te zien, heb ik een bepaalde lichtval op de munt voor nodig om dat streepje te zien.
Wie wat bewaart (of verzamelt) , heeft wat

Terug naar “Misslagen, varianten en andere afwijkingen”