2€ CC kopen van San marino, vaticaanstad of monaco

Plaats hier berichten over verzamelaarsmunten, dit zijn speciale uitgiften van de euromunten. Denk hier bijvoorbeeld aan zilveren en gouden afslagen voor een bepaald thema.

Moderator: euromunter

euromuntje

2€ CC kopen van San marino, vaticaanstad of monaco

Bericht door euromuntje »

Hallo, Ik ben al een paar maanden 2€ commemorative munten aan het verzamelen. Nu zie ik zoals Vaticaan of San Marino en Monaco zijn bijna onbetaalbaar. Weet er iemand hoe je deze munten rechtstreeks van de bank in deze landen kan kopen? en hoe dit dan werkt. Iemand al ervaring mee?

Groetjes
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Re: 2€ CC kopen van San marino, vaticaanstad of monaco

Bericht door Munthunter »

Van harte welkom,

Wanneer je de zoekfunctie op het forum gebruikt kom je al snel bij de antwoorden van deze veelgestelde vraag.

Het is vrij lastig om bij beide munthuizen in het bestand te komen (met name bij het Vaticaan), maar je kunt je er dus wel voor aanmelden.

Aankopen bij uitgifte is meestal wel te betalen, ook bij de handel vind ik. Voorgaande jaren/uitgiften zijn bij de munthuizen niet meer te verkrijgen in de meeste gevallen, dus kom je toch bij de handel uit.

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Re: 2€ CC kopen van San marino, vaticaanstad of monaco

Bericht door llinde »

euromuntje schreef:Nu zie ik zoals Vaticaan of San Marino en Monaco zijn bijna onbetaalbaar. Weet er iemand hoe je deze munten rechtstreeks van de bank in deze landen kan kopen?
Als je de prijzen in de handel bijna onbetaalbaar vind, is het voor jou verstandiger deze munten niet te gaan verzamelen.
Rechtstreeks bij Monaco gaat in de praktijk niet omdat ze de meeste uitgiften alleen aan de handel leveren.
San Marino is vaak duurder als je rechtstreeks besteld, vooral ook door de portokosten.
Vaticaan is rechtstreeks wel wat goedkoper dan in de handel, maar ook weer niet zoveel en als je de prijzen in de handel als bijna onbetaalbaar bestempeld, denk ik dat je de rechtstreeks levering nog steeds als zeer duur aanmerkt...

Luit

Terug naar “Verzamelaarsmunten”