Zweden 10 ore 1907
Moderator: maarten89
-
hierm
- Donateur

Zweden 10 ore 1907
Of onderstaande afwijking afkomstig is van een vervuilde stempel, kan ik niet beoordelen, maar het is een leuke , vind ik zelf

Wie wat bewaart (of verzamelt) , heeft wat
-
Aernout
- Moderator

Re: Zweden 10 ore 1907
Lijkt mij eerder een stempelbreukje rond de O, zodat deze O groter/dikker is op de munt.
Een stempelvervuiling, vult iets op in de stempel. Zodat de tekst op de munt vermindert of zelf weg is.
Mooie vondst trouwens, als je dit bij alle wereldmunt doet. Moet uw verzameling afwijkingen/varianten gigantisch zijn...
mvg,
Aernout
Een stempelvervuiling, vult iets op in de stempel. Zodat de tekst op de munt vermindert of zelf weg is.
Mooie vondst trouwens, als je dit bij alle wereldmunt doet. Moet uw verzameling afwijkingen/varianten gigantisch zijn...
mvg,
Aernout
Start klein om groots te eindigen
-
hierm
- Donateur

Re: Zweden 10 ore 1907
Aernout, het aantal munten met varianten/afwijkingen in mijn verzameling valt wel mee.
Als ik een munt ontvang en die zit al in mijn verzameling, dan vergelijk ik ze vaak, kies dan de mooiste uit om in de verzameling te stoppen/blijven en als er dan een afwijking is, dan valt dit erg snel op, zoals in dit geval.
Als ik een munt ontvang en die zit al in mijn verzameling, dan vergelijk ik ze vaak, kies dan de mooiste uit om in de verzameling te stoppen/blijven en als er dan een afwijking is, dan valt dit erg snel op, zoals in dit geval.
Wie wat bewaart (of verzamelt) , heeft wat