Ik heb er hier thuis één met het nummer 5971. Dat is dan weer aanmerkelijk hoger.Erruwin schreef:In deze nieuwsbrief staat vermeld dat het gaat om de nummers tussen ongeveer 4050 en 5650.
Gr. Erwin
Nederland 5 & 10 euro "100 jaar Vredespaleis" 2013
Moderator: euromunter
Re: Nederland 5 & 10 euro "100 jaar Vredespaleis" 2013
Verzameld herdenkings 2 euromunten. Eerste Slag, KNM compleet. Proefslagen en ontwerpen Beatrix t/m heden.
Ik blijf het opmerkelijk vinden dat bij een dergelijke lage oplage zulke fouten ontstaan. Wat ik wel begrijp is dat dit een prachtige reclame is voor deze uitgifte en deze uitgifte inmiddels al is uitverkocht in de KNM webshop.
Grappig om te zien dat deze 'misdruk' inmiddels de coincardverzamelaar zo ver heeft dat hij/zij er wel wat voor over heeft om hem te bemachtigen. De munt is dan denk ik ook verder ondergeschikt, of hij moet omgekeerd in de coincard zitten, want dat brengt hem zichtbaar ook al op een vraagprijs van €50,-!
We zullen er maar om lachen, want begrijpen doe ik het inmiddels niet meer. Denk dat ze er overigens bij de KNM ook hard om lachen.
Gr. Jeroen
Grappig om te zien dat deze 'misdruk' inmiddels de coincardverzamelaar zo ver heeft dat hij/zij er wel wat voor over heeft om hem te bemachtigen. De munt is dan denk ik ook verder ondergeschikt, of hij moet omgekeerd in de coincard zitten, want dat brengt hem zichtbaar ook al op een vraagprijs van €50,-!
We zullen er maar om lachen, want begrijpen doe ik het inmiddels niet meer. Denk dat ze er overigens bij de KNM ook hard om lachen.
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
ik heb 2 bu coincards gekregen 1 inderdaad uit de foutieve reeks zonder bu erop maar ik heb hier ook 009688 en daar staat ook niks op. mis ik wat of klopt er wel meer niet ?
Euromunten, €2 cc, Guldens wilhelmina en eerder, wereld munten
Hahaha, zijn er dus schijnbaar veel meer die niet kloppen. Straks zijn degene die wel kloppen kostbaarder dan de 'misdrukken' het moet niet gekker worden. 
Of er heeft iemand dus ontzettend zitten slapen, of de KNM reclamestunt heeft gewerkt.
Gr. Jeroen

Of er heeft iemand dus ontzettend zitten slapen, of de KNM reclamestunt heeft gewerkt.
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Is er toevallig al meer bekend over de fout ?
Euromunten, €2 cc, Guldens wilhelmina en eerder, wereld munten
-
- Donateur
Ja wie heeft er nieuws over deze munt, kloppen de serienummers welke fout zijn?
Er zijn er inderdaad meer dan de 1.600 in de reeks 4.050-5.650, want ik heb er (naast vijf stuks binnen die reeks) ook nog een met nummer 6.016. Ik vind het schandalig dat de KNM de details niet weet. Wat kwaliteitscontrole! Ze moeten toch van de voorzijdes met BU een aantal hebben overgehouden en van die zonder BU een aantal tekort zijn gekomen bij de UNC versie. Of zijn er bij de UNC versie soms waar per ongeluk de BU voorkant is gebruikt?
Op Catawiki is nu een variant te koop. Het huidige bod is € 61,00. Dan wordt er inclusief veiling- en verzendkosten toch minstens € 75,00 voor betaald!
André
Op Catawiki is nu een variant te koop. Het huidige bod is € 61,00. Dan wordt er inclusief veiling- en verzendkosten toch minstens € 75,00 voor betaald!
André
Er is kennelijk veel belangstelling voor deze variant, want het hoogste bod is uiteindelijk € 104,00 geworden. Dat is € 121,00 inclusief veiling- en verzendkosten!
André
André