5cent Spanje 1999

Plaats hier berichten over misdrukken, fouten op eurobiljetten of andere zaken die niet overeen met een normaal biljet. Verder kun je hier misslagen van euromunten plaatsen en de varianten in euromunten, denk hierbij aan het foutief gebruik van de oude kaart, ontbrekende sterren of andere zaken die niet aansluiten bij de gewone gangbare munt.
siegertmunt
Senior lid
Senior lid

5cent Spanje 1999

Bericht door siegertmunt » 27 jul 2013, 20:10

Hallo,

Er staat net iemand aan de deur met een misslag van een 5cent Spanje in de kleur van een 10 cent Spanje.
De diameter is exact hetzelfde, geen kartel rand net als een normale 5cent en het plaatje van een normale 5cent van Spanje. Verder is de munt net zo magnetisch als een gewone 5 cent.
Wie kan mij helpen? Is dit echt of nep?

Mvg Siegert
verzamel nu euro's en cc
alle 12 basis landen (sets) compleet + malta san-marino

squarecoin
Volledig lid
Volledig lid

Re: 5cent Spanje 1999

Bericht door squarecoin » 27 jul 2013, 22:06

zonder foto is het een beetje moeilijk , en je schrijft ook niet wat de misslag is ( behalve dat de kleur anders is )

kun je vertellen wat er mis is ?

squarecoin

siegertmunt
Senior lid
Senior lid

Bericht door siegertmunt » 27 jul 2013, 23:01

ik heb wel fotos op telefoon. voor de rest is er eigenlijk niks mis mee maar dan valt het toch ook onder een misslag als het op het verkeerde metaal soort geslagen is? ben hier trouwens niet heel erg in thuis fotos post ik morgen
verzamel nu euro's en cc
alle 12 basis landen (sets) compleet + malta san-marino

llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 27 jul 2013, 23:57

Als de munt net zo magnetisch is als een normale 5 cent is het 99,999 % zeker geen misslag maar een gemanipuleerde munt, waarschijnlijk chemisch of electrolytisch gekleurd.

Luit

Terug naar “Misslagen, misdrukken en varianten van euromunten en -biljetten”