Zilveren 1 troy ounce gewicht

In deze rubriek vindt je meer informatie over de steeds meer in trek zijnde belegging, of investeringsmunten in goud, zilver en platina

Moderator: euromunter

Matthie70

Zilveren 1 troy ounce gewicht

Bericht door Matthie70 »

Hey,

Ik heb er nog niet veel ervaring mee, daarom mijn vraag.

Heb vandaag een weegschaal gekocht en dacht ik ga mijn Harmonikermunten eens wegen.

Nu kom ik vaak tegen dat deze 31,20gram wegen, is het normaal dat deze nieuwe munten ook nog afwijken?

Alvast bedankt!

Matthias
sgtravel Nederland
Donateur
Donateur

Re: Zilveren 1 troy ounce gewicht

Bericht door sgtravel »

Een afwijking van 1/10 gram zou ik me niet al te veel zorgen om maken, waarschijnlijk zit dit in de weegschaal.
Normaal weegt een 1oz munt 31,1 gram , pas als je een afwijking hebt van enkele grammen dan klopt er iets niet met de munt.
vooral valse 10 Yuan panda munten wijken nog al sterk af, naast het ontbreken van enkele details op de munt zelf.
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
Matthie70

Bericht door Matthie70 »

Ok,

Bedankt voor het snelle antwoord!

Matthias
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Een weegschaal die een volledige tiende gram afwijkt is eigenlijk niet echt geschikt voor munten.
Het feit dat je zegt 31,20 geeft mij het idee dat de weegschaal ook maar 2 decimalen geeft en in de praktijk is het laatste cijfer van zo'n weegschaal vaak volledig onbetrouwbaar.
Ik denk ook niet dat er iets met de munt mis is, valse munten hebben grotere afwijkingen en zijn ook altijd lichter als het gouden en zilveren munten betreft.

Luit
mmmunten
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door mmmunten »