Hallo verzamelaars,
Ik ben van plan om wat dieper in het verzamelen van Koninkrijk te duiken en dat houdt in dat ik ook de varianten ga verzamelen van de guldenmunten.
Nu is mijn vraag, welke varianten zijn er zoal? Dan heb ik het met name over de centen t/m de vijfguldenstukken van Beatrix en Juliana. Het gewone circulatiegeld dus.
Dus als er mensen zijn die er veel verstand van hebben, dan hoor ik het natuurlijk graag!
Grt, Lotus07
Varianten guldenmunten Beatrix en Juliana
Moderator: maarten89
-
- Superlid
Varianten guldenmunten Beatrix en Juliana
Laatst gewijzigd door Lotus07 op 15 mei 2013, 07:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Verzamelt: wereldmunten en -bankbiljetten; is vooral op zoek naar DDR, Oostblok en NL munten/biljetten!
Re: Varianten guldenmunten Beatrix en Juliana
De meeste varianten staan allemaal in de muntalmanak.
Welke er niet in staat is de rijksdaalder 1969 haan....... Hier is ooit eens een topic over geopend, dus ik zou zeggen starten met je speurwerk
Ludo
Welke er niet in staat is de rijksdaalder 1969 haan....... Hier is ooit eens een topic over geopend, dus ik zou zeggen starten met je speurwerk

Ludo
Marktplaats: http://verkopers.marktplaats.nl/619572
Catawiki: Mijn shop - Luudmir
Gezocht munten van Montmorency - Hoorne - Horne - Weert
-
- Superlid
De centen van Beatrix ??, voor zover ik weet zijn er niet veel varianten van Beatrix, mochten er forumleden zijn die ze wel kent hoor ik deze ook graag.Lotus07 schreef:Hallo verzamelaars,
Ik ben van plan om wat dieper in het verzamelen van Koninkrijk te duiken en dat houdt in dat ik ook de varianten ga verzamelen van de guldenmunten.
Nu is mijn vraag, welke varianten zijn er zoal? Dan heb ik het met name over de centen t/m de vijfguldenstukken van Beatrix. Het gewone circulatiegeld dus.
Dus als er mensen zijn die er veel verstand van hebben, dan hoor ik het natuurlijk graag!
Grt, Lotus07
De enigste die ik wel ken is de vijf gulden van het EK 2000 met een groot en een klein mmt.
Groet
Dick
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
-
- Superlid
Ludo toch foei, 1969 haan Beatrix ?Lumi schreef:De meeste varianten staan allemaal in de muntalmanak.
Welke er niet in staat is de rijksdaalder 1969 haan....... Hier is ooit eens een topic over geopend, dus ik zou zeggen starten met je speurwerk![]()
Ludo

Groet
Dick
Tja Dick, Lotus zegt toch: "met name over de centen t/m de vijfguldenstukken van Beatrix"
Dat betekent toch: niet alleen maar Beatrix ?
Je bent trouwens wel erg scherp zeg
Varianten van Beatrix......... mmmm eens denken.
Ludo
Dat betekent toch: niet alleen maar Beatrix ?

Je bent trouwens wel erg scherp zeg

Ludo
Marktplaats: http://verkopers.marktplaats.nl/619572
-
- Superlid
De enigste die ik wel ken is de vijf gulden van het EK 2000 met een groot en een klein mmt.Lumi schreef:Tja Dick, Lotus zegt toch: "met name over de centen t/m de vijfguldenstukken van Beatrix"
Dat betekent toch: niet alleen maar Beatrix ?![]()
Je bent trouwens wel erg scherp zeg![]()
Ludo
Groet
Dick
-
- Donateur
Juliana varianten: duppie '66 en '67 en kwartje '67 in zilverkleurig en helder nikkel. Stuiver '66 lange en korte staarten 9 en 6, '67 bloemblaadjes tegen rand en verder van rand, '70 jaartal verder van rand, dicht tegen rand en CENT van de rand af en dicht tegen rand en CENT tegen rand. Cent '66 kleine en grote 66.
Beatrix: gulden 2001 in nikkel, zilver en goud.
Beatrix: gulden 2001 in nikkel, zilver en goud.

-
- Superlid
Sorry, ik bedoelde de centen t/m de vijfguldenstukken van Beatrix EN Juliana! 

Verzamelt: wereldmunten en -bankbiljetten; is vooral op zoek naar DDR, Oostblok en NL munten/biljetten!
Lotus,
het makkelijkste is, dat je voor je verder gaat, een catalogus aanschaft van de NVMH 2013. Hierin staan al vele gegevens vermeld.
Zorg dat je bereid bent om te investeren in literatuur, dat betaald zich later altijd terug!
het makkelijkste is, dat je voor je verder gaat, een catalogus aanschaft van de NVMH 2013. Hierin staan al vele gegevens vermeld.
Zorg dat je bereid bent om te investeren in literatuur, dat betaald zich later altijd terug!
-
- Superlid
Ok, ik zal het onthouden!rtholen schreef:Lotus,
Grt, Lotus07