Online catalogus

Links naar interessante websites.
amadio

Online catalogus

Bericht door amadio »

Zoals jullie al weten was ik aardig bezig met een online munten catalogus, een klein deel is pas af maar wel al over de 6000 foto's en beschrijvingen, ook veel munt varianten die niet in Krause en Mishler staan, dus genoeg om door te bladeren en ik hoop dat een ieder er iets aan heeft, de grote veranderingen zijn dat de Mintage, size enz. erbij komen (zijn we sinds kort mee begonnen dus dat wordt nog een aardige klus) zodat alles z'n beetje genoemd wordt.
Elke dag zijn er nieuwe updates.
Zie voor je zelf hoe het eruit ziet op www.amadiocoins.com
Nu de site al leuke vormen aanneemt zal ik ook meer op deze site zitten om rond te neuzen.

Groetjes,
Amadio
koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Re: Online catalogus

Bericht door koenmunten »

Ik dacht ik ga even kijken. Het eerste land dat ik zocht Indonesië :knipoog: stond nog niet in de lijst. Maar daar heb je vast wel iets van toch. Guadeloupe dat ik als tweede land wilde bekijken, omdat ik dat land wel in de lijst zag staan, had nog geen munten. Gaat vast heel mooi worden! Veel succes nog en geef weer even een seintje als het completer is.
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.

Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
hierm
Donateur
Donateur

Bericht door hierm »

Ik heb toch nog wel wat vragen over deze on-line catalogus.
Ik zat te zoeken naar Nederland, zie overal gm-nummer 1 bij staan, wat is dit voor nummer.
Verder viel me op 1 noodmunt stuiver Java 1799. Dit is eigenlijk geen Nederlandse munt, maar valt onder nederlands Indie. Waarom wordt hier geen onderscheid ingemaakt.
Ik kan ook niet zien welke jaren uitgegeven zijn.

Ik zie dat er heel veel werk in zit, maar wat is je bedoeling met deze catalogus, wat is de meerwaarde boven Krause?
Krause stikt van de fouten, maar is nog steeds voor mij het meest complete boek wat betreft wereldmunten.

Er is reeds een goede catalogus wat betreft Nederlandse munten tot 1805, die hebben een eigen nummering, maar vermeld wel de andere nummeringen, zoals Krause, Verkade e.d. (althans ik heb de eerste versie en neem aan dat die nog steeds in de 2e versie voorkomt).

Ik ben altijd op zoek naar varianten, een aantal worden wel genoemd in krause, maar de meeste niet. In deze catalogus heb ik ze niet gezien, maar heb nog lang niet alle munten bekeken.
Kun je een voorbeeld geven, welke munt een variant is, die niet in Krause genoemd staat.

gr
Ina

PS het is niet mijn bedoeling deze catalogus af te kraken, ik zie dat er heel veel werk in zit , toch mijn complimenten hiervoor.
Wie wat bewaart (of verzamelt) , heeft wat
amadio

Bericht door amadio »

hierm schreef:Ik heb toch nog wel wat vragen over deze on-line catalogus.
Ik zat te zoeken naar Nederland, zie overal gm-nummer 1 bij staan, wat is dit voor nummer.
Verder viel me op 1 noodmunt stuiver Java 1799. Dit is eigenlijk geen Nederlandse munt, maar valt onder nederlands Indie. Waarom wordt hier geen onderscheid ingemaakt.
Ik kan ook niet zien welke jaren uitgegeven zijn.

Ik zie dat er heel veel werk in zit, maar wat is je bedoeling met deze catalogus, wat is de meerwaarde boven Krause?
Krause stikt van de fouten, maar is nog steeds voor mij het meest complete boek wat betreft wereldmunten.

Er is reeds een goede catalogus wat betreft Nederlandse munten tot 1805, die hebben een eigen nummering, maar vermeld wel de andere nummeringen, zoals Krause, Verkade e.d. (althans ik heb de eerste versie en neem aan dat die nog steeds in de 2e versie voorkomt).

Ik ben altijd op zoek naar varianten, een aantal worden wel genoemd in krause, maar de meeste niet. In deze catalogus heb ik ze niet gezien, maar heb nog lang niet alle munten bekeken.
Kun je een voorbeeld geven, welke munt een variant is, die niet in Krause genoemd staat.

gr
Ina

PS het is niet mijn bedoeling deze catalogus af te kraken, ik zie dat er heel veel werk in zit , toch mijn complimenten hiervoor.
Ik zie het ook meer als opbouwende kritiek, 1 noodmunt stuiver Java 1799. staat onder Nederland - Dutch-Indien under the Bataafse republiek (The Netherlands) stamped in Batavia, er staan veel beschreven varianten in kijk eens bij de Duitse staten, Nederlands-India, Krause zet vaak onder een munt dat er veel variations zijn, ik probeer ze allemaal op te nemen, zo krijg ik veel foto's toegezonden om toe te voegen, ik moet nog z'n 18000 types toevoegen dus dat is nog een kluif maar naar dit alles moet het toch een mooie catalogus zijn, GM nummer gaat samen met de code die boven in de balk komt dus dit nummer is uniek met de code, mocht je deze code opslaan kan je hem altijd invoeren in de zoekbalk bij google en je komt bij de munt, samen corresponderen ze.

Maar zoals je ziet moet ik nog veel werk verzetten, maar het begint al aardige vormen aan te nemen, aantal bezoekers neemt met de dag toe en we zitten al op een leuk aantal.
Ook kost het geen geld en zijn we niet bezig met geld te verdienen, het is een hobby en hopen iets toe te voegen en dat zie ik zeker in de toekomst zitten.

Vriendelijke groet,
Amadio
Aernout België
Moderator
Moderator

Bericht door Aernout »

Reeds mooi werk geleverd.

De structuur moet ik nog wat gewoon komen, maar dit wendt wel.

Ik zelf heb ik eens gekeken onder Belgie. Ik zie bv. Keltische munten, Flanders staan.
Wat is je bedoeling met bv. munthuizen dit vroeger wel in "Flanders" lagen, maar niet in het huidig Belgie ?

In ieder geval: Goed werk geleverd en veel succes in de toekomst en met het komende werk ;)

mvg,
Aernout
Start klein om groots te eindigen
Nieuwemunt Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Nieuwemunt »

Wat een mooie site zeg! :klap:
----- Muntenverzamelaar sinds 2012! Het begin van een mooie nieuwe hobby -----
spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord »

Goed werk!
Voor mensen die geen Krause hebben? Ikzelf spaar Nederland, en heb een Nederlandse catalogus, maar geen catalogus voor wereldmunten. Dat neemt niet weg dat ik af en toe ook wel eens wat anders wil opzoeken. Daarvoor is dit handig. Bovendien vind ik de foto's op de website in veel gevallen beter dan wat er in catalogussen staat (hogere resolutie!) En als ik achter de computer zit vind ik het makkelijker om iets online op te zoeken dan een boek uit de kast te trekken. Met andere woorden: genoeg bestaansredenen voor een website!
maarten89 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door maarten89 »

Wauw echt leuk hoor! Hij staat opgeslagen bij favorieten hoor!

Groetjes,

Maarten
Spaart wereld munten in het bijzonder Frankrijk, Sri Lanka.
Robin Suriname
Moderator
Moderator

Bericht door Robin »

Maarten heeft nog wel een paar honderd foto's van duitjes waarvan de foto nog ontbreekt.. :knipoog:
1 "Pallas" guldens verzamelaar.
Verslaafd aan jacht op de mooist betaalbare kwaliteit 1 gulden met de beeltenis van Pallas Athena en/of een bijzondere variant..
koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten »

Robin schreef:Maarten heeft nog wel een paar honderd foto's van duitjes waarvan de foto nog ontbreekt.. :knipoog:
En jij een paar guldentjes :knipoog:
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.

Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
amadio

Bericht door amadio »

Aernout schreef:Reeds mooi werk geleverd.

De structuur moet ik nog wat gewoon komen, maar dit wendt wel.

Ik zelf heb ik eens gekeken onder Belgie. Ik zie bv. Keltische munten, Flanders staan.
Wat is je bedoeling met bv. munthuizen dit vroeger wel in "Flanders" lagen, maar niet in het huidig Belgie ?

In ieder geval: Goed werk geleverd en veel succes in de toekomst en met het komende werk ;)

mvg,
Aernout
Hoi Aernout
Ik laat de munten bij het land waar hij circuleerde, maar bij de jaartelling komt het land/ plaats waar ze zijn geslagen.
Dank je voor de feedback,

Mvg,
Amadio

Terug naar “Websites”