munten uit buitenland bestellen

Plaats hier een link naar interessante objecten op veilingsites als Marktplaats, Speurders, E-Bay, etc.
thomasa Nederland
Senior lid
Senior lid

munten uit buitenland bestellen

Bericht door thomasa »

ik ben op zoek naar mensen die ervaringen willen delen met t uit het buitenland bestellen van munten via ebay .
vaak zie ik op de buitenlandse veilingen een aanbieding staan die de moeite waard is , maar dan zie ik dat t bijv frankrijk is en dan laat ik t lopen
ten eerste weet ik niet hoe je naar een buitenlandse bankrekening moet overmaken , en ten tweede ben ik een beetje wantrouwerig . Is dit gegrond of kan je zonder pardon uit buitenland bestellen , en waar moet je bijv op letten ?

gr Thomas
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter »

Ik heb dit onderwerp even verplaatst, omdat het hier meer centraal staat en ik denk dat er wel meer potentiële kopers zijn die het zelfde "probleem" hebben.

Ik heb zelf al ontzettend vaak via eBay wat gekocht in Frankrijk, België, Duitsland, Oostenrijk, Italië, Spanje, Portugal en Zwitserland.

Het is altijd goed gegaan. Belangrijke tip is dat je goed kijkt naar de verzendkosten! Je kunt bedragen tegenwoordig makkelijk overmaken naar het buitenland. De verkoper geeft je wel de benodigde rekening gegevens om geld over te maken naar het buitenland.

Ik heb nog nooit problemen ondervonden en heb alles opgestuurd gekregen.

Groeten Paul
JHG Coins Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door JHG Coins »

Inderdaad heb je soms bizarre verzendkosten, daar moet je echt op letten. Overmaken gaat eigenlijk heel makkelijk je moet even je ibannummer weten. ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Internatio ... unt_Number )
Als je internetbankieren heb kun je dit zo nakijken bij je rekening informatie.
Martijnvanandel

Bericht door Martijnvanandel »

Hoi Thomas,

ik doe al meer dan 10 jaar zaken via ebay in het buitenland. Het is maar 1 maal misgegaan met iets uit china. Heeft mij 25 dollar gekost. Aangezien ik voor zo'n 5000 euro per jaar bestel valt dit nog wel mee. :lol:

Wel is het makkelijk als je paypal hebt voor betalingen mee te doen omdat je dan een groter publiek bereikt waar je zaken mee kan doen.

Als je daar vragen over hebt dan wil ik deze best beantwoorden.

Let idd op de verzendkosten bij aankopen en kijk vooral ook naar de feedback die op de betreffende verkoper is gegeven.

Als je een koper bent heb je iban en bic nummer niet nodig. Deze krijg je van de betreffende verkoper. Denk er alleen aan dat je (SHA = shared all costs) als optie aanvinkt bij een iban betaling want dan is het binnen europa iig gratis.

Buiten europa weet ik niet veel over de kosten van ene overschrijving.

Als verkoper doe ik 98% van mijn betalingen met paypal.

Veel plezier met je aankopen.
:D
voskeman
Superlid
Superlid

Bericht door voskeman »

Geen problemen gehad met kopen , buitenland. Kies wel landen uit.
Frankrijk heb ik niet nodig of andere zuid europese landen.
Intressant vind ik nu Engeland , leuk materiaal wordt aangeboden en vooral niet vergeten de pond is laag . 1 euro is nu ca 0.90 pond.
Nu denk je dat ze meer ponden gaan bieden maar dat valt zeer mee vooral mensen uit Engeland zelf zullen niet meer in ponden gaan betalen
voor hun blijft het in eigen land het zelfde alleen wij met de euro hebben voordeel.

Duitsland gaat heel makkelijk, ook grote handelaren waar je met opbieden leuke munten, ed. kan kopen voor leuke prijzen.

Kijk Belgie, Oostenrijk, Denemarken gewoon doen.

Paypal vind ik meer voor groete kopers op een site zoals Ebay.

Je hebt het IBAN en BIC code nodig van verkoper om betaling te doen binnen europa,
kies euro als munteenheid en doe SHA dit is dus kosteloos.

Gewoon even in verdiepen dan komt het goed.

Als je goed Frans kan dan is dat net zo makkelijk voor in Frankrijk.
koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten »

Hoi Thomas,

Ik sluit me aan bij de voorgaande stukjes. Ik heb tot nu toe uit tal van landen gekocht ook verder weg o.a. Indonesie, Singapore, China, Peru, Mexico enz. enz. Meestal betaal ik via paypal, dus als ik jou was zou ik een paypalrekening overnemen als je dat nog niet hebt. Verder kun je gewoon met overschrijving naar een buitenlandse rekening betalen. Houd inderdaad vooral de verzendprijzen in de gaten, want die zijn soms achtelijk hoog.

groeten Koen
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.

Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
thomasa Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door thomasa »

dank jullie allemaal ik zal binnenkort eens kijken internationaal
koiboyke Nederland
Moderator
Moderator

Bericht door koiboyke »

Als verkoper doe ik 98% van mijn betalingen met paypal.

:D[/quote]

Ik heb wel eens op paypal zitten kijken maar vind het allemaal niet duidelijk uit gelegd.
Ik weet dat het voor kopers gratis is maar hoe veilig is het en hoe werkt het nu precies.

Het lijkt me wel makkelijk daar omdat er veel verkocht wordt waarbij staat Paypal wordt geaccepteerd.
het geld blijft in de wereld en wij moeten eruit.

Voor meer bodemvondsten kijk op https://www.facebook.com/pages/Der-Koi- ... 9796062944
chrisS
Senior lid
Senior lid

Bericht door chrisS »

al veel gekocht op ebay. nog geen problemen gehad. ik betaal altijd via overschrijving (iban/bic), heb geen paypal. Heb al een aantal 'koopjes' kunnen doen via ebay.
Ik stel me soms wel vragen bij biedingen (heb soms de indruk dat verkopers zelf mee bieden om zo de prijs omhoog te brengen, ik weet natuurlijk niet of dit kan)

Terug naar “Vraag en aanbod op verkoopsites”