de willemspenning

Plaats hier berichten over verzamelaarsmunten, dit zijn speciale uitgiften van de euromunten. Denk hier bijvoorbeeld aan zilveren en gouden afslagen voor een bepaald thema.

Moderator: euromunter

wouterkabouter95 Nederland
Lid
Lid

de willemspenning

Bericht door wouterkabouter95 »

beste mensen,

ik heb een vraagje over de willemspenning. deze wordt uitgegeven door het KNM in een coincard. nu vroeg ik me af wat de kwaliteit van deze munt is. het staat namelijk niet op de site van de KNM. bij de '200 jaar koninkrijk' munt staat dat het BU kwaliteit is, maar geld dat voor de willemspenning ook?? op marktplaats staat deze munt ook te koop en diegene zegt dat het een proof-munt is, maar dat kan ik haast niet geloven omdat proofmunten toch nooit in coincards zitten??

alvast bedankt,
wouter
verzamelaar van alles wat nederlands is, in zo hoog mogelijke kwaliteiten. zou graag medeverzamelaars ontmoeten in de regio van Gouda. wie?
Dick
Superlid
Superlid

Re: de willemspenning

Bericht door Dick »

wouterkabouter95 schreef:beste mensen,

ik heb een vraagje over de willemspenning. deze wordt uitgegeven door het KNM in een coincard. nu vroeg ik me af wat de kwaliteit van deze munt is. het staat namelijk niet op de site van de KNM. bij de '200 jaar koninkrijk' munt staat dat het BU kwaliteit is, maar geld dat voor de willemspenning ook?? op marktplaats staat deze munt ook te koop en diegene zegt dat het een proof-munt is, maar dat kan ik haast niet geloven omdat proofmunten toch nooit in coincards zitten??

alvast bedankt,
wouter

De Willemspenning is geen munt zoals de naam al zegt ( geen wettig betaalmiddel ), dus het zal ook wel nooit een proof-munt worden.

Groet Dick
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.

Terug naar “Verzamelaarsmunten”