Voorzijde: dubbelportret van Juliana en Beatrix naar links, daarboven '30 APRIL 1980'
Keerzijde: gekroond Nederlands wapen, daaronder 'NEDERLAND - 1 GULDEN'
Bron : KNM
Groet
Dick

Moderator: maarten89
Robin.Robin schreef:Wat kosten deze uiterst zeldzame verzamelobjecten?
Helaas heb ik bijna hetzelfde bericht geplaats.Dick schreef:Robin.Robin schreef:Wat kosten deze uiterst zeldzame verzamelobjecten?
De prijs is 10 euro per coincard excl. € 2,95 verzendkosten.
Groet
Dick
Kunnen ze ook niet zeggen dat ze het nergens gelezen hebben.Oom Dagobert schreef:Helaas heb ik bijna hetzelfde bericht geplaats.Dick schreef:Robin.Robin schreef:Wat kosten deze uiterst zeldzame verzamelobjecten?
De prijs is 10 euro per coincard excl. € 2,95 verzendkosten.
Groet
Dick
De coincards heb ik toch maar besteld omdat ze door de KNM worden heruitgegeven.
Zo heb ik onlangs van de oostenrijkse munt ook de herslag van de Maria-Theresia Taler gekocht.
Het blijven lokkertjes, maar mooi zijn ze ook.![]()
http://www.muenzeoesterreich.at/produkt ... sien-taler
Robin schreef:Als ze ze nou in het zilver zouden uitbrengen...
smaken en meningen verschillen gelukkig.Martin schreef:Toe maar! TWEE topics voor de kartonliefhebber over dezelfde waanzin!
Martin
Toch ben ik blij dat ik hem zo in mijn verzameling heb zitten. Ook bij postzegels heb je FDC, dan krijg je de zegels gestempeld op een envelop, toch betalen de filatelisten er ook een hoop meer voor dan de zegelwaarde. Dus belachelijk zou ik het niet noemen.neozion schreef:maar waarom zo duur?
Waarom kunnen ze een gewone 5 euro munt "gratis" in een kartonnetje steken en voor 5 euro op het postagentschap verkopen en moet je voor een munt met numismatische waarde van minder dan een euro 9 euro betalen voor een stukje karton??????????
Ik snap best dat er verzamelaars zijn die een bepaal gevoel in hun broek voelen bij het aanzien van dat karton, maar dit gaat nergens meer over.
Zag pas op een veiling een erasmus in coincard voor ruim 40 euro afslagen worden. Belachelijk.
Voor een verzamelaar van dit soort producten maakt het natuurlijk niet uit of hij voor dat zelfde tientje een zilveren gulden van wilhelmina kan kopen, die is alleen geintresseerd in dergelijke muntjes in een leuk stukje karton.Houtenmunt schreef:Oke nog 1 vergelijking dan. Ik neem 10 euro, wat inderdaad geen groot bedrag is maar toch wel genoeg om wat leuks voor uit te zoeken.
Ik snuffel even rond op marktplaats of een beurs, en koop dan het volgende: een zilveren gulden Wilhelmina + een zilveren halve gulden Wilhelmina bijvoorbeeld.
Of nee, toch maar een overgewaardeerde munt in een stukje karton.
De KNM mag vragen wat hij wil voor een dergelijk product echter moet je jezelf afvragen of je ook bereid bent om dit te betalen, daar is waar het omgaat.Houtenmunt schreef:Op zich vind ik het interessant om te zien wat er allemaal aan verschillende verzamelgebieden zijn.
Bijvoorbeeld dat bericht van "mijn verzameling in 3 maanden" met antieke munten, ver buiten mijn verzamelgebied en boven mijn budget, maar wel interessant om te bekijken.
Maar dit ruikt voor mij erg naar oplichting, misschien dat ik het daarom niet kan begrijpen.
Op de site van de KNM kan ik ze al niet meer vinden. Uitverkocht?japansehans schreef:Hier is maar weer eens aangetoond dat ze in Utrecht helemaal de kluts kwijt zijn. Wat een ongelovelijke rotzooi