Coincards Nederland
Moderator: euromunter
-
- Donateur
Re: Coincards Nederland
Das een mooi exemplaar uit Pakistan zo te zien... 

-
- Donateur
Re: Coincards Nederland
Dat vind ik nou wel weer iets leuks om te verzamelen! Maar ik kan me zo voorstellen dat als iemand zou beginnen met Schevenings zand herverpakken in een bakje ipv een flesje hij er niet meteen 295 euro voor neer zou leggen.Ilosab schreef:Ik heb een collega die verzameld zand en vraagt aan iedereen die op vakantie gaat om een flesje mee te nemen. Niets voor mij maar hij is er fanatiek mee bezig.

De lol van het verzamelen zit voor mij voor een deel in het verzamelen zelf, dat wil zeggen het bij elkaar brengen van verschillende items. Alle nieuwe uitgiften van het KNM kopen doe ik dan ook niet, daar zie ik de lol niet echt van in. Ik verzamel bijvoorbeeld ook de dukaten die KNM nog trouw elk jaar uitbrengt, maar niet door ze van de KNM te kopen. Voor mij veel leuker (en goedkoper!) is om dat soort munten op muntveilingen te kopen. Telkens op zoek of de nog ontbrekende munten ertussen staan, en het is dan vooral leuk als je de ontbrekende munt voor een zeer redelijke prijs binnen krijgt. Zo had ik recentelijk op een veiling een lot met allerlei KNM uitgaven gekocht omdat er een paar ontbrekende munten tussen zaten, en voor de rest betaalde ik de zilverwaarde. Ik blij, want ik had een goede deal. In deze doos bleek later ook een erasmusmunt in coincard te zitten. Omdat ik geen coincards verzamel maar eens gekeken wat men er zoal voor betaalt. Veel meer dan ik dacht, dus dat is de eerste (en tot nu toe enige keer) geweest dat ik een munt op marktplaats heb verkocht. En op die manier werd mijn goede deal opeens een nog betere deal.

In dit soort lots op veilingen kom je erg veel KNM uitgaven voor erg weinig tegen. Veel van deze uitgaven leveren nu een stuk minder op dan tien-twintig jaar terug. (Ik kan me nog herinneren dat ik ooit als muntenverzamelend basisschooljochie op een beurs rondliep en een jaarset 1988 zag liggen. Ik had een tientje op zak om wat leuke munten uit te zoeken, misschien is dit iets? "Hoeveel kost die meneer?", -"Veel te duur voor jou" was het antwoord. Dertig gulden bleek inderdaad te duur te zijn. Sinds de invoering van de euro is echter niet alles duurder geworden.) Ik heb een vergelijkbaar gevoel met coincards.
Misschien, als over een jaar of tien veel van deze coincards in de dozen met losse zooi op veilingen eindigen, dat ik ze nog eens ga verzamelen.