Jeroen,Munthunter schreef:Misschien sla ik mij over een paar jaar voor mijn kop als blijkt dat dit setje €325,- oplevert op een Catwikiveiling.
was je nu verzamelaar of speculant?

Luit
Moderator: euromunter
Jeroen,Munthunter schreef:Misschien sla ik mij over een paar jaar voor mijn kop als blijkt dat dit setje €325,- oplevert op een Catwikiveiling.
Voor euromunten geldt dat misschien wel, alhoewel ik daar ook zo'n gevoel heb dat de hype wat betreft verpakkingen wel eens over zijn hoogtepunt heen kon zijn, maar deze gulden coincards zijn internationaal vrijwel zonder waarde.mukkes schreef:Internationaal zullen ze ook steeds meer in opmars komen ben ik bang...........................................
Volledig mee eens.mukkes schreef:Wat mij verbaasd is dat er gesproken wordt over, dat ze makkelijk zijn na te maken......
Ze zullen misschien wel makkelijk na te maken zijn, maar tot op heden ben ik nog geen neppers tegen gekomen.
Toch worden de eerste vier van Nederland nog steeds erg goed verkocht zie onderstaande links van gister op ebay.
Deze coincards zijn toch al een aantal jaren op de markt, dus zeker geen tijdelijk iets, zoals flippo's, etc......
En heel veel munten van de euro zitten in karton, alleen worden deze verkocht onder de noemer: Dag van de munt, muntschatten etc...
Dit zijn ook geen tijdelijke setjes of munten.
Persoonlijk denk ik dat er hier mensen op het forum zitten die de plank flink misslaan en negatief zijn
over de coincards, terwijl feitelijk gezien deze kartonnenmunten ;-) toch aardig wat verzamelaars betreft.
Anders kan ik niet geloven dat de munten steeds vaker en sneller uitverkocht zijn bij de KNM.
Er is dus een duidelijke vraag voor deze munten. Zolang er vraag voor is.....................
Zie hieronder de feiten heren !! Gezamelijk toch boven de 950 euro voor 30 euro aan muntwaarde.
Dus ruim 900 euro aan zeldzaam kartonwaarde![]()
http://www.ebay.nl/itm/360599644235?ssP ... 500wt_1128
http://www.ebay.nl/itm/380583462763?ssP ... 500wt_1128
http://www.ebay.nl/itm/360599644557?ssP ... 500wt_1128
http://www.ebay.nl/itm/380583463085?ssP ... 511wt_1111
Deze rekening snap ik niet ...Robin schreef:@mukkes
"Zie hieronder de feiten heren !! Gezamelijk toch boven de 950 euro voor 30 euro aan muntwaarde."
Need I say more?!
Het gaat ook niet om het al dan niet gewild zijn van de kartonnetjes.. het gaat erom of het muntenverzamelen of kartonverzamelen is..
De cijfers geven uitsluitsel..
950 : 30 = +/- 31% Dus voor 31% muntverzamelen en voor 69% kartonverzamelen..
Blijkbaar is de munt een bijprodukt en gaat het voor het voor het overgrote deel om het al dan niet zeldzame kartonnetje..
grivnagozer schreef:Franklin Mint Coins of all Nations 1981.. via Muntkoerier gepromootte voorlopers van coincards, heel duur in de aanschaf, rond de 20 gulden de kaart, x aantal landen van de wereld in verzamelbox.. en je betaalde 20 gulden voor een Nederlandse kaart met daarin een stuiver, dubbeltje, kwartje, gulden en rijksdaalder.. hoe cool is dat?
fm.jpg (7.09 KiB) 70 keer bekeken .
Eric, mocht je er nog eens 1 perongelukt tegenkomen, dan hou ik me aanbevolen.. Het belangrijkste is dat de aluminium Fen munten het jaartal 1981 hebben!grivnagozer schreef:Sander: dat is niet al te moeilijk, ik zie ze wel eens liggen hier in Rotterdam.
Over welke heb je het dan? Op eurogebied of voor NL munten in ieder geval niet.....mukkes schreef: terwijl de coincards al 10 jaar + op de markt zijn !
Hoe weet je dat zo zeker?mukkes schreef:Ze zullen misschien wel makkelijk na te maken zijn, maar tot op heden ben ik nog geen neppers tegen gekomen.
De door jou genoemde sets halen over het algemeen ook niet zulke absurde prijzen.....mukkes schreef:En heel veel munten van de euro zitten in karton, alleen worden deze verkocht onder de noemer: Dag van de munt, muntschatten etc...
Verwacht je van een muntenverzamelaar nu echt dat hij of zij positief is over kartonverzamelaars?mukkes schreef:Persoonlijk denk ik dat er hier mensen op het forum zitten die de plank flink misslaan en negatief zijn over de coincards
HEAR HEAR!llinde schreef:Hoe weet je dat zo zeker?mukkes schreef:Ze zullen misschien wel makkelijk na te maken zijn, maar tot op heden ben ik nog geen neppers tegen gekomen.
De door jou genoemde sets halen over het algemeen ook niet zulke absurde prijzen.....mukkes schreef:En heel veel munten van de euro zitten in karton, alleen worden deze verkocht onder de noemer: Dag van de munt, muntschatten etc...
Verwacht je van een muntenverzamelaar nu echt dat hij of zij positief is over kartonverzamelaars?mukkes schreef:Persoonlijk denk ik dat er hier mensen op het forum zitten die de plank flink misslaan en negatief zijn over de coincards
De gemiddelde muntenverzamelaar zal ook niet overdreven positief doen over postzegels verzamelen, ieder zijn eigen hobby.
Deze coincards hebben helemaal niets te doen met munten verzamelen, van de 5 en 10 euromunten zou je nog kunnen zeggen dat het de originele verpakking heeft en daarom extra waard is, maar deze dubbelkop guldenmunten zijn na meer dan 30 jaar gewoon opnieuw verpakt, dus niets geen originele verpakking.
Maar als jij ze mooi vind en er geld voor over hebt is dat prima, KNM heeft geld nodig en dus is het maar goed dat er van dit soort sponsoren zijn.
Ik heb zelf ook alle 5 en 10 euromunten in een KNM album, gewoon omdat ik het een leuke manier vind om deze munten te bewaren, maar ik ben niet van plan om daar ooit substantieel meer dan nominaal voor te gaan betalen, en deze laatste coincard uitgiftes van guldenmunten passen gewoon niet bij zo'n verzameling en aangezien Beatrix en Julianaverzamelingen verder ook niet in zulke coincards zitten, hebben ze daar ook al niets te zoeken.
Ik zou wel eens willen weten hoeveel van deze coincards daadwerkelijk door muntenverzamelaars gekocht zijn en hoeveel door speculanten.
Luit
Dat moet je ook zeker doen als je het leuk vind, maar ik ben toch wel nieuwsgierig hoe je deze gulden coincards in een verzameling vind passen.mukkes schreef:Ik ga lekker verder met verzamelen
Tsja Luit, ik ben wellicht niet zo goedgevig als jou...llinde schreef:Jeroen,Munthunter schreef:Misschien sla ik mij over een paar jaar voor mijn kop als blijkt dat dit setje €325,- oplevert op een Catwikiveiling.
was je nu verzamelaar of speculant?![]()
Luit
Dat zou ik ook niet zijn, maar dat is niet mijn punt hier...Munthunter schreef:Maar als ik nu iets voor 20 euro kan kopen en later voor €325 kan verkopen, dan ben ik daar verder niet verdrietig over.