Coincards Nederland

Plaats hier berichten over verzamelaarsmunten, dit zijn speciale uitgiften van de euromunten. Denk hier bijvoorbeeld aan zilveren en gouden afslagen voor een bepaald thema.

Moderator: euromunter

mukkes

Coincards Nederland

Bericht door mukkes »

Goedemorgen,

Als verzamelaar van de Coincards van Nederland zou ik graag willen weten wat het werkelijke aantal/oplage cijfer is
van de 4 zeldzaamste Coincards van Nederland.

- 10 euro Huwelijksmunt 2002
- 5 euro Van Gogh 2003
- 10 euro Amalia 2004
- 5 euro Europamunt 2004

Zijn deze uberhaubt bekend :?:

Zo ja, zou iemand mij hier a.u.b. antwoord op kunnen en willen geven :?:
Is er misschien ook een internetsite die de coincards en zijn aantallen/oplages herbergt :?:

Hartelijk dank voor jullie antwoord.

Groet,

M.P
sgtravel Nederland
Donateur
Donateur

Re: Coincards Nederland

Bericht door sgtravel »

Beste Mukkes,

volgens mij was de oplage van de eerste 4 coincards rond de 5.000.
dit is zo laag omdat de munten eerst gewoon los waren uitgegeven en in 2004 alsnog in coincard zij uitgegeven, vergelijkbaar wat je nu hebt met de €2 verdrag van rome.
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
mukkes

Bericht door mukkes »

Bedankt voor je snelle reactie op mijn vraag.

Het valt me wel op de Van Gogh en Huwelijksmunt hoger scoren dan de
Amalia en Europamunt qua prijs.
Is hier ook een reden voor te verzinnen, want neem aan dat als alle 4 rond de 5000 stuks waren ze prijstechnisch ook
dichtbij elkaar moeten zitten. maar verschil is soms op internet erg groot al zeg ik zelf.
Wordt er wel bekend gemaakt wat de oplage van de 2 euro verdrag van Rome 2007 zal zijn?
grivnagozer Nederland
Moderator
Moderator

Bericht door grivnagozer »

Vincent van Gogh woonde en werkte het grootste gedeelte van zijn leven in Frankrijk, zodoende zijn er een hoop Franse en Japanse handelaren geweest die in 1 keer een groot lot hebben gekocht bij de Rijksmunt. Het Huwelijk is veel verdwenen naar de Antillen en Aruba, alsmede naar emigranten in Australia en Canada.
mukkes

Bericht door mukkes »

Bedankt voor jullie reacties, hier kan ik iets mee ;-)

Ik vind persoonlijk dat de coincard en eerste daguitgifte van de KNM een groot succes zijn.
Volgens mij is de groei van coincardverzamelaars alleen maar groter aan het worden, maar
das mijn gevoel.
Ben benieuwd tot welke hoogte de eerste 4 cards zullen gaan stijgen, waar zit het plafond ?
mukkes

Bericht door mukkes »

Zijn er mensen die weten of er ook een speciale Koningscoincard op de markt gaat worden gebracht ?
Ter gelegenheid van de troonswisseling van Bea en Willem ?
En zal de KNM ook schaarse setjes op de markt gaan brengen of wordt het 1 grote commerciële bedoeling?
Griphus Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Griphus »

mukkes schreef:Zijn er mensen die weten of er ook een speciale Koningscoincard op de markt gaat worden gebracht ?
Ter gelegenheid van de troonswisseling van Bea en Willem ?
En zal de KNM ook schaarse setjes op de markt gaan brengen of wordt het 1 grote commerciële bedoeling?
http://www.knm.nl/2-euro-Dubbelportret/nl/page/697/
mukkes

Bericht door mukkes »

Bedankt voor je reactie, maar ik bedoel waar Willem op de voorkant zal staan en niet Bea.
De nu uitgegeven coincards en penningen bedoel ik hiermee dus niet echt.
Bijvoorbeeld een coincard met Willem als koning op een coincard of troonswisseling.
mukkes

Bericht door mukkes »

Meer gericht op de inhuldigingssetjes die destijds waren uitgegeven met de troonwisseling tussen Julia en Bea.
We wachten dus maar rustig af en kijken zo nu en dan op het nieuwsforum van de KNM
mukkes

Bericht door mukkes »

Nog een vraagje :

Is er een reden dat de eerste dag uitgiftes van de Nederlandse coincards niet vermeld staan in de muntalmanak 2013?
Het lijkt mij dat deze ook vermeld moeten worden, want het zijn geldige Nederlandse euro munten.
Ik heb deze vraag ook bij de NVMH neergelegd en hopende op een positief antwoord.
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Om een of andere treden zijn er nog nooit officiële aantallen naar buiten gebracht door de KNM, dus voor de NMVH zal dit ook niet duidelijk zijn.

Ik geloof dat de schatting van Sander (SGTravel) wel in de buurt ligt van de werkelijkheid.

Vriendelijke groeten,

Jeroen - Munthunter
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
jbeckers
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door jbeckers »

Munthunter schreef:Om een of andere treden zijn er nog nooit officiële aantallen naar buiten gebracht door de KNM, dus voor de NMVH zal dit ook niet duidelijk zijn.
Hoi Jeroen,

Kan er eens iemand met zeer goede contacten, misschien een van de drie die vorig jaar uitgenodigd waren, vragen bij de KNM waarom men zo geheimzinnig doet over aantallen die uitgegeven worden.

- Iedereen gist maar naar de aantallen van de eerste 4 coincard.
- Hoeveel 2€ Erasmus munten zijn nu naar de handelaren gegaan.
- Hoeveel 2€ dubbel-kop zijn er aan de handelaren toebedeeld.

Ik snap er helemaal niets van. Andere landen geven gewoon aan hoeveel aantallen er worden uitgegeven.
Wat is de zin om dit allemaal geheim te houden.

Groetjes,
Jan
mukkes

Bericht door mukkes »

Gaat het hierbij alleen maar om commerciele doeleinden van verkopers en de KNM :!: :?:
Ik snap dat ook niet echt, maar goed ik ben er wel ingetrapt door van de coincards
nu mijn hobby te maken.............
Tevens ook de eerste dag uitgiftes van de coincards.
Als je die 2 naast elkaar legt, zou je zeggen dat de eerste dag uitgiftes juist meer moeten
opleveren vanwege hun geringe oplage. Dus ook ik snap er niets meer van :dizzie: , maar geniet wel
erg van mijn hobby :thumb up:
grivnagozer Nederland
Moderator
Moderator

Ik denk dat de KNM een beetje dom is geweest in het tellen van resterende voorraden van aangemunte eenheden, waardoor verkochte eenheden niet worden geboekt in een administratieve verwerkingseenheid, zodat je uiteindelijk 1-2-3-veel coincards op de plank hebt liggen.. en anders drukken we er toch nog een beetje bij :dizzie: , vooral over de munten gerekend die uitkwamen voor de coincardrage.. :twisted:
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Ik zal het nog eens navragen, hebben we al eens eerder gedaan en volgens mij heeft Eric gelijk, ze weten het simpelweg niet meer.

Gr. Jeroen
mukkes

Bericht door mukkes »

En toch snap ik dan nog steeds niet dat de eerste dag uitgiftes die genummerd zijn niet worden vermeld in de almanak.
Persoonlijk vind ik dat deze ook recht hebben op een waarde notitie of zien jullie dit anders ?
Wat voor een waarde hebben deze munten dan? behalve alleen maar de verzamelwaarde ?
Ik ben een leek op dit gebied, maar probeer het te snappen.................. :wtf:
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

De NVMH catalogus is ongeschikt voor de euroverzamelaar. Mooi vormgegeven, leuke plaatjes, maar dat is het dan ook wel. De absurde prijzen zijn in mijn ogen het grootste struikelblok voor de verzamelaar, ze zijn werkelijke veel te hoog.

Wel te begrijpen als je weet dat de almanak door handelaren wordt uitgegeven.

Er zijn betere en onafhankelijke eurocatalogussen, maar ook daar zal niet alles in staan.

Gr. Jeroen
mukkes

Bericht door mukkes »

Hoi Jeroen,

Maar als ik het goed begrijp zijn er géén catalogussen waar de eerste dag uitgiftes van de Nederlandse coincards worden weergegeven?

Gister waren de eerste 4 coincards van Nederland voor gezamelijk 912 euro verkocht. Ze staan nu wederom op ebay, ik volg ze om te kijken
wat de mensen voor deze munten willen en kunnen geven, maar het is idd geen echt indicatie van wat de werkelijke waarde van deze munten zijn.
Van Gogh, Huwelijksmunt en Europamunt zijn duidelijk de meest gezochten en dan vooral de Van Gogh zit al aardig dicht tegen de 300 euro aan.
In mijn ogen absurd qua prijs, als de juiste oplage niet eens bekend is. Maar goed er is duidelijk markt voor deze munten in zowel binnen als buitenland.
mukkes

Bericht door mukkes »

Heel simpel gezegd, de verkopers bepalen de prijzen en hebben de markt in handen en dan vooral de grote jongens ;)
Ik pleit dan voor een onafhankelijke groep die de waardes onder de loep nemen en hierop de juiste verzamel prijzen hanteert in een uitgegeven almanak.
Maar dat lijkt meer op fictie dan werkelijkheid ben ik bang :Geek1:
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter »

jbeckers schreef:Kan er eens iemand met zeer goede contacten, misschien een van de drie die vorig jaar uitgenodigd waren, vragen bij de KNM waarom men zo geheimzinnig doet over aantallen die uitgegeven worden.

- Iedereen gist maar naar de aantallen van de eerste 4 coincard.
- Hoeveel 2€ Erasmus munten zijn nu naar de handelaren gegaan.
- Hoeveel 2€ dubbel-kop zijn er aan de handelaren toebedeeld.

Ik snap er helemaal niets van. Andere landen geven gewoon aan hoeveel aantallen er worden uitgegeven.
Wat is de zin om dit allemaal geheim te houden.
In juli zijn we bij de KNM geweest. Luit, Jeroen en ik werden uitgenodigd en we konden ook vragen stellen. Er werd aan ons gevraagd wat wij wel graag wilden zien. Daarbij hebben wij gevraagd om oplagecijfers van de Nederlandse circulatie euromunten.

Precieze aantallen kunnen niet gezegd worden. Aantallen worden afgerond op 100.000.

Wat betreft jouw vragen: het aantal coincards van de eerste 4 munten ligt rond de 5.000. Helaas zijn hier geen precieze aantallen van.

Hoeveel munten er naar de handelaren zijn gegaan met de Erasmus munt en met de Dubbelportret munt is zakelijke informatie en alleen voor de KNM. Bedrijfsgeheim...
Precieze aantallen zullen we niet te weten komen. Wat betreft de Dubbelportret munt zijn en worden de handelaren ruim voorzien. Volgens mij zelfs gewoon wat ze gevraagd hebben bij de KNM.

Ik snap de lichte frustratie, maar ook in andere landen wordt er afgerond. En ook daar worden wel eens de handelaren van een kleiner deel voorzien dan gewenst. Al een paar jaar moeten we het doen met relatief lage oplages van Malta en Portugal. En ook Frankrijk vind het blijkbaar nodig om de oplage van één 2 euro herdenkingsmunt heel laag uit te geven. En dan gaat er ook maar een klein deel naar de handelaren.

groeten Paul
grivnagozer Nederland
Moderator
Moderator

[quote="mukkes"]En toch snap ik dan nog steeds niet dat de eerste dag uitgiftes die genummerd zijn niet worden vermeld in de almanak.
Persoonlijk vind ik dat deze ook recht hebben op een waarde notitie of zien jullie dit anders ?"

Tja, wat kan ik hier op schrijven? Eerstedagenveloppes in de postzegelhandel kosten het aantal afgestempelde postzegels plus de speciale enveloppe welke er om heen zit. Nu heb ik een enveloppe met postzegels beplakt, en die wil ik gaan versturen naar jou. Vroeger daalde de waarde als je die eerstedagenveloppe daadwerkelijk gebruikte om naar jou toe te zenden, door jouw vermeldde adres, tegenwoordig is het andersom, een echt verzonden eerstedagsstempelings enveloppe heeft iets wat de gelimiteerde oplaag niet heeft: een postale geschiedenis.

Iedere postzegelenveloppe heeft een oplaag van een x-aantal duizenden exemplaren. Van de enveloppes wordt hooguit 2% daadwerkelijk verzonden. Er blijven dus minder echt verzonden enveloppen bestaan als dat er bestaan aan oplaag ongecirculeerde enveloppen. Na een jaar tijd worden de overgebleven enveloppen met postzegels er op vernietigd, door de postzegels af te weken en weg te duwen in postzegelpakketten van o.a. firma Importa. De oplaag is bekend van die eerstedagenveloppen. Post.nl houdt niet bij hoeveel verzonden enveloppen er zijn van dat en dat Fdc-nummer, je weet dus niet als verzamelaar hoeveel enveloppen er gebruikt werden. Er wordt ook niet verteld hoeveel enveloppen er vernietigd worden in Nederland. Dus heb je altijd te maken met een niet actueel bekend oplagecijfer van zoveel duizend exemplaren.

Met Coincards precies hetzelfde: dat is een FDC op muntengebied. We kennen de numisbrieven, een brief met een postzegel en eerste dag-stempel, en daarin een muntje van het desbetreffende land in unc, en soms proof, wanneer de enveloppe rechtstreeks afkomstig is van de Franklin Mint uitgeverij. Numisbrieven waren een rage in de tachtiger jaren, en een muntje van bvb. 10 pence Gibraltar had een postzegel op de brief met het fort erop, en op de cover stonden ook nog aanverwante afbeeldingen, welke sloegen op het afgebeelde fort op die munt van 10 pence. Wat kostte een enveloppe: 10 pence plus postzegel plus enveloppe plus een gelimiteerdsheidvermelding en ineens betaalde je 25 Britse ponden uitgifteprijs. Van die 1000 enveloppen werden er al weer 350 vernietigd, wanneer men 3 jaar later constateerde dat het beter was de zegel in massawaarpakketjes postzegels te gooien, en deze munt gewoon uit te geven in het circulatieverkeer. Je had als uitgever namelijk al verdiend wanneer er 650 mensen voor 25 pond zo gek waren geweest die enveloppe te kopen. In de catalogus blijft dus altijd en eeuwig een oplagecijfer bestaan.

In de begintijd(Genesis) van de Euro was het namelijk God de uitgever van 3500 series gelimiteerde Vaticaan-eurootjes. Die eurootjes waren nieuw, en i.p.v. 3 euro 88 aan betaalwaarde, kostten deze eurootjes bij uitgifte ietsjes meer, ik geloof als ik me goed herinner 650 euro. Die eerste week waren er wereldwijd 13.000 mensen die de Vaticaanset in bezit claimden te hebben met een oplage van 3500 exemplaren, en welke deze te koop aanboden, totdat de verkoopprijzen hierdoor stegen naar 3250 euro voor een set. Iedereen verdiende aan de set Vaticaan met een betaalwaarde van 3 euro 88 en de gelimiteerde goddelijke waardevaste oplaag. Totdat God de uitgever werd gedwarsboomd door een overijverige journalist, die publiekelijk bekend maakte dat er meer series Vaticaan-eurootjes waren aangemunt met het cijfertje van 3500 gelimiteerde series. Prompt kelderde de prijzen van die Vaticaaneurootjes uit 2002, waardoor het mogelijk is dezelfde doos aan te schaffen rond de 375 euro.

De Handel heeft er aan verdiend, God straft altijd de blindstaarder die meer dan 375 euro heeft betaald voor die Vaticaanbox, en als je die box voor een hogere prijs hebt gekocht, dan probeer je die via ebay en andere verkoopsites te slijten om minimaal je eigen verlies te compenseren. Maar die handel die er aan verdiende, gaf een mooie catalogus uit, de NVM. En die prijzen zijn waardevast voor de handelaar die er mee werkt, zo waardevast dat zij hun eurootjes er wel voor verkopen met vermelding van gelimiteerde oplage, eerstedagstempeling, waardecertificaat, en meer van dat soort kreten.. doch hun inkoop komt van de prijslijst uit de Muntkoerier, de Battenberg- en Krausewereldcatalogus, op basis van ongeveer 25-40% van de daar vermeldde catalogusprijzen. De Muntkoerier is een verzameling van grote handelaren en wat verenigingen, en de gemiddelden van alle aanbodsprijzen bepalen de catalogusprijs van de NVM voor het volgende jaar. Rommel waar je weinig van in voorraad hebt prijs je heel laag, zodat je goedkoop kan inkopen; rommel waar je heel veel van hebt, prijs je heel erg hoog, zodat je heel duur kan verkopen. En ze noemen het gelimiteerde oplaag en eerstedagstempeling.

Je hebt namelijk een probleem als je vermeldt dat er 1000 coincards van Gogh op de plank heb liggen bij handelaar A, en handelaar B heeft er 300, handelaar C heeft er 20, handelaar D heeft een partij opgeduikeld van 500 coincards, welke allemaal de eerstedagvermelding hebben. Want vergeten we niet als Chinees X er 2000 heeft gekocht voor Volksrepubliek, Amerikaan U er 5000 heeft gekocht van Manhattan5euro, Als Japanner J er 4000 heeft besteld met Holland-Japan relatie, en dat er 20.000 coincards liggen in de Outback van Australië met die parmantige landkaart..; de wet van de afstand gaat nu gelden; je levert de eerste mensen héél ver van je af waar geen Hollander komt op basis van voorintekening, en het restant is voor je binnenlandse bevolking.
Een Hollandse Willlemsgulden kost in Nederland heel wat meer dan diezelfde zilveren munt kost in Rusland, net zoals een Maple Leaf uit Canada heel wat minder kost in Nederland als dat deze in Canada oplevert.
En heb je nu een hele hoop onverkoopbare munten liggen, dan gooi je een kaartje er om heen met afbeelding, informatie, biografie, limiteringsvermelding.. want iedere verzamelaar wil wat exclusiefs, dat is de filosofie van de SPECULANT. Coincards zijn namelijk SPECULATIE, net als versneden 5 eurobiljetten dat zijn.

Ik wil gaan speculeren. Ik koop een zak van 100 Nederlandse centen. Er zijn sterren die in het kapsel van Beatrix staan, waardoor het lijkt dat ze een kroon heeft. Die gekroonde Beatrix-sterren noem ik gelimiteerde oplaag, want ik moet een hoop centen begluren om te ontdekken dat die kronen in het haar weinig voortkomen. Ik zuig aan mijn grote duim en zet er op 1000 exemplaren oplaag. Wie controleert dat? Niemand.
Er zijn genoeg goedgelovige zielen die voor die cent met Gekroonde Beatrix 40 euro uitgifteprijs betalen. Nu worden er van die 1000 coincards 350 verkocht tijdens de Muntmanifestatie, 200 op andere beurzen, en verrek, de goedgelovigen zijn op. Het restant bieden we aan in een duur vervolg-aanbod tegen introductieprijs, zodat je er heel veel aan verdient; slaagt de advertentie niet, geen simpele zielen meer te vinden, dan donder je de gekroonde Beatrixhoofden terug in de circulatie.

Catalogusprijs: 1000 exemplaren oplaag Beatrix gekroond hoofd 40 euro, de goedgelovige koopt 350 exemlaren,catalogusprijs stijgt van 40 naar 50 naar 100, naar 200 euro met iedere jaargang; markt is verzadigd, de komende 5 jaar zal de catalogusprijs zakken naar 175, 150, 125 euro. Ineens worden in een zak centen bij de Rijksmunt 7000 gekroonde Beatrixcenten gevonden, en de Rijksmunt zet ze op hun webshop voor 20 euro. Catalogusprijs wordt nu gereduceerd voor die munt naar 20 euro voor een gekroond Beatrixhoofd.

Catalogusprijs 1 cent Gekroonde Beatrix 25 euro
Coincard 1000 exemplaren eerstedagsstempeling Gekroonde Beatrix 20 euro. Dat is de definitie met goddelijke eeuwigheidsverklaring. Er zijn er 1000 van gemaakt in het meest eerlijke geval, in totaal 550 verkocht aan goedgelovigen, de overige gingen weg via aanbiedingen of zijn vernietigd. Je zal dus nooit weten of er nog 1000 van bestaan of dat er nog 550 zijn. Of dat de aanbieding via De Telegraaf groter was dan het aanbod, en dat er nog 3000 centen van de Rijksmunt zijn doorgeleverd om identieke coincards te vervaardigen voor goedgelovige zielen, zodat er daadwerkelijk 4000 coincards zijn met vermelding van oplaag 1000 exemplaren.

Nu komt er een overijverige journalist met bewijzen dat er bij een handelaar 1500 coincards liggen in een grote partij van het gekroonde Beatrixhoofd in.. Frankrijk. De Fransman kan geen Nederlands lezen met gelimiteerde oplaag-waardecertificaat-eerstedagstempeling, het balletje gaat rollen, en de vervaardiger van de Coincard geeft publiekelijk een rectificatie van een drukfout op de coincard van i.p.v. 1000 exemplaren had moeten zijn 4000 exemplaren, zodat er nu een gecorrigeerde variant op de markt komt met 4000 gelimiteerde oplaag, welke iedere verzamelaar moet hebben, zodat er weer een overijverige journalist een commerciële noodstop moet maken aan de verkoop van die coincard.. waarbij de uitgever zegt dat een ontslagen parttimer een drukfout heeft gemaakt, en dat er dus 10.000 coincards gekroond Beatrixhoofd zijn vervaardigd..

De catalogus zal eeuwig blijven vermelden van Coincard eerstedagstempeling 1000 exemplaren gekroond Beatrix-hoofd, en daar doet ze geen onrecht mee aan, want er staat 1000 op vermeldt. Hooguit wordt de 4000 exemplaren of 10.000 exemplaren aangeduidt als nummer.b en nummer.c . In welk deel heb jij nu je coincard gekocht van dit traject: aan het einde op een klusje Nederland op een veiling in een verhuisdoos, of er 3 uur voor in de rij bij gestaan bij een Muntmanifestatie?

Jouw recht op vermelding is inderdaad vermeldt; op je coincard. Staat er geen oplage op, dan zijn al die munten waarschijnlijk afkomstig van een ongetelde stapel in een magazijn van een coincarduitgeverij. Je gaat dus ook niet tellen hoeveel eerstedagstempelingen je vandaag gemaakt hebt om niet dwars te worden gezeten met overijverige journalisten. God mag jouw oplaag weten, want God regelt de Eurootjes in het Vaticaan voor de goedgelovigen en de Handel in de tempel eromheen. En als jij wil geloven dat er 385 kaartjes met dat en dat eurootje bestaan, dan maak ik ze toch gewoon voor jou? Hoeveel wil je er hebben? 385, maar pas bij afname van 500 coincards betaal je geen transportkosten. ;)

Moraal: koop geen speculatiespul als je dit wilt behouden. Speculatie is snel doorverkopen, en uitstappen voor het verzadigingspunt. NVM is een verzamelbak van speculatie. Wanneer ik volgende week 3000 euro betaal voor een gerouleerd zilveren tientje van 1970 op een muntveiling, dan is de volgende editie van NVM de catalogusprijs vandaag verandert in 2000 euro. Ik koop namelijk niet voor 3000 een tientje uit esthetische overwegingen, nee, ik heb een bak van 1000 exemplaren in mijn kelder staan die ik wil inbrengen voor 1000 euro op minimaal 5 verschillende veilingen. 1 die zijn hand opsteekt voor 3000 euro, verdient meer aan het gegeven dat ineens overal tientjes worden aangekocht voor 2000 euro per stuk.

In de postzegelhandel zijn dit geen broodjes aap: een verzamelaar heeft een omgekeerde drukplaat van een 24 cents luchtpostzegel waar niemand op let dat het vliegtuig ondersteboven vliegt. Hij betaalt 2 miljoen dollar voor een losse identieke zegel op een gerenommeerde veiling, betaalt en steekt vervolgens het kavel in de brand. Waarom zou hij dat doen? Hij had de zegel al in zijn collectie zitten en heeft nu de tijdelijke zekerheid dat hij de enigste persoon op aarde is die de zegel bezit; 1 exemplaar nog bekend bij collectie die en die: cataloguswaarde zeer zeldzaam, 240 miljoen euro. Als hij geen zin meer heeft, verkoopt hij de collectie voor de helft van de catalogusprijs op een veiling, en met een beetje geluk zit er een goedgelovige ziel die boven de catalogusprijs biedt.
De rode Sjanghaizegel 2 cents 1924 was in de dertiger jaren een massawaarzegel. Totdat een verzamelaar met liggende gelden in Hong Kong China ging kopen, en elke 2 cents rood 1924 vernietigde. Nergens zag hij meer 2 cents 1924 na 25 jaar. De Handel ook niet.
Hij ziet 30 jaar later een Sjanghai 2 cents 1924 gebruikt op een veiling in New York en biedt 17.2 miljoen dollar. Hij heeft het hoogste bod, en vernietigt deze zegel van 17.2 miljoen dollar ter plekke. Nu zijn er nog van de oorspronkelijke miljoenenoplaag 24 zegeltjes over van de rode 2 cents Sjanghai 1924 gebruikt, en wie deze zegel dus in een oud boekje wereld heeft zitten, is cataloguswaarde 24 miljoen euro rijker, en heeft door speculantengedrag 1 van s'werelds duurste zegels.
mukkes

Bericht door mukkes »

De KNM heeft wederom 2 nieuwe coincards op de markt gebracht, met beiden een oplage van 1500 max.
Wat zijn de meningen hierover?

http://www.knm.nl/1-Gulden-Beatrix-Dubb ... duct/3401/
http://www.knm.nl/2-Gulden-Beatrix-Dubb ... duct/3402/
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
grivnagozer Nederland
Moderator
Moderator

DEze gulden is massaal teruggekocht voor minder dan 50 eurocent per munt bij de grote jongens en de ultieme vorm van geldklopperij.
mukkes

Bericht door mukkes »

Ik ben het met je eens, dat ze nu overal geld uit proberen te halen, maar ik heb ze toch beiden gekocht.
Reden, ik ben een coincardverzamelaar van de Nederlandse munt en deze mogen niet in mijn collectie ontbreken, dus ik doe gewoon gezellig mee met de geldklopperij van de KNM.
Wel ben ik van mening dat de troonswisseling een aardig centje in de la zal brengen bij de KNM en Ministerie.
Ik ben benieuwd wat het volgende item zal zijn.................................
Martin
Senior lid
Senior lid

Bericht door Martin »

DRIE topics over een kartonnen plaatje? Daar moet handel in zitten!

Martin
Geld maakt niet gelukkig, munten wel.

Terug naar “Verzamelaarsmunten”