Muntafbeelding en gegevens importeren.

Plaats hier berichten over software waarmee bijvoorbeeld een muntenverzameling digitaal kan worden bijhouden.
tammoschut

Muntafbeelding en gegevens importeren.

Bericht door tammoschut »

Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om mijn verzameling munten te administreren.
Zijn er sites van waaruit je foto's en gegevens van munten (gulden en euro's) naar exel kunt importeren?
Ik wil in exel een programma maken waar dus foto's en gegevens van munten komen te staan plus gegevens over aankoop, cataloguswaarde etc.
Wie heeft er een tip.

Tammo
Yosoyke
Superlid
Superlid

Re: Muntafbeelding en gegevens importeren.

Bericht door Yosoyke »

Foto's exporteren zal zeker al iets moeilijks zijn, ten eerste zal een heel eind duren om ze allemaal te downloaden en ten tweede zijn mensen nog niet zo geneigd om hun foto's weg te geven zomaar). best is dus dat je persoonlijk eens enkele webmasters aanspreekt op hun website en kijkt of ze jou gegevens kunnen verschaffen. Maar persoonlijk denk ik dat er daar niet veel mensen op zullen ingaan. Gewoon al het feit dat er heel wat tijd inkruipt om alle gegevens te verzamelen en en te onderhouden. Maar toch succes!

mvg Kevin
beheerder en webmaster van http://www.yosoyke.be
de infosite over 2-euromunten
tammoschut

Bericht door tammoschut »

Ik heb inmiddels een mogelijkheid gevonden.
Op de site http://www.nomisma.nl kun je de muntgegevens van de munten die je hebt vinden. Incl. foto's die je kunt opslaan in je eigen bestand.
De eerste proef lijkt te lukken.
In excel plaats ik linksboven de foto (naar grootte zelf te bepalen)
Daaronder alle relevante gegevens van de munt

Als je b.v rijksdaalders uit de wilhelmina periode hebt kun je onder bovenstaande gegevens alle jaartallen zetten.
In het rechter gedeelte van het blad kun je indelen en invullen per jaar wat je wilt; aankoopgegevens etc.
Misschien heeft iemand er wat aan.
Het kost wel even tijd, maar wat niet.

Tammo
Nieuwemunt Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Nieuwemunt »

Dat klinkt erg interessant, kun je er een screenshot van maken? Ik ben namelijk ook op zoek naar een manier om mijn verzameling overzichtelijker te maken.
----- Muntenverzamelaar sinds 2012! Het begin van een mooie nieuwe hobby -----

Terug naar “Software over munten en bankbiljetten”