dubbele gouden dukaat en de prijs ervan
Moderator: euromunter
dubbele gouden dukaat en de prijs ervan
Ben voornemens een dubbele gouden dukaat in mijn verzameling (nou ja, in de vitrinekast in dit geval) op te nemen.
Heb diverse vergulde munten in mijn verzameling (jawel, in westfalen werden vergulde noodmunten gebruikt) maar geen echte gouden munt.
het valt op dat er een flink prijs verschil zit tussen de jaartallen. Voor de aankomende 2012 betaal je ongeveer 380, voor de 2011 is dat 360 en op bij knm betaal je voor een 1989 325 euro.
Overal zijn ze in dit voorbeeld met certificaat en houten kistje.
Wat is nou het beste jaar als het jaartal niet belangrijk is.
De goedkoopste is 1989 voor 325 bij knm.
iemand een idee voor een lagere prijs? Wil wel bij een muntenwinkel bestellen, niet bij een onbekende op mp of ebay.
Heb diverse vergulde munten in mijn verzameling (jawel, in westfalen werden vergulde noodmunten gebruikt) maar geen echte gouden munt.
het valt op dat er een flink prijs verschil zit tussen de jaartallen. Voor de aankomende 2012 betaal je ongeveer 380, voor de 2011 is dat 360 en op bij knm betaal je voor een 1989 325 euro.
Overal zijn ze in dit voorbeeld met certificaat en houten kistje.
Wat is nou het beste jaar als het jaartal niet belangrijk is.
De goedkoopste is 1989 voor 325 bij knm.
iemand een idee voor een lagere prijs? Wil wel bij een muntenwinkel bestellen, niet bij een onbekende op mp of ebay.
Re: dubbele gouden dukaat en de prijs ervan
Ik denk als je ze niet rechtstreeks bij de KNM besteld dat je goedkoper uit kunt zijn bij de handel. Ik heb mij niet zo verdiept in de dukaten maar gezien de handel veelal de munten goedkoper aan kan bieden is dat hier wellicht ook het geval.
Gr. Jeroen
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
ik had ook verwacht om bij de handel goedkoper uit te zijn. Maar onder de 325 kan ik ze niet vinden. of je moet hem zonder kist en certificaat nemen, dan is de goedkoopste munthandel 309 euro.
hallo
heb er per toeval eentje thuis die ik dubbel heb.
maar dan zie ik dat de mijne in een plastik doosje van de munt uit utrecht zit.
certificaat is ook maar gewoontjes eigenlijk en goed na te maken.
de munt is 26 mm groot 983/1000 goud en weegt 6.98 gram.
als je 44€ de gram neemt kom je op 301€ voor de munt uit dacht ik?
dus is 309 toch niet echt over dreven denk ik voor de munt.
maar ja je wilt het certificaat erbij en het doosje.
zal zoals bij de euromunten ook veel meer waard zijn dan de munt zelf misschien
de mijne wil ik gerust verkopen voor 310 met certificaat en plastik doosje in een kartonetje gewikkeld.
groetjes
jan
heb er per toeval eentje thuis die ik dubbel heb.
maar dan zie ik dat de mijne in een plastik doosje van de munt uit utrecht zit.
certificaat is ook maar gewoontjes eigenlijk en goed na te maken.
de munt is 26 mm groot 983/1000 goud en weegt 6.98 gram.
als je 44€ de gram neemt kom je op 301€ voor de munt uit dacht ik?
dus is 309 toch niet echt over dreven denk ik voor de munt.
maar ja je wilt het certificaat erbij en het doosje.
zal zoals bij de euromunten ook veel meer waard zijn dan de munt zelf misschien
de mijne wil ik gerust verkopen voor 310 met certificaat en plastik doosje in een kartonetje gewikkeld.
groetjes
jan
Mocht je er maar één willen kopen dan zo ik die van 2006 nemen, gewoon omdat deze de laagste oplage heeft (1800).
Een veiling is ook een goede plek om er één aan te schaffen.
Een veiling is ook een goede plek om er één aan te schaffen.
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
-
- Donateur
komen er bij een veiling geen xtra kosten kijken dan,zoals aangetekend verzending bij internet veiling
of benzine kosten om heen en weer te rijden
of benzine kosten om heen en weer te rijden
collector of world coins and banknotes :thumb up:
Philippines em.notes coins 1914 al 15 jaar Cu in Houten: :thumb up:
-
- Donateur
neozion,heb je een muntenwinkel in de buurt zitten=dan is dat het beste,en hou de bestedingsprijs die jij in gedachten heb vast
Heb van de ene kant zoiets van doe hem dan maar in houten kist met zilveren plaatje en certificaat erbij. staat wel zo leuk in de vitrine.
De muntenhandel waar ik normaal koop heb ik gevraagd ernaar en hij zou er naar zoeken. En anders knm maar. dan ben je met 325 + verzending klaar, afhankelijk van het jaartal.
De muntenhandel waar ik normaal koop heb ik gevraagd ernaar en hij zou er naar zoeken. En anders knm maar. dan ben je met 325 + verzending klaar, afhankelijk van het jaartal.
uiteindelijk bij de munthandel in apeldoorn gehaald. was ik voor 299,95 euro klaar.
http://www.munthunter.nl/viewtopic.php? ... 34#p108334
http://www.munthunter.nl/viewtopic.php? ... 34#p108334
-
- Volledig lid
300 euri? Da's net onder de goudprijs voor de dubbele dukaat! (momenteel 302,- voor 6,988 gram x .983 bij 43,97 euro per gram fijngoud)
En dan krijg je er ook nog zo'n verguld zilveren muntmeestersplaatje bij en een prachtig doosje.
Die handelaar had zeker geen idee van de goudprijs of heeft ie zich vergist? Heeft ie er nog meer liggen? ;-)
Meestal zit er wel een premie van 15,- tot 25,- euro op, dus dat was een goede aankoop!
En dan krijg je er ook nog zo'n verguld zilveren muntmeestersplaatje bij en een prachtig doosje.
Die handelaar had zeker geen idee van de goudprijs of heeft ie zich vergist? Heeft ie er nog meer liggen? ;-)
Meestal zit er wel een premie van 15,- tot 25,- euro op, dus dat was een goede aankoop!
nieuw in houten doos met de witte omdoos er ook nog bij.
Was eigelijk ook nog inc aangetekende verzending. Maar moest redelijk in de buurt zijn. kreeg ik wel gratis de laatste 2 nummers van de muntkoerier erbij.
De zilveren muntplaat is 7 gram, dus aan smeltwaarde ook nog ruim 3 euro.
Dus al met al geen gekke koop dacht ik zelf. als hij er meer had had ik ze wel meegenomen, de munt en muntplaat om laten smelten en de kistjes weer hergebruikt. Dan maak je toch nog 15 euro winst.
Was eigelijk ook nog inc aangetekende verzending. Maar moest redelijk in de buurt zijn. kreeg ik wel gratis de laatste 2 nummers van de muntkoerier erbij.
De zilveren muntplaat is 7 gram, dus aan smeltwaarde ook nog ruim 3 euro.
Dus al met al geen gekke koop dacht ik zelf. als hij er meer had had ik ze wel meegenomen, de munt en muntplaat om laten smelten en de kistjes weer hergebruikt. Dan maak je toch nog 15 euro winst.
-
- Donateur
wat een geluk heb jij zeg,goudhaantje