Belofte maakt schuld.
Ik heb een impressie gemaakt van hoe ik de biljetten in de mappen heb zitten. Hier heb ik niet de Nederlandse biljetten voor genomen, maar nu eens een album van mijn Duitse geld... Het gaat hierbij om "de gewone" Importa "verzamel" albums.
Alle individueel opgeborgen biljetten hebben een eigen "visitekaartje". Daarop de bijzonderheden van de variant. Wanneer ik ze met meer tegelijk in één vakje stop, dan komt er een lijstje bij, met dezelfde informatie als op het visitekaartje, maar dan voor allemaal tegelijk.
En altijd ervoor zorgen dat de bedrukte kant van de visitekaartjes of lijstjes NIET in aanraking kunnen komen met het biljet/de biljetten!!
Hier een voorbeeld van enkele biljetten die ik op serieletter verzamel. Er zit dan een strook papier bij, waarop precies staat welke letters ik inmiddels bezit. De biljetten zelf zitten dan in een mapje bij elkaar, om ruimte te sparen.
(Het bovenste vak zit één biljet "Entwertet", het onderste vak de overige letters met perforatie "WERTLOS".

De andere variant boven niet waardeloos gemaakt, onderste vak "Entwertet"
Een serie waarvan ik van elk type slechts één variant bezit, zit wel onder elkaar.

Dan zijn er nog typen waarvan de varianten dusdanig verschillen dat ik ze niet in één vakje wil hebben. Bijvoorbeeld de Siberische overdrukken van het Joegoslavische geld, 1941.
En er zijn nog de typen waarvan ik niet alleen op serieletter verzamel, maar ook nog replacements/invulseries heb...

En dan tot slot nog wat voorbeelden van eenvoudige biljetten in mindere kwaliteit die ik op combinatie onderdrukletter/serieletter verzamel (of nummer)...
Voorkant van de pakjes:
Achterkant van de pakjes:
Wat dikkere pakken soms:
Boven Reihe 1 onder Reihe 2