1000 Bolivares uit Venuzuela wat is de waarde nou?

Plaats hier berichten en informatie over munten uit Zuid Amerika.

Moderator: koenmunten

Forumregels
Kijk eerst even goed of je, je bericht in de juiste rubriek plaatst!
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

1000 Bolivares uit Venuzuela wat is de waarde nou?

Bericht door Munthunter »

Hallo allemaal,

Van ons nieuwe forumlid Daafiedo kreeg ik een vraag per PB gesteld over een 1000 Bolivares munt uit Venuzuela, jaar 2005.

Afbeelding

Ik heb deze munt teruggevonden in de Krause (Y#85) en zie dat hij daar in deze conditie (XF) 'geprijst' staat voor $0,90. Echter als ik de waarde omreken naar de euro dan vertegenwoordigd deze munt €178,-

Afbeelding

Iets klopt er dus niet, maar wat? Ik kan mij niet voorstellen dat ze een munt als deze een waarde laten vertegenwoordigen van €178,- Je zou hem dan eerder in het goud verwachten, of als biljet de 1000 Bolivares vertegenwoordigen.

Heeft iemand een idee hoe het nu precies zit en ons uit kan leggen wat de waarde nou is, die $0,90 of €178,-

Valuta omrekenen

Vriendelijke groeten,

Jeroen - Munthunter
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Re: 1000 Bolivares uit Venuzuela wat is de waarde nou?

Bericht door koenmunten »

Jeroen,

Waarde van het muntje ongeveer 1 euro.
Er heeft in 2008 een munthervorming plaatsgevonden:
'...Venezolaanse Bolívar (VEB) is verouderd. Het werd vervangen met Venezolaanse Bolívar fuerte (VEF) op 1 Januari, 2008.
Één VEF is gelijkwaardig aan 1000 VEB...'
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.

Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

OK dat verklaart een hele hoop, maar waarom zie ik dat dan niet terug op de valutaomrekenhulpjes? (mooi scrabblewoord!) Daar heb ik maar 1 denominatie te kiezen en 2008 is nou niet zo lang geleden dat men munten en biljetten van daarvoor zeldzaam zijn.

Maar goed ik zie al dat ik mij op glad ijs begeef als leek op dit gebied, hahahahaha

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Marten van Leerdam
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Marten van Leerdam »

De site die je aanhaalt maakt gebruik van actuele wisselkoersen. Je kan zo te zien ook niet omrekenen naar guldens, dus waarom je verondersteld dat wel naar bolivares zou moeten kunnen is me een raadsel. Dat is ook helemaal niet interessant gezien het doel van deze site.

Overigens zullen er vast wel ergens omrekenkoersen te vinden zijn, maar daar moet je dan even naar zoeken want er is weinig vraag naar oude omrekenkoersen.
Verzamelaar van: guldens, euromunten, wereldmunten, wereldbiljetten, notgeld, numismatische literatuur, alles met afbeeldingen van geld erop en tot slot monopolyspellen.

Terug naar “Zuid Amerika”