Munt met een missie
Moderator: euromunter
Munt met een missie
Ik heb de munt met een missie gekocht, dit is een speciale uitvoering van het wnf vijfje in een coincard. Hoort deze in in de map met andere coincards? Graag hoor ik jullie mening.
de volgende munten zitten in mijn map:
De normale coincards
De eerste dag uitgiften
BU coincard
€2 coincards
Gr,
Freek
de volgende munten zitten in mijn map:
De normale coincards
De eerste dag uitgiften
BU coincard
€2 coincards
Gr,
Freek
Re: Munt met een missie
Hoi Freek,
Tsja dat is niet iets wat wij bepalen, maar wat jij zelf het liefste ziet.
De uitgiften van de (populaire) bijzondere munten, zoals de €2,- en €5,- herdenkingsmunten lijken zich jaarlijks uit te breiden. Was eerst een coincard voldoende, inmiddels zijn er al 'eerste dag uitgiften', 'munten met eem missie' en wie weet wat ze nog meer gaan verzinnen. Aan ons de keuze natuurlijk in hoeverre wij met deze trend mee willen gaan. Ik verzamelde enkel de UNC versies in coincard, waarvan sommige, in mijn ogen onterecht, ook wel eens als BU worden bestempeld, maar goed. Ik verzamel die nog steeds en laat mij niet verleiden tot de aankoop van andere verpakkingen, want in feite gaat het daar wel om. Ik moet eerlijk bekennen dat ik, nadat ik de eerste twee kreeg, ik ook de eerste dag uitgiften compleet heb van de vijfjes, maar dat is dan het uiterste van wat ik eigenlijk niet wil.
Die 'Munt met een missie' verpakking is dat die ene met die lange coincard overigens?
Of jij daar wel in mee gaat, of juist niet, dat is aan jou. Ik zou er zelf wel voor kiezen om alles in 1 album te huisvesten, iets wat fysiek natuurlijk (nog) wel mogelijk is.
Mijn advies is dan ook, 'Laat je niet gek maken door alle nieuwe verpakkingen en andere tierelantijntjes, het gaat in feite toch om de munt.' De munthuizen hebben inmiddels gemerkt dat de verzamelaar ontzettend makkelijk te beïnvloeden is, hun omzet stijgt gewoon mee als ze, één en de zelfde munt, gewoon in diverse verpakkingen stoppen. De verzamelaar die compleet wil blijven moet dus bepalen of hij dit wil EN KAN bekostigen.
Gr. Jeroen
Tsja dat is niet iets wat wij bepalen, maar wat jij zelf het liefste ziet.
De uitgiften van de (populaire) bijzondere munten, zoals de €2,- en €5,- herdenkingsmunten lijken zich jaarlijks uit te breiden. Was eerst een coincard voldoende, inmiddels zijn er al 'eerste dag uitgiften', 'munten met eem missie' en wie weet wat ze nog meer gaan verzinnen. Aan ons de keuze natuurlijk in hoeverre wij met deze trend mee willen gaan. Ik verzamelde enkel de UNC versies in coincard, waarvan sommige, in mijn ogen onterecht, ook wel eens als BU worden bestempeld, maar goed. Ik verzamel die nog steeds en laat mij niet verleiden tot de aankoop van andere verpakkingen, want in feite gaat het daar wel om. Ik moet eerlijk bekennen dat ik, nadat ik de eerste twee kreeg, ik ook de eerste dag uitgiften compleet heb van de vijfjes, maar dat is dan het uiterste van wat ik eigenlijk niet wil.

Of jij daar wel in mee gaat, of juist niet, dat is aan jou. Ik zou er zelf wel voor kiezen om alles in 1 album te huisvesten, iets wat fysiek natuurlijk (nog) wel mogelijk is.
Mijn advies is dan ook, 'Laat je niet gek maken door alle nieuwe verpakkingen en andere tierelantijntjes, het gaat in feite toch om de munt.' De munthuizen hebben inmiddels gemerkt dat de verzamelaar ontzettend makkelijk te beïnvloeden is, hun omzet stijgt gewoon mee als ze, één en de zelfde munt, gewoon in diverse verpakkingen stoppen. De verzamelaar die compleet wil blijven moet dus bepalen of hij dit wil EN KAN bekostigen.
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Een zeer goed verhaal Jeroen! Het enige wat ik opdit moment nog compleet wil houden zijn de coincards. Het wordt inderdaad steeds gekker en meer. Ze geven tegenwoordig herdenkingsmunten uit voor de raarste en naar mijn mening domste gebeurtenissen. terwijl dat in het begin van de helemaal niet was. Zelf ben ik al gestopt met het sparen van de proof versies, deze prijzen werden mij te hoog. Ik begin ook al te twijfelen over de coincards nu ze met een BU uitvoering komen.
Gr,
Freek
Gr,
Freek
Tsja en dat is dan dus aan de verzamelaar om er wel of niet voor te kiezen.
Feit blijft dat het bij iedere uitgifte nog steeds mogeljk is om een vijf (en indien die er gaan komen een tien) euromunt aan te schaffen voor vijf (of tien) euro IN coincard.
Aan ons de keus of we meegaan in de capriolen van de Koninklijke Nederlandse Munt.
Gr. Jeroen
Feit blijft dat het bij iedere uitgifte nog steeds mogeljk is om een vijf (en indien die er gaan komen een tien) euromunt aan te schaffen voor vijf (of tien) euro IN coincard.
Aan ons de keus of we meegaan in de capriolen van de Koninklijke Nederlandse Munt.

Gr. Jeroen
Ik heb mijn Nederlandse coincards op jaar van uitgifte staan, lijkt me wel zo makkelijk. Maar het is aan een ieder zelf om te bepalen wat hij/zij het mooiste vindt.
Gr. Alfred
Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Euh, hoe zou je die coincard eigenlijk in het album voor je coincards willen stoppen? Zelf verzamel ik alleen de 'gewone' coincards.
In bijvoorbeeld een bankbiljetten bladGriphus schreef:Euh, hoe zou je die coincard eigenlijk in het album voor je coincards willen stoppen? Zelf verzamel ik alleen de 'gewone' coincards.
Gr. Jeroen
2-vaks of 3-vaks. Doe ik met de blisters ook.Munthunter schreef:Griphus schreef:Euh, hoe zou je die coincard eigenlijk in het album voor je coincards willen stoppen? Zelf verzamel ik alleen de 'gewone' coincards.
In bijvoorbeeld een bankbiljetten blad Gr. Jeroen
Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Die blisters van Vaticaan en San Marino, passen ook uitstekend in een 4-vaks ansichtkaartenblad van Importa
Het past wel maar het is krapjes. Maar als hij erin zit dan zit het ook strak.Munthunter schreef:Die blisters van Vaticaan en San Marino, passen ook uitstekend in een 4-vaks ansichtkaartenblad van Importa
Gr. Alfred
Ik verzamel munten, geen verpakkingen. Dus als de munten niet los zijn te krijgen, gaat de verpakking er gewoon vanaf. Daarna munthouders erom, en de mappen in.
Technisch beheerder van het forum. Indien er problemen zijn, stuur mij dan een priveberichtje of email (atoxhybrid@gmail.com) 

-
- Lid
Munthunter schreef:Die blisters van Vaticaan en San Marino, passen ook uitstekend in een 4-vaks ansichtkaartenblad van Importa
Die van San Marino wel, kan je links de blister indoen en rechts de munt. Voor Vaticaan zou ik een 2-vaksblad nemen, daar kun je ze dan opengeklapt indoen. Zie je dus in beide gevallen de munt en daar gaat het tenslotte toch om.
Gr.
Comandante
Money is the root of all evil