Collector schreef: Ik voel wel wat voor een Nederlandse euromunt van Sinterklaas te paard die zijn Pieten minzaam toewuift, ontworpen door een Duitser en als het ff kan geslagen door de Oostenrijkse Munt. Dat kan echt niet minder zijn dan de eindeloze reeks "abstract" die we tot nu toe voorbij hebben mogen zien komen.

Daar zou ik meteen voor stemmen, lijkt me een prachtig idee

.
Hopelijk benaderen ze daarvoor Ottmar Hörl (zie:
http://www.ottmarhoerl.de/). Staat wel garant voor (weer) een relletje en felle disputen die daarop zullen volgen. Kijk maar eens naar zijn kabouter:
Maar los daarvan; toen de munt werd 'onthuld', zo kun je het met dit thema toch noemen? Ja hoor, ik wilde de BU versie bestellen en meteen liep hun computer kadoek. Ik nogal teleurgesteld hierdoor probeerde ik het later nog een keer en alweer niks voor de domme...
Nogal pissed heb ik hun mijn mening hierover laten weten in ongezouten taalgebruik maar ik was gewoon erg teleurgesteld.
Vandaag kreeg ik er antwoord op. Ik voel me vrij een gedeelte van de tekst weer te geven omdat het geen persoonlijke mail betreft:
Wij hebben uw mail ontvangen, hartelijk dank hiervoor.
Wij betreuren het om te horen dat uw bestelling via de webshop niet gelukt is in de nacht van 23 augustus.
Helaas was er op de website op dat moment een storing. Dit is de volgende ochtend direct verholpen en nu zien wij ook dat u alsnog een bestelling via onze webshop heeft kunnen plaatsen op de middag van 23 augustus.
Wij zijn blij dat u alsnog een bestelling heeft geplaatst en als tegemoetkoming voor uw teleurstelling dat het de eerste keer niet was gelukt willen wij u graag een voucher aanbieden ter waarde van € 5,-. De voucher kunt u dan ook gebruiken bij een telefonische bestelling of bij een bestelling per mail. De voucher zal u per post toegestuurd worden.
Complimenten aan de KNM hiervoor! Kortom hebben die Oostenrijker vette pech wat mij betreft. Laat onze KNM zo nu en dan maar een aanklooien maar ze leveren wel altijd gedegen vakwerk waar veel buitenlandse munthuizen een innovatief voorbeeld in zien. Deze reactie verbaasde mij in erg positieve zin. En dat tegoed zal bij de volgende herdenkingsmunt snel opgesoupeerd zijn

.
Marvin