Nederland 5 & 10 euro "Beeldhouwkunst" 2012

Plaats hier berichten over verzamelaarsmunten, dit zijn speciale uitgiften van de euromunten. Denk hier bijvoorbeeld aan zilveren en gouden afslagen voor een bepaald thema.

Moderator: euromunter

Collector

Re: Nederland 5 & 10 euro "Beeldhouwkunst" 2012

Bericht door Collector »

Martin schreef:Of hadden we wellicht liever een munt gehad met het monument Op de Dam (ontworpen trouwens door een Duitser!)? Of een hoogwaardigheidsbekleder te paard die zijn onderdanen minzaam toewuift? ............... Maar niet te spreken over de munten van Oostenrijk; de lelijkste ter wereld ..... Marvin
Ik voel wel wat voor een Nederlandse euromunt van Sinterklaas te paard die zijn Pieten minzaam toewuift, ontworpen door een Duitser en als het ff kan geslagen door de Oostenrijkse Munt. Dat kan echt niet minder zijn dan de eindeloze reeks "abstract" die we tot nu toe voorbij hebben mogen zien komen. :lol: :lach:
Martin
Senior lid
Senior lid

Bericht door Martin »

Collector schreef: Ik voel wel wat voor een Nederlandse euromunt van Sinterklaas te paard die zijn Pieten minzaam toewuift, ontworpen door een Duitser en als het ff kan geslagen door de Oostenrijkse Munt. Dat kan echt niet minder zijn dan de eindeloze reeks "abstract" die we tot nu toe voorbij hebben mogen zien komen. :lol: :lach:
Daar zou ik meteen voor stemmen, lijkt me een prachtig idee :thumb up: .
Hopelijk benaderen ze daarvoor Ottmar Hörl (zie: http://www.ottmarhoerl.de/). Staat wel garant voor (weer) een relletje en felle disputen die daarop zullen volgen. Kijk maar eens naar zijn kabouter:

Afbeelding

Maar los daarvan; toen de munt werd 'onthuld', zo kun je het met dit thema toch noemen? Ja hoor, ik wilde de BU versie bestellen en meteen liep hun computer kadoek. Ik nogal teleurgesteld hierdoor probeerde ik het later nog een keer en alweer niks voor de domme...
Nogal pissed heb ik hun mijn mening hierover laten weten in ongezouten taalgebruik maar ik was gewoon erg teleurgesteld.
Vandaag kreeg ik er antwoord op. Ik voel me vrij een gedeelte van de tekst weer te geven omdat het geen persoonlijke mail betreft:

Wij hebben uw mail ontvangen, hartelijk dank hiervoor.

Wij betreuren het om te horen dat uw bestelling via de webshop niet gelukt is in de nacht van 23 augustus.

Helaas was er op de website op dat moment een storing. Dit is de volgende ochtend direct verholpen en nu zien wij ook dat u alsnog een bestelling via onze webshop heeft kunnen plaatsen op de middag van 23 augustus.

Wij zijn blij dat u alsnog een bestelling heeft geplaatst en als tegemoetkoming voor uw teleurstelling dat het de eerste keer niet was gelukt willen wij u graag een voucher aanbieden ter waarde van € 5,-. De voucher kunt u dan ook gebruiken bij een telefonische bestelling of bij een bestelling per mail. De voucher zal u per post toegestuurd worden.

Complimenten aan de KNM hiervoor! Kortom hebben die Oostenrijker vette pech wat mij betreft. Laat onze KNM zo nu en dan maar een aanklooien maar ze leveren wel altijd gedegen vakwerk waar veel buitenlandse munthuizen een innovatief voorbeeld in zien. Deze reactie verbaasde mij in erg positieve zin. En dat tegoed zal bij de volgende herdenkingsmunt snel opgesoupeerd zijn :D .

Marvin
Geld maakt niet gelukkig, munten wel.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Martin schreef: Wij zijn blij dat u alsnog een bestelling heeft geplaatst en als tegemoetkoming voor uw teleurstelling dat het de eerste keer niet was gelukt willen wij u graag een voucher aanbieden ter waarde van € 5,-. De voucher kunt u dan ook gebruiken bij een telefonische bestelling of bij een bestelling per mail. De voucher zal u per post toegestuurd worden. [/color] Marvin
Nou, dat is dan weer een aangename verrassing waar je waarschijnlijk niet op gerekend had. Soms zijn bedrijven nog wel eens service gericht terwijl andere bedrijven amper de moeite nemen om te reageren. In juni problemen gehad op Schiphol, klacht ingediend en excuses ontvangen plus waardebon voor Schiphol Plaze van 20 euro.
We schelden dan wel eens op de KNM en op hun uitgiftes maar dit hebben ze dan toch tot volle tevredenheid opgelost. Misschien vinden ze die munt zelf ook niet mooi.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter »

KNM schreef:

Verkoop Eerste Dag Uitgifte Beeldhouwkunst Vijfje

05 september 2012

Maandag 10 september is de ceremoniële Eerste Slag van de nieuwe Nederlandse herdenkingsmunt het Beeldhouwkunst Vijfje. Uitsluitend op deze dag is de exclusieve Eerste Dag Uitgifte van het Beeldhouwkunst Vijfje verkrijgbaar.

Waar: Leidseweg 90 te Utrecht, hoofdingang van het Muntgebouw (Geldmuseum)
Tijd: 16.00 tot 18.30 - zolang de voorraad strekt
Oplage: 2012
Kosten: €10,-
Betaalmogelijkheden: contant en pin
Maximaal 1 per persoon
eerste-dag-groot.jpg
Groeten Paul
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter »

KNM schreef:

Eerste Slag verricht door directeur Kröller-Müller Museum

07 september 2012

De ceremoniële Eerste Slag van het Beeldhouwkunst Vijfje vindt plaats op 10 september in ons Muntgebouw in Utrecht. De Eerste Slag wordt verricht door Lisette Pelsers, directeur van het Kröller-Müller Museum, onder toeziend oog van demissionair minister van Financiën Jan Kees de Jager en Muntmeester Maarten Brouwer. Het ministerie van Financiën brengt deze herdenkingsmunt uit als ode aan alle beeldhouwkunstuitingen van Nederlandse bodem.

Maandag 10 september, na de Eerste Slag, is een zeer unieke uitgifte van het Beeldhouwkunst Vijfje verkrijgbaar: de Eerste Dag Uitgifte.

Waar: Leidseweg 90 te Utrecht, hoofdingang van het Muntgebouw (Geldmuseum)
Tijd: 16.00 tot 18.30 uur (zolang de voorraad strekt)
Oplage: 2012
Kosten: €10,-
Betaalmogelijkheden: contant en pin
Maximaal 1 per persoon
Groeten Paul
sgtravel Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door sgtravel »

Hierbij de proofversie:
Afbeelding
Afbeelding

Zelfs in deze kwaliteit word hij er niet mooier op :sad:
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

sgtravel schreef:Zelfs in deze kwaliteit word hij er niet mooier op :sad:
Nee, het is echt niet om over naar huis te schrijven. wellicht dé munt die in aanmerking kan komen voor 'De lelijkste munt van 2012'?

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Arnout
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Arnout »

Ik heb hm net bij het postkantoor gehaald (de boekenwinkl dus, postkantoor is niet meer).
En ik vind het wel een geslaagd ontwerp. Met minimale middelen krijgt de munt een belaakde dynamiek.
Atox Nederland
Beheerder
Beheerder

Bericht door Atox »

Ik vind het ook een geslaagd ontwerp. Heerlijk minimalistisch, zonder fratsen. Enige wat ik jammer vind is hoe ze de tekst "Beatrix koningin der nederlanden" op voorzijde hebben gepropt, had naar mijn mening beter geweest om Beatrix niet op te breken. Toch heb ik deze munt met tevredenheid in mijn mapjes weggestopt :lach:.
Technisch beheerder van het forum. Indien er problemen zijn, stuur mij dan een priveberichtje of email (atoxhybrid@gmail.com) :LoneRanger:
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

Een hele rits berichten verwijderd.

Het is niet de bedoeling dat zulke topics als forummarkt gebruikt worden. Hiervoor hebben we de 'forummarkt' plugin waar je al je munten mag en kan aanbieden. :)
Dick
Superlid
Superlid

Bericht door Dick »

Daniël schreef:Een hele rits berichten verwijderd.

Het is niet de bedoeling dat zulke topics als forummarkt gebruikt worden. Hiervoor hebben we de 'forummarkt' plugin waar je al je munten mag en kan aanbieden. :)
:thumb up:

Groet
Dick
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.

Terug naar “Verzamelaarsmunten”