Waarde coincards
Moderator: euromunter
-
- Donateur
Re: Waarde coincards
Mee eens dat het geen munten zijn. Maar waar je de grens legt van wat je nog verzamelt is natuurlijk arbitrair. Jij geeft aan dat er een waarde op moet staan. Je kunt ook hanteren als eis dat het wel een geldig betaalmiddel moet zijn. Dan vallen bijvoorbeeld de dubbelkop in coincard en het geluksdubbeltje ook af.
Maar goed, kudos voor het commercieel inzicht van de KNM. Ze buiten het erg goed uit.
Maar goed, kudos voor het commercieel inzicht van de KNM. Ze buiten het erg goed uit.
Eigenlijk wel een leuk idee. Vind ze zelfs wel mooi. !
Persoonlijk slaan ze de plank wel aardig mis met de coincard variant met kleur.
Om nu elke maand €69,95 + verzendkosten te betalen word me ook te gortig.
Helaas dus geen Grootmeesters voor mij.
Persoonlijk slaan ze de plank wel aardig mis met de coincard variant met kleur.
Om nu elke maand €69,95 + verzendkosten te betalen word me ook te gortig.
Helaas dus geen Grootmeesters voor mij.
Verzamelaar van landensets, €2 cc en coincards Nederland
Voor de liefhebbers van penningen en/ of kunstschilders kan dit best leuk zijn, maar ik vind dik 72 euro voor een zilveren penninkje waar net voor een tientje aan zilver in zit wel erg veel; ook al is het een "gelimiteerde" oplage van 500 complete collecties.
Misschien slaan ze er stiekem wel veel meer. Wordt dat wel gecontroleerd?
En ja, kuddo's voor het commerciële inzicht, want ze hebben de hype goed opgepakt. Zeker met de nalevering van de eerste vier coincards. Zonder kartonnetje kost die munt een tientje, en met kartonnetje 250 euro. En een dubbeltje met een oranje verfje erop gaat zelfs voor 50 keer de normale waarde weg.
Ik vind er niks meer aan sinds de RijksMunt overging naar KNM. Vroeger had je één FDC setje, één proofsetje en soms eens een herdenkingsmunt, en dan was het ook klaar. Maar nu brengen ze iedere munt op vijf verschillende manieren uit. Ik hou de coincards bij in unc kwaliteit (dus 5 euro voor 5 euro) en van de gewone pasmunten ieder jaar een serie in unc en dat vind ik wel genoeg. De rest van mijn budget gaat lekker naar die mooie oude guldens.
Misschien slaan ze er stiekem wel veel meer. Wordt dat wel gecontroleerd?
En ja, kuddo's voor het commerciële inzicht, want ze hebben de hype goed opgepakt. Zeker met de nalevering van de eerste vier coincards. Zonder kartonnetje kost die munt een tientje, en met kartonnetje 250 euro. En een dubbeltje met een oranje verfje erop gaat zelfs voor 50 keer de normale waarde weg.
Ik vind er niks meer aan sinds de RijksMunt overging naar KNM. Vroeger had je één FDC setje, één proofsetje en soms eens een herdenkingsmunt, en dan was het ook klaar. Maar nu brengen ze iedere munt op vijf verschillende manieren uit. Ik hou de coincards bij in unc kwaliteit (dus 5 euro voor 5 euro) en van de gewone pasmunten ieder jaar een serie in unc en dat vind ik wel genoeg. De rest van mijn budget gaat lekker naar die mooie oude guldens.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam
winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
-
- Volledig lid
Waarom is de dubbele kop en het dubbeltje geen betaalmiddel?spatbord schreef:Mee eens dat het geen munten zijn. Maar waar je de grens legt van wat je nog verzamelt is natuurlijk arbitrair. Jij geeft aan dat er een waarde op moet staan. Je kunt ook hanteren als eis dat het wel een geldig betaalmiddel moet zijn. Dan vallen bijvoorbeeld de dubbelkop in coincard en het geluksdubbeltje ook af.
-
- Donateur
Dubbele kop gulden bedoel ik, ik realiseer me na jouw opmerking pas dat ook de dubbelkop euro in coincard is uitgegeven.
Het geluksdubbeltje is met kleur, daarmee voldoet het volgens mij niet aan de voorwaarden waaraan ze volgens de muntwet moeten voldoen, en is dus ook geen gewoon betaalmiddel.
Het geluksdubbeltje is met kleur, daarmee voldoet het volgens mij niet aan de voorwaarden waaraan ze volgens de muntwet moeten voldoen, en is dus ook geen gewoon betaalmiddel.
Ik denk niet dat KNM dit heeft bedoeld voor een ander deel van de markt. Volgens mij zijn ze heel slim bezig door deze penningen in dezelfde populaire verpakking te stoppen en ook een catalogus uit te geven waar alles in staat wat in coincard uitkomt, ook alles bij elkaar te plaatsen in de webshop.Stephan O schreef:Ze spreken hiermee denk ik weer een ander deel van de markt aan wat wel graag van deze uitgiftes verzameld. En als er geld valt te verdienen dan is de KNM er niet vies van om dat dan ook te doen.
Hiermee wordt de indruk gewekt dat dit één logisch verzamelgebied is, en dat je dus als je het compleet wilt hebben ook alles moet hebben.
Commercieel een perfecte zet!
Luit
Op marktplaats zie ik steeds meer mensen die hun coincardverzameling te koop zetten.
Ik denk dan ook dat het hun (en mij ook) allemaal te veel wordt, dan wel onmogelijk om nog voor een leuk bedrag de verzameling compleet te houden!
Het zou verstandiger zijn geweest als de KNM deze penningsets niet zo kort achter elkaar op de markt had gebracht.
Nu zijn deze penningen niet mijn verzamelgebied maar kan ik me indenken dat de lol er nu vanaf is!
Peter.
Ik denk dan ook dat het hun (en mij ook) allemaal te veel wordt, dan wel onmogelijk om nog voor een leuk bedrag de verzameling compleet te houden!
Het zou verstandiger zijn geweest als de KNM deze penningsets niet zo kort achter elkaar op de markt had gebracht.
Nu zijn deze penningen niet mijn verzamelgebied maar kan ik me indenken dat de lol er nu vanaf is!
Peter.
Een mens zonder dromen, is armer dan een mens zonder geld.
Als mensen hun coincardverzameling te koop aanbieden omdat ze het verschil niet weten tussen munten en penningen dan is dat misschien maar beter ook. En het zal wel commercieel slim zijn bedacht door de KNM maar de echte muntenverzamelaar stinkt er niet in om een penning te kopen. En degene d8ie het wel doen willen het alleen maar hebben voor de "heb ". KNM begint steeds meer op Muntpost te lijken, ze geven iets uit waarvoor men veel betaald maar men kan het later aan de straatstenen niet meer kwijt.
Alfred
Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Is dat niet een beetje wat elke verzamelaar drijft?Ilosab schreef:En degene d8ie het wel doen willen het alleen maar hebben voor de "heb "
Je stelt trouwens dat een echte muntenverzamelaar zich niet laat verleiden tot het kopen van penningen, maar een echte muntenverzamelaar koopt een munt ook niet omdat die in een kaartje zit, maar alleen als hij deze mist en dan doet de verpakking er niet toe.
Maar voor een echte coincard verzamelaar maakt het niet echt uit wat er in het kaartje zit, zolang het maar rond is en glimt

Luit
en de volgende uitgave is een feit
http://www.knm.nl/WK-Oranjepenning-2014 ... duct/4869/
leuk voor de speculanten of coincardverzamelaars
groeten lelystad
http://www.knm.nl/WK-Oranjepenning-2014 ... duct/4869/
leuk voor de speculanten of coincardverzamelaars
groeten lelystad
Al heeft iedereen je verlaten en er niemand meer om je geeft heb je toch nog iemand die aan je denkt. De belastingdienst.
Het is wel weer een perfect getimede actie van de KNM.
Tim Krul had nog maar net de bal uit de hoek gebokst en het mailtje van de KNM kwam hier al binnen!
Leuk om ook het silhouet van van Persie te gebruiken......ik verzamel alleen helaas geen penningen!
Peter.
Tim Krul had nog maar net de bal uit de hoek gebokst en het mailtje van de KNM kwam hier al binnen!
Leuk om ook het silhouet van van Persie te gebruiken......ik verzamel alleen helaas geen penningen!
Peter.
Het zou me niks verbazen als ze dadelijk al penningen gaan uitgeven voor het EK van 2016. Net zoiets als dat er in september al pepernoten te koop zijn.
-
- Donateur
Is eigenlijk niets nieuws, in 1970 gaf een bekend benzinemerk ook penningen uit van voetballers, je kreeg ze als je een x-aantal liters getankt had.janssenfrank schreef:Het zou me niks verbazen als ze dadelijk al penningen gaan uitgeven voor het EK van 2016.................
Dus waarom zou KNM dat niet doen en nog met een leuk ontwerp.
Wie wat bewaart (of verzamelt) , heeft wat
Bij Shell was het indertijd een reclamestunt. Net zoals de AH hamsters. Die dingen worden weggegeven (ok, mensen doen er misschien extra boodschappen door), maar de KNM brengt dat spul alleen maar uit om te kunnen verdienen. Als mensen het leuk vinden om het te verzamelen moeten ze het zeker doen, maar mijn gebied is het niet.hierm schreef:Is eigenlijk niets nieuws, in 1970 gaf een bekend benzinemerk ook penningen uit van voetballers, je kreeg ze als je een x-aantal liters getankt had.
Dus waarom zou KNM dat niet doen en nog met een leuk ontwerp.
Inmiddels is sinds vanmorgen de volgende coincard alweer in de verkoop.
De Koperen Huwelijk Penning 2014.
Oplage "slechts" 12.500 stuks.
Was het niet mogelijk geweest om hier een euromunt voor te slaan?
Voor ieder wissewasje is een wel een penning te slaan natuurlijk.
Wat ik wel belachelijk vindt is dat je via de site voor €12,50 een coincard kunt aanschaffen terwijl ik vanmorgen bij de post een bestelformulier krijg en via dit formulier de coincard voor €10 kan bestellen.......hoezo krom......
Peter.
De Koperen Huwelijk Penning 2014.
Oplage "slechts" 12.500 stuks.
Was het niet mogelijk geweest om hier een euromunt voor te slaan?
Voor ieder wissewasje is een wel een penning te slaan natuurlijk.
Wat ik wel belachelijk vindt is dat je via de site voor €12,50 een coincard kunt aanschaffen terwijl ik vanmorgen bij de post een bestelformulier krijg en via dit formulier de coincard voor €10 kan bestellen.......hoezo krom......
Peter.
Inderdaad een gemiste kans voor een mooie 10 euro munt. Of... een 12.5 euromunt, gemaakt van koper.
Ik las op de site van de KNM dat deze penning wel onderdeel wordt van de officiële coincard catalogus. Nu ken ik deze catalogus niet maar kan me er wel een voorstelling van maken. Je hebt natuurlijk al de coincards met euromunten en nu dus ook met penningen. Om je "officiële coincard catalogus" compleet te krijgen zul je dus ook deze penning aan moeten schaffen anders krijg je allemaal lege plekken..
Slim staaltje marketing? Of geld-uit-de-zak-klopperij?

Slim staaltje marketing? Of geld-uit-de-zak-klopperij?

SSstt, straks heeft iedereen het door.....Jan W schreef:Slim staaltje marketing? Of geld-uit-de-zak-klopperij?
Verbaas me over sommige coin-card opbrengsten op Catawiki.
Wist niet dat daar zo veel geld in omging, of dat er een aantal euro's in zo n card zo schaars zijn, blijkbaar!?!
Zo staat het van Gogh vijfje nu op 380 euro
Wist niet dat daar zo veel geld in omging, of dat er een aantal euro's in zo n card zo schaars zijn, blijkbaar!?!
Zo staat het van Gogh vijfje nu op 380 euro

Geïnteresseerd in bankbiljetten Nederland van voor de Euro, Nederlands kampgeld en Noodgeld WWII.
Het is 420 euro geworden. Het papiergeld gaat ook weg voor hoge prijzen maar ik kan er nog steeds met mijn pet niet bij wie zoveel geld uitgeeft voor een biljet wat je ergens anders goedkoper kan kopen. Maar dat is eigenlijk met alles van Catawiki, het is dat je erover begon maar normaliter kijk ik daar niet meer.
Alfred
Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Ik volg catawiki wel en heb er ook al een paar keer iets leuks kunnen krijgen, maar inderdaad: sommige kavels worden gewoon veel te duur afgehamerd. Ik denk toch dat de mensen soms te hebberig zijn. Zelf hou ik me echt aan het maximum dat ik mezelf opleg.
Nu is het volgens mij wel zo dat de eerste vier coincards steeds duurder worden omdat ze een definitieve plek vinden in een verzameling en daarna niet meer verkocht worden en dus steeds schaarser worden op de markt.
Nu is het volgens mij wel zo dat de eerste vier coincards steeds duurder worden omdat ze een definitieve plek vinden in een verzameling en daarna niet meer verkocht worden en dus steeds schaarser worden op de markt.
Ik heb het aanschaffen van de eerste 4 coincards al opgegeven, die gaan er niet meer komen. De aanschafprijs is gewoonweg te duur, daar koop ik liever papiergeld voor. Het is ook maar een aardigheidje het verzamelen van de 2 euromunten
Alfred
Alfred
Is de oplage van die krengen zo laag dan?
Wat waren die destijds in aanschafprijs?
Wat waren die destijds in aanschafprijs?
Geïnteresseerd in bankbiljetten Nederland van voor de Euro, Nederlands kampgeld en Noodgeld WWII.
Volgens mij normale prijs of iets hoger maar er zijn er niet zoveel gemaakt. Ik heb er toen wel alle 4 gekocht maar heb ze uit de coincard gesloopt. Tja, als ik toen wist wat ik nu weet.
Alfred
Alfred
AuwIlosab schreef:Ik heb er toen wel alle 4 gekocht maar heb ze uit de coincard gesloopt.