Vaticaanstad 2010
Moderator: euromunter
Re: Vaticaanstad 2010
Vandaag het bestelformulier voor de 2 euro herdenkingsmunt ontvangen. Mooi bedrag: 14 euro voor de munt en 4 euro verzendkosten!
Groeten Paul
Groeten Paul
Re: Vaticaanstad 2010
Die 4 euro is dus de prijsverhoging t.o.v. vorig jaar, toch wel een flink inflatiepercentage.....
Luit
Luit
Re: Vaticaanstad 2010
Wat we ook al bij San Marino zagen dit jaar 
-
Rob
Re: Vaticaanstad 2010
Gelukkig staan er 3 stuks op mijn bestelformulier. Dus is voor mij de opslag per munt niet groter dan 1/3 x € 4= € 1.333 
VrGr,
Rob
VrGr,
Rob
-
Kingz
- Senior lid

- Berichten: 420
- Lid geworden op: 29 aug 2010, 01:02
Re: Vaticaanstad 2010
Weet niet zo goed of ie hierbij past, maar hij is volgens mij wel uit 2010... Eerste slag Vaticaanstad - Het wonder van geloof. Is een soort van herdenkingsmunt van de eerste gouden euro 2002, weet niet of ie verder enige waarde heeft ofzo, opzich wel een leuke munt, vrij groot ook (4cm.)




Society is like a cup of coffee, you gotta keep it stirred... otherwise the scum ends on top!
Re: Vaticaanstad 2010
@Rob & Euromunter,
Brutale vraag misschien maar kan één van jullie er voor mij ook eentje bestellen?
Gr. Alfred.
Brutale vraag misschien maar kan één van jullie er voor mij ook eentje bestellen?
Gr. Alfred.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of 5 met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid Forum: 171
Lid Forum: 171
-
Rob
Re: Vaticaanstad 2010
Sorry, Alfred,Ilosab schreef:@Rob & Euromunter,
Brutale vraag misschien maar kan één van jullie er voor mij ook eentje bestellen?
Gr. Alfred.
Toen Vaticaanstad in 2004 voor het eerst met een 2€ CC kwam was er nog geen aantal op het bestelformulier voorgedrukt. Ik heb er toen brutaalweg een stuk of wat extra besteld; dat werd geaccepteerd en is sindsdien zo gebleven. Die extra exemplaren hebben van jaar tot jaar allemaal een (vaste) afnemer gevonden,
Maar het voorgedrukte aantal verhogen (bijvoorbeeld om jou een plezier te doen) wordt door de patertjes absoluut niet op prijs gesteld. Ik loop dan een grote kans om helemaal niets meer te ontvangen.
VrGr,
Rob
Re: Vaticaanstad 2010
Kan hier heel kort over zijn: grote baggertroep! Is gewoon een penning waaraan een waarde wordt gegeven door bepaalde handelaars door erbij te vermelden dat het de eerste slag is van een ministaatje. Onze grote vrienden van Het Nederlandse Muntenhuis biedt deze troep regelmatig aan.Kingz schreef:Weet niet zo goed of ie hierbij past, maar hij is volgens mij wel uit 2010... Eerste slag Vaticaanstad - Het wonder van geloof. Is een soort van herdenkingsmunt van de eerste gouden euro 2002, weet niet of ie verder enige waarde heeft ofzo, opzich wel een leuke munt, vrij groot ook (4cm.)
groeten Paul
Re: Vaticaanstad 2010
Rob,Rob schreef:Sorry, Alfred, Toen Vaticaanstad in 2004 voor het eerst met een 2€ CC kwam was er nog geen aantal op het bestelformulier voorgedrukt. Ik heb er toen brutaalweg een stuk of wat extra besteld; dat werd geaccepteerd en is sindsdien zo gebleven. Die extra exemplaren hebben van jaar tot jaar allemaal een (vaste) afnemer gevonden, Maar het voorgedrukte aantal verhogen (bijvoorbeeld om jou een plezier te doen) wordt door de patertjes absoluut niet op prijs gesteld. Ik loop dan een grote kans om helemaal niets meer te ontvangen. VrGr, Rob
Ik begrijp het helemaal, zou ik ook niet doen. Dat risico moet je nooit nemen. In ieder geval bedankt voor je duidelijke antwoord.
Gr. Alfred
Ps.: Wanneer denk je dat er een nieuw blauw boekje uitkomt?
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of 5 met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid Forum: 171
Lid Forum: 171
-
Rob
Re: Vaticaanstad 2010
Zodra het klaar is, er wordt aan gewerkt. Maar er is ditmaal véél werk te verzetten.Ilosab schreef: Ps.: Wanneer denk je dat er een nieuw blauw boekje uitkomt?
VrGr,
Rob
Re: Vaticaanstad 2010
Ik heb zojuist de 2 euro cc vanuit Vaticaan ontvangen!
Een stuk sneller dan ik verwachtte.
Bernard
Een stuk sneller dan ik verwachtte.
Bernard
Re: Vaticaanstad 2010
Beste Paul,euromunter schreef:Vandaag het bestelformulier voor de 2 euro herdenkingsmunt ontvangen. Mooi bedrag: 14 euro voor de munt en 4 euro verzendkosten!
Groeten Paul
Zou je mij kunnen vertellen hoe ik ook zo'n bestelformulier voor de 2 euro munten kan ontvangen? Moet ik mij ergens aanmelden of inschrijven op de site?
Ik hoor het graag van je.
Groet,
Jordy
2 Euro CC Euromunten (UNC) + (BU) + (PROOF)
Re: Vaticaanstad 2010
Allereerst van harte welkom op het forum!jorsan schreef:Zou je mij kunnen vertellen hoe ik ook zo'n bestelformulier voor de 2 euro munten kan ontvangen? Moet ik mij ergens aanmelden of inschrijven op de site?
Zeker kan ik je dat vertellen! Alleen moet je wel een paar jaar geduld hebben, aangezien je op een wachtlijst wordt gezet. Je kunt een e-mail sturen naar order.ufn@scv.va met het verzoek om op de lijst geplaatst te worden voor de numismatische uitgiftes van het Vaticaan. Zet erbij dat je belangstelling hebt voor de muntensets en 2 euro herdenkingsmunten. Meestal antwoorden ze binnen een paar dagen. Maar nogmaals, de kans is heel erg groot dat je wel een paar jaar moet wachten...
Groeten Paul
Re: Vaticaanstad 2010
Paul,euromunter schreef:Allereerst van harte welkom op het forum!jorsan schreef:Zou je mij kunnen vertellen hoe ik ook zo'n bestelformulier voor de 2 euro munten kan ontvangen? Moet ik mij ergens aanmelden of inschrijven op de site?
Zeker kan ik je dat vertellen! Alleen moet je wel een paar jaar geduld hebben, aangezien je op een wachtlijst wordt gezet. Je kunt een e-mail sturen naar order.ufn@scv.va met het verzoek om op de lijst geplaatst te worden voor de numismatische uitgiftes van het Vaticaan. Zet erbij dat je belangstelling hebt voor de muntensets en 2 euro herdenkingsmunten. Meestal antwoorden ze binnen een paar dagen. Maar nogmaals, de kans is heel erg groot dat je wel een paar jaar moet wachten...
Groeten Paul
Dank je wel voor je antwoord. Ik zal ze eens een mail sturen en hopelijk kom ik oooit eens op de lijst te staan
Het is een supergoed forum, ik kijk er al een tijdje elke dag op, maar ben sinds nu ook maar geregistreerd!
Groet,
Jordy
2 Euro CC Euromunten (UNC) + (BU) + (PROOF)
Re: Vaticaanstad 2010
Een slimme zet en bedankt voor het compliment, Paul is super met zijn rubrieken!jorsan schreef:Het is een supergoed forum, ik kijk er al een tijdje elke dag op, maar ben sinds nu ook maar geregistreerd!
Groet,
Jordy
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
-
Chris
Re: Vaticaanstad 2010
Rob schreef:Zodra het klaar is, er wordt aan gewerkt. Maar er is ditmaal véél werk te verzetten.Ilosab schreef: Ps.: Wanneer denk je dat er een nieuw blauw boekje uitkomt?
VrGr,
Rob
wat voor boekje is dat precies?
ps kan iemand me het laten weten als het er is
-
Chris
Re: Vaticaanstad 2010
euromunter schreef:Allereerst van harte welkom op het forum!jorsan schreef:Zou je mij kunnen vertellen hoe ik ook zo'n bestelformulier voor de 2 euro munten kan ontvangen? Moet ik mij ergens aanmelden of inschrijven op de site?
Zeker kan ik je dat vertellen! Alleen moet je wel een paar jaar geduld hebben, aangezien je op een wachtlijst wordt gezet. Je kunt een e-mail sturen naar order.ufn@scv.va met het verzoek om op de lijst geplaatst te worden voor de numismatische uitgiftes van het Vaticaan. Zet erbij dat je belangstelling hebt voor de muntensets en 2 euro herdenkingsmunten. Meestal antwoorden ze binnen een paar dagen. Maar nogmaals, de kans is heel erg groot dat je wel een paar jaar moet wachten...
Groeten Paul
wat kost dat ongeveer allenmaal als ik dat doe (en mocht ik munten van hen kunnen ontvangen)
wat gaat me dit dan ongeveer kosten bij hun en zjin er dan afname verplichtingen? voor (2euro munt, setjes, speciale uitgiften, herdenkingsmunten, schilderijtjes...) wat betaal ik voor wat ongeveer?
Re: Vaticaanstad 2010
Je bent niet verplicht iets af te nemen. Je krijgt een bestelformulier thuisgestuurd. In eerste instantie zal dit alleen de grote oplage artikelen betreffen, zoals de BU-set, coincard en 2 euro herdenkingsmunt.
Ik heb dit jaar twee keer iets besteld. De eerste keer de BU-set, Proofset en coincard. BU-set was 30 euro, Proofset 140 euro en de coincard geloof ik 3 euro.
Onlangs heb ik de 2 euro herdenkingsmunt besteld voor 18 euro inclusief aangetekende verzending.
groeten Paul
Ik heb dit jaar twee keer iets besteld. De eerste keer de BU-set, Proofset en coincard. BU-set was 30 euro, Proofset 140 euro en de coincard geloof ik 3 euro.
Onlangs heb ik de 2 euro herdenkingsmunt besteld voor 18 euro inclusief aangetekende verzending.
groeten Paul
Re: Vaticaanstad 2010
Zodra het klaar is, er wordt aan gewerkt. Maar er is ditmaal véél werk te verzetten. VrGr, Rob[/quote]Chris schreef:Ps.: Wanneer denk je dat er een nieuw blauw boekje uitkomt?
wat voor boekje is dat precies?
ps kan iemand me het laten weten als het er is
Chris,
Het blauwe boekje van Rob Kooij is geweldig. Alle euromunten van alle eurolanden staan erin beschreven. Rob is druk bezig met een update want de laatste versie (4.8) eindigt in 2009 en zoals je al kon lezen is er veel werk te verrichten voor Rob.
Als je me een PB stuurt met je emailadres dan kan ik het PDF bestand wel naar je sturen.
Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of 5 met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid Forum: 171
Lid Forum: 171
Re: Vaticaanstad 2010
Paul, ik ben van plan om me op die lijst te plaatsen voor de 2 euromunt CC. Kun je daar betalen met een bankoverschrijving in euro's of moet dat persé met een creditcard?euromunter schreef:Je bent niet verplicht iets af te nemen. Je krijgt een bestelformulier thuisgestuurd. In eerste instantie zal dit alleen de grote oplage artikelen betreffen, zoals de BU-set, coincard en 2 euro herdenkingsmunt. Ik heb dit jaar twee keer iets besteld. De eerste keer de BU-set, Proofset en coincard. BU-set was 30 euro, Proofset 140 euro en de coincard geloof ik 3 euro. Onlangs heb ik de 2 euro herdenkingsmunt besteld voor 18 euro inclusief aangetekende verzending.
groeten Paul
Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of 5 met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid Forum: 171
Lid Forum: 171
Re: Vaticaanstad 2010
UFN accepteert geen bankoverschrijvingen, geen contant geld, wel creditcard.
Overigens kan je jezelf niet zomaar even op een lijst plaatsen....
Luit
Overigens kan je jezelf niet zomaar even op een lijst plaatsen....
Luit
Re: Vaticaanstad 2010
Luit,llinde schreef:UFN accepteert geen bankoverschrijvingen, geen contant geld, wel creditcard. Overigens kan je jezelf niet zomaar even op een lijst plaatsen.... Luit
Heel vervelend dat ze alleen maar een creditcard accepteren. Ik heb hem wel maar ik ben er geen liefhebber van om mee te betalen. Als het niet anders kan dan moet dat maar.
Ik weet dat ik me niet zo maar op een lijst kan plaatsen maar ik wil de suggestie van Paul opvolgen door een emailtje te sturen en dan zal ik wel op een wachtlijst terecht komen. Kan ik ze gewoon in het Engels benaderen trouwens?
Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of 5 met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid Forum: 171
Lid Forum: 171
Re: Vaticaanstad 2010
Al jaren betaal ik daar met een creditcard zonder problemen.Ilosab schreef:Luit,llinde schreef:UFN accepteert geen bankoverschrijvingen, geen contant geld, wel creditcard. Overigens kan je jezelf niet zomaar even op een lijst plaatsen.... Luit
Heel vervelend dat ze alleen maar een creditcard accepteren. Ik heb hem wel maar ik ben er geen liefhebber van om mee te betalen. Als het niet anders kan dan moet dat maar.
Ik weet dat ik me niet zo maar op een lijst kan plaatsen maar ik wil de suggestie van Paul opvolgen door een emailtje te sturen en dan zal ik wel op een wachtlijst terecht komen. Kan ik ze gewoon in het Engels benaderen trouwens?
Gr. Alfred
Je kan ze schrijven in het Duits, Frans, Engels. Maar ook in het Spaans en italiaans.
Het adres is:
Ufficio Filatelico e Numismatico
Governatorato
00120 Cittá del Vaticano
http://www.vaticanstate.va
Pecunia non olet
http://picasaweb.google.com/verzamelziek
http://picasaweb.google.com/verzamelziek
Re: Vaticaanstad 2010
Alfred,
Het betalen met een creditcard is in de praktijk eigenlijk de enige veilige en betaalbare oplossing om te betalen aan landen buiten de EU, vergeet niet dat de buitenlandoverschrijving met IBAN/BIC alleen gratis is onder voorwaarden binnen de EU en dat een bankoverschrijving buiten de EU al gauw net zo veel aan kosten oplevert als bijvoorbeeld zo'n 2 euromunt.
Ook is voor de ontvangende instantie de creditcard natuurlijk gemakkelijker omdat het geld "gehaald" wordt en er dus niet hoeft te worden gecontroleerd wat er op een bankrekening binnenkomt en bij welke bestelling dat hoort.
Luit
Het betalen met een creditcard is in de praktijk eigenlijk de enige veilige en betaalbare oplossing om te betalen aan landen buiten de EU, vergeet niet dat de buitenlandoverschrijving met IBAN/BIC alleen gratis is onder voorwaarden binnen de EU en dat een bankoverschrijving buiten de EU al gauw net zo veel aan kosten oplevert als bijvoorbeeld zo'n 2 euromunt.
Ook is voor de ontvangende instantie de creditcard natuurlijk gemakkelijker omdat het geld "gehaald" wordt en er dus niet hoeft te worden gecontroleerd wat er op een bankrekening binnenkomt en bij welke bestelling dat hoort.
Luit
Re: Vaticaanstad 2010
Luit & Oom Dagobert,
Bedankt voor de info. Ik ga het vanavond gelijk maar in orde maken na een kijkje op de website. Weer wat wijzer geworden.
Gr. Alfred
Bedankt voor de info. Ik ga het vanavond gelijk maar in orde maken na een kijkje op de website. Weer wat wijzer geworden.
Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of 5 met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid Forum: 171
Lid Forum: 171




