Deze volgorde zat nog niet in mijn hoofd, is waar ook, veel dank!andres schreef: hoogste inflatie percentages per land zijn :
1* Hongarije (1946)
2* Zimbabwe (2008)
3* Joegoslavië (1994)
4* Duitsland (1923)
5* Griekenland (1944)
Hoi Alfred,Ilosab schreef:Ik vond het zelf al helemaal top dat ik dit artikel had gevonden. Niet alleen vanwege de Hongaarse biljetten maar ook omtrent biljetten met postzegels van andere landen. Nils zal er ook wel gecharmeerd van zijn. Ik heb het artikel maar gelijk in kleur geprint (27 pagina's) en in mijn map geplaatst. Ik heb namelijk ook een map met geprinte artikelen die voor mij interessant zijn zoals o.a. het blauwe boekje van Rob Kooij, de chronolie van Nederlandse bankbiljetten van Patrick Plomp, kwaliteit en zeldzaamheid van Nederlandse bankbiljetten van Gerardo.
Dit was dus een welkome aanvulling.
Gr. Alfred
Nils, dat is waar. In een grijs verleden ben ik op aanraden van mijn buurman begonnen met het verzamelen van Koninkrijksmunten. Hij vertelde me dat ik ook wel papiergeld zou gaan verzamelen maar dat leek me stug. Nu anno 2010 verzamel ik Koninkrijksmunten, euro's en papiergeld Nederland, Overzeese Gebiedsdelen, Hongarije en Kampgeld. Sterker nog, mijn collectie papiergeld is groter dan mijn collectie munten.Bankovky schreef:Hoi Alfred, Ik zal maar zeggen; zeg nooit nooit. Wie weet, krijg je een van deze biljetten in je hand voor een leuk prijsje en dan zit je er aan vastGroet, Nils
Nils, waarom heb je deze site niet ergens gememoreerd in je topics? Is toch een mooi stukje werk, kun je toch trots op zijn of niet?Bankovky schreef:Mooi, he! Hoe ben jij op deze gekomen? Zeker bankovky ingetyped in google? Bedankt! Groet, Nils
Ilosab schreef:Nils, waarom heb je deze site niet ergens gememoreerd in je topics? Is toch een mooi stukje werk, kun je toch trots op zijn of niet?Bankovky schreef:Mooi, he! Hoe ben jij op deze gekomen? Zeker bankovky ingetyped in google? Bedankt! Groet, Nils
Gr. Alfred
Duits is geen probleem, heb al gekeken maar kon zo snel geen lagergeld ontdekken.Bankovky schreef:Hoi Alfred, Hij is niet van mij hoor! Maar wel mooi stukje werk! Er zijn aardig wat pagina's op dit gebied hier, maar i.v.m. de taal heb ik ze niet echt naar voren gebracht. Een van de pagina's waar ik graag op kijk is deze duitse : http://www.banknoten.de Denk dat Duits niet zo een probleem is, toch? Groet, Nils