Dagboek idee

Heb je ideeën, tips, of mis je een catagorie of onderwerp, misschien zie je een foutje... Plaats je berichten hier!
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Dagboek idee

Bericht door Daniël »

Beste leden!

Ik had een idee bedacht die ik graag aan jullie wou voorleggen. Het idee is als volgt:

Jeroen maakt een nieuw forumgedeelte genaamd dagboeken en stelt het forum zo in dat alleen een topicstarter in zijn/haar topic kan reageren, hier kan hij elke dag of enkele dagen in de week vertellen over zijn of haar bezigheden of ontvangen objecten. Foto's plaatsen van deze objecten of misschien wel andere bezigheden vermelden.

Het is aan de topic starter te bepalen wat hij erin plaats zolang het maar om de bezigheid/bezigheden gaat van die dag bijvoorbeeld een ontvangen munt of een bericht over een nieuwe BU set die binnenkort uitkomt. Gewoon een algemeen topic over zijn bezigheden en interesses.

Voorbeeld:
Dagboek 23 januari:
Vandaag heb ik me bezig gehouden met het opnieuw inrichten van me verzamelalbum, het was leuk om alle munten weer eens te zien en opnieuw te sorteren. Het is erg mooi geworden:

{Foto verzamelalbum}
Dagboek 24 januari:
Vandaag na lang wachten de BU set van Ierland ontvangen, de munten waren prachtig! Meteen bij de rest van me verzameling gedaan. Ik ben er erg blij mee en hoop nog meerdere BU sets te ontvangen dit jaar.

{Foto BU set}
Het is aan de topicstarter dus om te bepalen wat hij erin zet. Zo kunnen leden in 1 topic lezen wat deze topicstarter vandaag of enkele dagen terug heeft meegemaakt of heeft beziggehouden.
Yosoyke
Superlid
Superlid

Re: Dagboek idee

Bericht door Yosoyke »

en dit dan plaatsen onder nieuwe rubriek?
of plaatsen onder de pagina waar er verwezen wordt naar de 'startpagina van de gebruiker'

mvg Kevin
beheerder en webmaster van http://www.yosoyke.be
de infosite over 2-euromunten
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

Gewoon een forum maken onder een bepaalde categorie misschien de categorie waar het praathuis ook onder valt. En dan zie je in dat forum gewoon de topics van andere dagboek makers bijvoorbeeld.

Dagboek van Gible
Dagboek van Munthunter
Dagboek van Yosoyke
N1ck Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door N1ck »

Ik zie hier de meerwaarde niet echt, je kan toch je nieuwe aanwinsten onder de nieuwe aanwinsten rubriek plaatsen? (dan heb ik het over je voorbeeldje van 24 januari)
En voor het voorbeeldje van 23 januari kan je een nieuw topic aanmaken bij ''jouw munten/bankbiljetten verzameling''.
Wat de gek er voor geeft.
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

Het gaat er nu om dat je gewoon in 1 topic dingen kan zien of leven wat een bepaald lid bezighoudt. Dit hoeft niet persee alleen nieuwe aanwinsten te zijn maar ook nieuws over bepaalde munt wat een lid aanspreekt of wat hij van plan is te gaan kopen waar tegenwoordig moeilijk over gedaan word in het nieuwe aanwinsten forum.
Collectcoins Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Collectcoins »

Persoonlijk zou ik zo'n dagboek hier niet neerzetten, want iedereen kan precies zien wat en wanneer je wat koopt en dus ook zien wat je in huis (hebben ze nog wel je adres niet, maar toch) hebt.
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

Ligt eraan, iedereen bepaald zelf wat die er neerzet, het hoeft niet persee over nieuwe aanwinsten te gaan maar het kan ook bijvoorbeeld gaan over dingen wat je die dag bezig heeft gehouden.

Je bepaald nog steeds zelf wat je openbaar wilt maken.
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

Collecteuro's schreef:Persoonlijk zou ik zo'n dagboek hier niet neerzetten, want iedereen kan precies zien wat en wanneer je wat koopt en dus ook zien wat je in huis (hebben ze nog wel je adres niet, maar toch) hebt.
Ik neem aan dat ze via jouw site ook kunnen zien wat je in huis hebt.
Collectcoins Nederland
Senior lid
Senior lid

Gible schreef:
Collecteuro's schreef:Persoonlijk zou ik zo'n dagboek hier niet neerzetten, want iedereen kan precies zien wat en wanneer je wat koopt en dus ook zien wat je in huis (hebben ze nog wel je adres niet, maar toch) hebt.
Ik neem aan dat ze via jouw site ook kunnen zien wat je in huis hebt.
Nee, deze spullen liggen niet in mijn huis, maar elders.
Club van 2304!
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

Dat weten de daders niet, als jij een mail stuurt valt je ip te achterhalen en kunnen ze dus ook je adres te weten komen.

Dan kan je beter het gehele forum sluiten als we alleen daarover na gaan denken.

Maar ik denk dat we dit beter (nog) niet kunnen doen aangezien de eerste paar reacties al negatief waren :knipoog:
Collectcoins Nederland
Senior lid
Senior lid

Gible schreef:Dat weten de daders niet, als jij een mail stuurt valt je ip te achterhalen en kunnen ze dus ook je adres te weten komen.

Dan kan je beter het gehele forum sluiten als we alleen daarover na gaan denken.

Maar ik denk dat we dit beter (nog) niet kunnen doen aangezien de eerste paar reacties al negatief waren :knipoog:
Persoonlijk bedoel ik mee persoonlijk. Iedereen staat vrij om te plaatsen en te vertellen wat hij/zij wil.

Dat je nadenkt en met ideeen komt is hartstikke goed :klap:
Club van 2304!
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

Ik had het Jeroen al voorgesteld en die vond het wel een leuk idee, dus we wouden het de leden voorstellen. Het kan ook gewoon gaan over dagelijkse bezigheden :angel:
Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke »

Gible schreef:Ik had het Jeroen al voorgesteld en die vond het wel een leuk idee, dus we wouden het de leden voorstellen. Het kan ook gewoon gaan over dagelijkse bezigheden :angel:
Dagboek YoSoy'ke
24/01/2011
examen java prachtig afgelegd, prachtig programma gemaakt en complimenten van de leraar gekregen .. xD

mvg Kevin
beheerder en webmaster van http://www.yosoyke.be
de infosite over 2-euromunten
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Voor dit soort zaken hebben we toch al de beschikking over facebook?

Luit
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

llinde schreef:Voor dit soort zaken hebben we toch al de beschikking over facebook?

Luit
Dan kan ik nog wel meer dingen bedenken wat dan weg kan op dit forum als we er toch Facebook voor hebben :lach:
Collectcoins Nederland
Senior lid
Senior lid

llinde schreef:Voor dit soort zaken hebben we toch al de beschikking over facebook?

Luit
Daar ben ik het helemaal mee eens.

Dat er een praathuis is voor koetjes en kalfjes is natuurlijk harstikke goed, maar de basis moet wel blijven 'informatie over munten en bankbiljetten'.
Club van 2304!
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

Collecteuro's schreef:

Luit
Daar ben ik het helemaal mee eens.

Dat er een praathuis is voor koetjes en kalfjes is natuurlijk harstikke goed, maar de basis moet wel blijven 'informatie over munten en bankbiljetten'.

Dan gaat het dagboek toch in het praathuis...
hierm
Donateur
Donateur

Bericht door hierm »

Collecteuro's schreef:Dat er een praathuis is voor koetjes en kalfjes is natuurlijk harstikke goed, maar de basis moet wel blijven 'informatie over munten en bankbiljetten'.
Helemaal mee eens, basis van deze site is info over munten en bankbiljetten, een dagboek hoort hier niet thuis. Maar is er wel behoefte aan, dan kan het in het praathuis terecht.
Wie wat bewaart (of verzamelt) , heeft wat
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Gible schreef: Dan kan ik nog wel meer dingen bedenken wat dan weg kan op dit forum als we er toch Facebook voor hebben :lach:
Ik ook wel, maar wat mij betreft zijn er nu ruim genoeg mogelijkheden voor sociale netwerken op dit forum, en hoeft er niet meer bij.
Ik weet niet of het mogelijk is, maar ik zou het geen probleem vinden als er een mogelijkheid komt om in je profiel een link naar je facebook profiel te plaatsen.

Maar het is maar een mening, als de meerderheid er anders over denkt accepteer ik dat.

Luit
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

Facebook is wel iets waar je een X aantal tekens kan hebben dus dan is het eigelijk meer voor de kortere berichten. En op dit forum heb je de mogelijkheid voor langere berichten.
leon voorn Philippines
Donateur
Donateur

Bericht door leon voorn »

ik zet alles lekker op hyves,videootje,muziekje ,fotootje,opmerkingen :thumb up:
toch vind ik dat dagboek idee wel leuk,in de praathuis sectie. :wave:
Laatst gewijzigd door leon voorn op 23 jan 2011, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

Fijn :thumb up:
Yes! Een medestander :D
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Gible schreef:Facebook is wel iets waar je een X aantal tekens kan hebben dus dan is het eigelijk meer voor de kortere berichten.
Volgens mij ben je in de war met twitter....

Luit
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter »

Naar mijn mening hoort een dagboek thuis op de 'sociale' netwerken zoals Hyves, Twitter en Facebook.

Laat het mooi daar en bevuil dit forum er niet mee. Ik zie liever informatieve topics met betrekking tot munten en bankbiljetten!

groeten Paul
JHG Coins Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door JHG Coins »

De toegevoegde waarde hiervan ontgaat mij, maar als er belangstelling voor is: Waarom niet?

Terug naar “Ideeënbus en hulp”