Ik heb een tijdje geleden via de KNM enkele goedkope FDC-setjes aangeschaft, te weten Juliana 1980 en Beatrix 1982/1983/1984. De Juliana munten zien er anders uit als de Beatrix FDC-sets en ik kan ze altijd meteen vinden tussen een stapeltje UNC/FDC munten van Juliana, vooral de 1 Cent en de 5 Cent zijn veel helderder en wat meer geel van kleur. De rest van de munten hebben allemaal een gepolijste en reflecterende achtergrond terwijl de kop mat is, helaas lukt het mij (nog) niet om goede foto's of scans ervan te maken.
Is het mogelijk dat munten van Proof-kwaliteit (misschien per ongeluk) in een FDC set terecht zijn gekomen? Ik heb niet vaak zulke mooie munten gezien dus heb ik gewoon een goed setje gekocht of kunnen ze op een of andere manier in de verkeerde verpakking terecht gekomen zijn zodat ik een serie in Proof-kwaliteit in mijn bezit heb? Het lijkt me onwaarschijnlijk maar een mens mag altijd hopen.
Ik zal proberen een afbeelding van het setje te posten z.s.m. en zou graag de meningen van de experts hier op het forum willen horen.
-- Peace o/
Verzamelaar van: Nederland | Europa (pre-€) | UK + British Empire | Zilver | Wereld overig
Trots op: 5 Mark 1904 Pruissen | Cent 1859 USA | Willem III 1878 1 cent PR+