Veiling 2026
Moderators: maarten89, WBE
Re: Veiling 2026
Voor mij ook niks. Staat wel ontzettend veel goud te koop! 
Spaart wereld munten in het bijzonder Frankrijk, Sri Lanka.
Vreselijk saaie veiling zeg 100x dezelfde munt. Voor mij alleen daarom al een “no-go”.
Meer iets voor handelaren die de boel omsmelten.
Meer iets voor handelaren die de boel omsmelten.
Veel matig provinciaal ook. Met bijvoorbeeld nummers 89 en 90 met amateuristisch bijgewerkte jaartallen, waarschijnlijk om eerdere montageplekken te maskeren. Staat verder niets bij aangegeven.
Iemand nog iets kunnen aanschaffen vandaag bij Heritage
Vooral bieder 56 heeft volgens mij meer geld dan verstand
Als je €700 bied voor een simpele ½ cent 1901 en €320 voor 1928 (exclusief veiling kosten), dan ben je in mijn ogen toch wel de weg kwijt. Nog maar niet te spreken over de €2100 voor een kwartje 1972!!!
Vooral bieder 56 heeft volgens mij meer geld dan verstand
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
Ik heb af en toe meegeluisterd, heb niet alles gevolgd maar merkte wel dat er absurde prijzen over de toonbank gingen. Ik zag 1 cent 1958 in een slab voor € 750 verdwijnen. Ik was toen 3 jaar oud, had ik hem maar bewaard
De hele week is trouwens helemaal vol qua kavels. Donderdag het papiergeld wat om 8 uur begint. Als men daarbij wilt zijn dan staat men bij Utrecht mooi in de file.
De hele week is trouwens helemaal vol qua kavels. Donderdag het papiergeld wat om 8 uur begint. Als men daarbij wilt zijn dan staat men bij Utrecht mooi in de file.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of 5 met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid Forum: 171
Die cent 1958 was nog een proof exemplaar met volledige munt kleur, maar dan is €900 incl veilingkosten nog steeds overdreven veel. Maar die ½ cent 1901 is helemaal niet schaars of zeldzaam, zelfs niet in MS65. Bij PGCS zijn er al 9 gecertificeerd in deze kwaliteit + één in 66
Wat een monsterlijke prijzen zeg pfff. Heb aantal prebids uitstaan maar als die genoemde bedragen een voorbode zijn voor de rest dan weet ik het antwoordt wel.
Ik geef nooit een prebid bij welke veiling dan ook. Of ik volg het live via internet of helemaal niet.
Ik heb in het verleden prebids gegeven bij een veilingbedrijf en vond het vreemd dat ik altijd mijn maximale bod moest betalen. Is altijd mogelijk natuurlijk maar niet doorlopend. Een andere verzamelaar had ook al zijn vermoedens en toen bleek dat het bedrijf meebood tot het maximale uitgebrachte bedrag.
Nu durf ik mijn handen in het vuur te steken voor HA Europe al ben ik het niet altijd eens met de manier waarop een veilingmeester alles afhandelt.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of 5 met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Goed dat je het zegt! Ik had anders keurig om 9 uur ingelogd.
Ik heb een aantal overleggen op het werk dus we zien wel waarop ik kan bieden. Morgen ga ik proberen in te schatten of een pre-bid nodig is. Ik zou eigenlijk helemaal niks kopen dit voorjaar maar er zitten nu wel erg veel mooie biljetten tussen.
Alle hoop is nog niet verloren Willem!! Er waren ook genoeg kavels, die in verhouding tot de kwaliteit nog voor enigszins redelijke prijzen weg gingen. Alleen bij munten in MS64 of hoger( los of gecertificeerd) waren de opbrengsten soms onbegrijpelijk hoog
Ik heb royaal geboden op 12 verschillende slabs, vooral de hogere grades, maar in de meeste gevallen kwam het bod niet in de buurt van de uiteindelijke opbrengst. Aan de andere kant mogelijk goed nieuws voor degenen met dergelijke topstukken in hun collectie die deze op den duur willen verkopen. Er lijkt namelijk een flink opwaartse trend te zijn in verkoopwaarde van deze munten.sgtravel schreef: ↑18 mei 2026, 17:34 Iemand nog iets kunnen aanschaffen vandaag bij Heritage![]()
Vooral bieder 56 heeft volgens mij meer geld dan verstandAls je €700 bied voor een simpele ½ cent 1901 en €320 voor 1928 (exclusief veiling kosten), dan ben je in mijn ogen toch wel de weg kwijt. Nog maar niet te spreken over de €2100 voor een kwartje 1972!!!
Koninkrijk der Nederlanden - Willem I t/m Juliana - FDC