viewtopic.php?t=19966
Veilingen 2025
Moderators: maarten89, WBE
Re: Veilingen 2025
Niet helemaal Adriaan,
Want deze werd volgens mij niet op een veiling gekocht?
En deze betreft een 1929 zonder B (geslagen in Brussel).
Maar volgens mij wel een echte valse
De dukaten met een B (Brussel) zijn voor zover bekent nooit in St. Petersburg geslagen.
Mvg, Ger.
PS
hier de gegevens van de dukaten die in St Petersburg geslagen zijn vanaf 1814. Bijgewerkt t/m 30-08-2025
Want deze werd volgens mij niet op een veiling gekocht?
En deze betreft een 1929 zonder B (geslagen in Brussel).
Maar volgens mij wel een echte valse
De dukaten met een B (Brussel) zijn voor zover bekent nooit in St. Petersburg geslagen.
Mvg, Ger.
PS
hier de gegevens van de dukaten die in St Petersburg geslagen zijn vanaf 1814. Bijgewerkt t/m 30-08-2025
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
299 zou verwijderd zijn uit de veiling.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of 5 met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid Forum: 171
Uitnodiging IBNS Papiergeldbeurs op zaterdag 15 november 2025
Locatie: Amrâth Hotel Lapershoek, Utrechtseweg 16, 1213 TS Hilversum
Op zaterdag 15 november 2025 organiseert IBNS Nederland opnieuw de bekende Papiergeldbeurs in het Amrâth Hotel Lapershoek te Hilversum.
U bent van harte uitgenodigd om deze dag samen met ons door te brengen!
Tijden:
Bezoekers: van 10:00 tot 16:00 uur (Om de aanwezige handelaren voldoende tijd te geven om uit te pakken, mogen bezoekers pas vanaf 10.00 uur naar binnen)
Standhouders (alleen met standreservering): toegang vanaf 08:30 uur
Ook dit keer verwachten we een goed gevulde zaal met vertrouwde en gerenommeerde papiergeldhandelaren en gepassioneerde verzamelaars.
Toegang:
Gratis voor IBNS-leden
€15 voor niet-leden
Lid worden van IBNS?
Het lidmaatschap bedraagt €25 per jaar. Leden ontvangen meerdere keren per jaar ons verenigingsblad én gratis toegang tot onze beurzen. Lid worden kan direct bij binnenkomst, dan vervalt de entreeprijs.
Wat kunt u verwachten?
Een ruime beursvloer met diverse stands
De mogelijkheid om uw collectie te laten taxeren door aanwezige experts
Tussen 12:00 en 14:00 uur bieden wij alle aanwezigen een hapje en drankje aan, als dank voor uw komst
Standruimte reserveren:
Een tafel kunt u huren door ons een bericht te sturen. Tafels worden toegewezen op volgorde van aanmelding, dus wees er tijdig bij!
Bereikbaarheid en parkeren:
Auto: Gratis parkeergelegenheid is beschikbaar naast het hotel
Openbaar vervoer: Neem de trein naar station Hilversum Sportpark; het hotel ligt op loopafstand
Wij stellen het zeer op prijs als u anderen in uw netwerk informeert over de beurs, zodat we samen het bereik kunnen vergroten.
Wij kijken ernaar uit u te mogen verwelkomen in Hilversum!
Met vriendelijke groet,
Oleg Banachek
IBNS Nederland
www.ibns.nl
Locatie: Amrâth Hotel Lapershoek, Utrechtseweg 16, 1213 TS Hilversum
Op zaterdag 15 november 2025 organiseert IBNS Nederland opnieuw de bekende Papiergeldbeurs in het Amrâth Hotel Lapershoek te Hilversum.
U bent van harte uitgenodigd om deze dag samen met ons door te brengen!
Tijden:
Bezoekers: van 10:00 tot 16:00 uur (Om de aanwezige handelaren voldoende tijd te geven om uit te pakken, mogen bezoekers pas vanaf 10.00 uur naar binnen)
Standhouders (alleen met standreservering): toegang vanaf 08:30 uur
Ook dit keer verwachten we een goed gevulde zaal met vertrouwde en gerenommeerde papiergeldhandelaren en gepassioneerde verzamelaars.
Toegang:
Gratis voor IBNS-leden
€15 voor niet-leden
Lid worden van IBNS?
Het lidmaatschap bedraagt €25 per jaar. Leden ontvangen meerdere keren per jaar ons verenigingsblad én gratis toegang tot onze beurzen. Lid worden kan direct bij binnenkomst, dan vervalt de entreeprijs.
Wat kunt u verwachten?
Een ruime beursvloer met diverse stands
De mogelijkheid om uw collectie te laten taxeren door aanwezige experts
Tussen 12:00 en 14:00 uur bieden wij alle aanwezigen een hapje en drankje aan, als dank voor uw komst
Standruimte reserveren:
Een tafel kunt u huren door ons een bericht te sturen. Tafels worden toegewezen op volgorde van aanmelding, dus wees er tijdig bij!
Bereikbaarheid en parkeren:
Auto: Gratis parkeergelegenheid is beschikbaar naast het hotel
Openbaar vervoer: Neem de trein naar station Hilversum Sportpark; het hotel ligt op loopafstand
Wij stellen het zeer op prijs als u anderen in uw netwerk informeert over de beurs, zodat we samen het bereik kunnen vergroten.
Wij kijken ernaar uit u te mogen verwelkomen in Hilversum!
Met vriendelijke groet,
Oleg Banachek
IBNS Nederland
www.ibns.nl
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of 5 met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Alfred staat in het topic veilingen en jij plaats over beurss 
Spaart wereld munten in het bijzonder Frankrijk, Sri Lanka.
Je hebt gelijk, ik zal het wijzigen.
Spaart wereld munten in het bijzonder Frankrijk, Sri Lanka.
Op 20 oktober 2025 wordt het vierde en laatste deel van de Lodewijk S. Beuth Collectie (live online) geveild door de gerenommeerde veilingmeester Künker in samenwerking met Laurens Schulman B.V.
Deel IV omvat een indrukwekkende collectie Nederlands papiergeld, met vele zeldzame en uitzonderlijke items.
https://www.kuenker.de/auctions/30039a7 ... -614058717
Er zitten nu zeker een paar biljetten bij die Alfred niet in zijn verzameling heeft.
Dus kan hij dit keer niet schrijven dat er niets voor hem bij zit.
Mvg, Ger.
Deel IV omvat een indrukwekkende collectie Nederlands papiergeld, met vele zeldzame en uitzonderlijke items.
https://www.kuenker.de/auctions/30039a7 ... -614058717
Er zitten nu zeker een paar biljetten bij die Alfred niet in zijn verzameling heeft.
Dus kan hij dit keer niet schrijven dat er niets voor hem bij zit.
Mvg, Ger.
Jullie zullen van mij geen last hebben vanwege de volgende redenen.
a) Ik wil altijd live een veiling bijwonen en dat gaat helaas niet want de 20e ben ik er niet. Onze oudste dochter is bezig aan het laatste jaar van de basisschool en gaat naar een gymnasium. In de provincie kennen ze haar wel vanwege haar resultaten en toekennen van financiële ondersteuning. Er zijn meerdere gymnasiums die haar willen hebben dus we moeten vaak naar een open dag. Die studiebol heeft ze trouwens niet van mij.
b) Ik moet mezelf registreren want ik heb nog nooit iets bij künker gekocht en daar heb ik geen zin in.
c) Ik heb er het geld niet voor over omdat ik in november iets hoop te scoren bij HA Europe.
d) Kinderen krijgen herfstvakantie en dan gaan we naar een hotel met het gezin dus dat kost ook pegels.
e) Ik heb staar in beide ogen en 8 december word ik aan mijn linkeroog geopereerd en die nieuwe lens die er in gaat moet ik zelf betalen dus mijn gezondheid gaat voor. Daarna volgt het rechteroog.
f) Het plezier van het verzamelen van Nederlands papiergeld is een beetje weg. Heb ook al mijn lidmaatschap bij IBNS opgezegd.
Aardig onderbouwd lijkt me zo. Ga niet eens kijken of er iets voor me bij zit.
a) Ik wil altijd live een veiling bijwonen en dat gaat helaas niet want de 20e ben ik er niet. Onze oudste dochter is bezig aan het laatste jaar van de basisschool en gaat naar een gymnasium. In de provincie kennen ze haar wel vanwege haar resultaten en toekennen van financiële ondersteuning. Er zijn meerdere gymnasiums die haar willen hebben dus we moeten vaak naar een open dag. Die studiebol heeft ze trouwens niet van mij.
b) Ik moet mezelf registreren want ik heb nog nooit iets bij künker gekocht en daar heb ik geen zin in.
c) Ik heb er het geld niet voor over omdat ik in november iets hoop te scoren bij HA Europe.
d) Kinderen krijgen herfstvakantie en dan gaan we naar een hotel met het gezin dus dat kost ook pegels.
e) Ik heb staar in beide ogen en 8 december word ik aan mijn linkeroog geopereerd en die nieuwe lens die er in gaat moet ik zelf betalen dus mijn gezondheid gaat voor. Daarna volgt het rechteroog.
f) Het plezier van het verzamelen van Nederlands papiergeld is een beetje weg. Heb ook al mijn lidmaatschap bij IBNS opgezegd.
Aardig onderbouwd lijkt me zo. Ga niet eens kijken of er iets voor me bij zit.
De najaarsveiling van de MPO/Heritage staat online.
https://ha-europe.com/nl/bladeren/Coins ... ember_2025
https://ha-europe.com/nl/bladeren/Coins ... ember_2025
Mooi, daar zat ik op te wachten, bedankt voor de info.
De najaarsveiling van de NPV staat online.
www.npv.nl
www.npv.nl
Op 29 november heeft AA Muntenveiling een veiling uitsluitend van enkele en dubbele gouden dukaten.
www.aamuntenveiling.com
www.aamuntenveiling.com
MuntMarkt bestaat op 16 november 2025 precies 10 jaar als munthandel ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.
Om dit te vieren heeft MuntMarkt in de week van 10 t/m 16 november elke dag een veiling van ca. 150 kavels op Catawiki met in totaal 1000 kavels. Kavels binnen deze veilingen kunnen alleen per veiling worden gecombineerd, helaas is het NIET mogelijk om gewonnen kavels uit verschillende veilingen te combineren, omdat de opslag hiervan op meerdere locaties is verdeeld.
Maandag 10 november "MuntMarkt 10 jaar" Penningen start 2 november
Dinsdag 11 november "MuntMarkt 10 jaar" Antiek, Provinciaal & Curiosa start 3 november
Woensdag 12 november "MuntMarkt 10 jaar" Willem I, II & III start 4 november
Donderdag 13 november "MuntMarkt 10 jaar" Wilhelmina start 5 november
Vrijdag 14 november "MuntMarkt 10 jaar" Juliana & Beatrix start 6 november
Zaterdag 15 november "MuntMarkt 10 jaar" V.O.C. & Overzee start 7 november
Zondag 16 november "MuntMarkt 10 jaar" Wereldmunten start 8 november
De veilingen zijn hier te bekijken : https://www.catawiki.com/nl/u/1200823-muntmarkt
Een andere actie om het jubileum te vieren is op MA shops namelijk 50% korting op ALLE items aldaar, zonder prijsverhogingen en zonder verborgen extra kosten (behalve voor Amerikaanse kopers)
De actie zal vanaf 16 november 2025 om 22:00 uur ingaan en is hier te bekijken : https://www.ma-shops.com/muntmarkt/
Om dit te vieren heeft MuntMarkt in de week van 10 t/m 16 november elke dag een veiling van ca. 150 kavels op Catawiki met in totaal 1000 kavels. Kavels binnen deze veilingen kunnen alleen per veiling worden gecombineerd, helaas is het NIET mogelijk om gewonnen kavels uit verschillende veilingen te combineren, omdat de opslag hiervan op meerdere locaties is verdeeld.
Maandag 10 november "MuntMarkt 10 jaar" Penningen start 2 november
Dinsdag 11 november "MuntMarkt 10 jaar" Antiek, Provinciaal & Curiosa start 3 november
Woensdag 12 november "MuntMarkt 10 jaar" Willem I, II & III start 4 november
Donderdag 13 november "MuntMarkt 10 jaar" Wilhelmina start 5 november
Vrijdag 14 november "MuntMarkt 10 jaar" Juliana & Beatrix start 6 november
Zaterdag 15 november "MuntMarkt 10 jaar" V.O.C. & Overzee start 7 november
Zondag 16 november "MuntMarkt 10 jaar" Wereldmunten start 8 november
De veilingen zijn hier te bekijken : https://www.catawiki.com/nl/u/1200823-muntmarkt
Een andere actie om het jubileum te vieren is op MA shops namelijk 50% korting op ALLE items aldaar, zonder prijsverhogingen en zonder verborgen extra kosten (behalve voor Amerikaanse kopers)
De actie zal vanaf 16 november 2025 om 22:00 uur ingaan en is hier te bekijken : https://www.ma-shops.com/muntmarkt/