Inhuldegingspenning van koning willem 1 als souverein vorst

Plaats hier berichten over historiepenningen. Deze werden uitgegeven ter gelegenheid van een historische gebeurtenis.
Gebruikersavatar
maarten89 Nederland
Superlid
Superlid
Berichten: 2403
Lid geworden op: 11 aug 2009, 20:05

Inhuldegingspenning van koning willem 1 als souverein vorst

Bericht door maarten89 »

Deze munten zijn al tijdtje in mijn verzameling. Laatste heb de gouden gekocht. Ik plaatse ze hier omdat, de gouden ontwerp was voor dukaat die nu hebben. Helaas is dit niet door gegaan.

Vz. Borstbeeld naar links. Omschrift Willem D.G.G. PRINS VAN ORANJE NASSAU
Kz. binnen een krans GEHULDIGD/ TE/ AMSTERDAM/ MDCCCXIV.
Omschrift: SOUVEREIN VORST DER VEREENINIGDE NEDERLANDEN
Driks 23, Goud 23mm, 8.76 gram

Voorzijde stempel van deze penning was oorspronkelijk bestemd om te dien als voorzijde voor de nieuwe dukaat.
Oplage tussen 174 en 186 RRR ( uiterste zeldzaam)
Zilver oplage 3364 S (schaars)
Brons oplage 7500

De gouden is afgelopen 10 jaar 1 keer tegen gekomen, 2 jaar terug op de veiling. Dat was dit exemplaar. Ik zal stuk verder moeten terug zoeken om er nog 1 te vinden. De meeste liggen in museums, zijn er vast ook wat verloren gegaan.....

Groetjes,

maarten
Afbeelding

Afbeelding
grivnagozer Nederland
Moderator
Moderator
Berichten: 2679
Lid geworden op: 28 jul 2009, 01:47
Locatie: Rotterdam

Bericht door grivnagozer »

mooi!
Gebruikersavatar
maarten89 Nederland
Superlid
Superlid
Berichten: 2403
Lid geworden op: 11 aug 2009, 20:05

Re: Inhuldegingspenning van koning willem 1 als souverein vo

Bericht door maarten89 »

Jammer dat we bij deze koning niet zulke mooie penningen hebben.
Spaart wereld munten in het bijzonder Frankrijk, Sri Lanka.
Gebruikersavatar
Robin Suriname
Moderator
Moderator
Berichten: 1690
Lid geworden op: 09 jun 2010, 23:32
Locatie: de liemers

Re:

Bericht door Robin »

grivnagozer schreef:mooi!
Die meiden eronder zijn ook niet vies.. :gniffel:
1 "Pallas" guldens verzamelaar.
Verslaafd aan jacht op de mooist betaalbare kwaliteit 1 gulden met de beeltenis van Pallas Athena en/of een bijzondere variant..
Gebruikersavatar
Dick
Superlid
Superlid
Berichten: 1458
Lid geworden op: 13 aug 2010, 13:27
Locatie: Dieren

Re: Inhuldegingspenning van koning willem 1 als souverein vo

Bericht door Dick »

Als ik de afbeeldingen open heb ik bijna geen oog meer voor de munten :lollig:

Groet
Dick
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
Gebruikersavatar
maarten89 Nederland
Superlid
Superlid
Berichten: 2403
Lid geworden op: 11 aug 2009, 20:05

Re: Inhuldegingspenning van koning willem 1 als souverein vo

Bericht door maarten89 »

Dick schreef:Als ik de afbeeldingen open heb ik bijna geen oog meer voor de munten :lollig:

Groet
Dick
Haha ja nou vroeger was dat normale upload en ken topic ook niet aanpassen :dizzie:

Dus bij deze versie voor alle leeftijden :lollig:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Spaart wereld munten in het bijzonder Frankrijk, Sri Lanka.
Gebruikersavatar
amadeo1871 China
Aankomend lid
Aankomend lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2025, 13:44

Re: Inhuldegingspenning van koning willem 1 als souverein vorst

Bericht door amadeo1871 »

Kan de afbeelding niet meer zien
Gebruikersavatar
maarten89 Nederland
Superlid
Superlid
Berichten: 2403
Lid geworden op: 11 aug 2009, 20:05

Re: Inhuldegingspenning van koning willem 1 als souverein vorst

Bericht door maarten89 »

Oei heb munt zelf niet meer. Weet niet of afbeelding heb. Heb alles verkocht en her inversteerd in frankrijk :lollig:
Spaart wereld munten in het bijzonder Frankrijk, Sri Lanka.

Terug naar “Historiepenningen”