Goedemiddag allemaal,
Ik zag net deze munt voorbij komen. In de beschrijving staat dat de kwaliteit 'about uncirculated' is. Ik stel me hier toch vragen bij aangezien er corrosie op zit. Heeft iemand hier nog een mening over? Ik heb geen interesse in deze munt want ik verzamel zelf vooral nederlandse munten maar het viel me gewoon op.
Groeten Bram
Kwaliteit zinken 5 frank
Moderator: Aernout
Kwaliteit zinken 5 frank
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Kwaliteit zinken 5 frank
Nog een muntje van dezelfde persoon. Deze heeft hij/zij een kwaliteit van unc/fdc gegeven. Even opzij gelaten dat dit al 2 verschillende zaken zijn, vind ik dit niet gepast voor dit muntje. Er kan duidelijk een putje/beschadiging gezien worden onder het oor van leopold en een aantal fijne krasjes op de hals. Dan is een munt al helemaal geen fdc meer en in mijn mening ook niet unc. Ik ben benieuwd wat jullie hier over denken.
Groeten Bram
Groeten Bram
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
spatbord
- Donateur

Dat soort verkopers kun je beter links laten liggen. Er zal altijd discussie zijn over waarderingen, maar de verschillen tussen de waardering van deze verkoper en wat ze werkelijk zijn is wel erg groot.
Ik denk dat heel wat Belgische muntenverzamelaars de kwaliteit van munten fout in schatten. Op tweedehands en ebay zie ik heel vaak dat de verkopers fdc of unc vermelden terwijl ze vaak nog niet prachtig halen. Ofwel is dit een manier om hun munten aan te prijzen, maar anderzijds verschiet ik ook van welke prijzen er gehaald worden op veilingen en welke prijs verkopers vragen...
Altijd het verstandigst om je eigen mening te volgen.
Altijd het verstandigst om je eigen mening te volgen.
Waar ik me helemaal aan irriteer is dat men een biljet gradeert als zijnde FDC, Fleur de Coin. Weten het verschil niet tussen UNC en FDC.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of 5 met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid Forum: 171
Lid Forum: 171
Are there any colour photos of any of these Zinc coins in their original state?
I seen one today in the junk world coin box at a local dealer. It was a 25 cent from the Netherlands. Being these coins are around 70 years old and zinc is highly reactive I doubt any have made it in a good grade. They do look the same as they did 20 years ago when I first learned of them.
I seen one today in the junk world coin box at a local dealer. It was a 25 cent from the Netherlands. Being these coins are around 70 years old and zinc is highly reactive I doubt any have made it in a good grade. They do look the same as they did 20 years ago when I first learned of them.