0,02 eurocent verschillende landen rare afwijking in de rand. Graag meer informatie

Plaats hier berichten over misslagen, varianten, fouten op munten, of andere zaken die niet overeen komen met een normale munt.

Moderator: maarten89

CGPTminionNL Nederland
Nieuw lid
Nieuw lid

0,02 eurocent verschillende landen rare afwijking in de rand. Graag meer informatie

Bericht door CGPTminionNL »

Een goede morgen/middag/avond voor wie dit leest. Ik ben nieuw op het forum, zowel als in het intensief verbreden van mijn munten kennis/verzameling. Alvast mijn excuus, mochten er spelfouten zitten in mijn posts... Ik heb dyslexie dus dat doe ik niet met opzet.

Eerst zal ik even een intro geven dat lijkt me netjes. Ik ben Sjors en nee niet de rapper al houd ik wel van pindakaas en snickers :sarcasm1: . Ik spaar al een tijdje munten van landen waar ik geweest ben zowel als munten die afwijken van wat ik herken uit het dagelijkse leven.

Nu ben ik alles aan het nalopen na een goeie tijd verzamelen. En ik kwam een aantal opvallende munten tegen die ik niet terug kan vinden als ik er naar opzoek ben. Ook heb ik Chat GPT fotos verstuurd en zelfs die had weinig info over de desbetreffende munten. Ook hier heb ik printscreens van indien iemand dat wil inzien.

Ik heb meer foto's geprobeerd toe te voegen maar dat leek niet te lukken geen idee waarom misschien kan dat later nog?

Ik hoop dat de experts van hier mij verder kunnen helpen. Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
AI Minion NL, AKA Sjors
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
CGPTminionNL Nederland
Nieuw lid
Nieuw lid

Re: 0,02 eurocent verschillende landen rare afwijking in de rand. Graag meer informatie

hier nog een aantal foto's
CGPTminionNL Nederland
Nieuw lid
Nieuw lid

Re: 0,02 eurocent verschillende landen rare afwijking in de rand. Graag meer informatie

de laatste foto's
Dzjengis Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Dzjengis »

Hallo Sjors ,
Als je meer informatie zoekt kun je ook op deze twee sites zoeken.

Numista

Ucoin

Gr Dzjengis
My 2 cents
CGPTminionNL Nederland
Nieuw lid
Nieuw lid

Bedankt hier heb ik naar gekeken maar hier zie ik de afwijking niet op terug de groef die in de randen van deze munten zit kan ik nergens terug vinden en ik weet dus niet of het zo hoort of dat het een misdruk is en of ze wat waard zijn indien het een misslag is
eurocoinsfun België
Senior lid
Senior lid

Bericht door eurocoinsfun »

Hallo Sjors,
Die groef in de 2 eurocenten zijn volkomen normaal, zo hoort de rand te zijn (staat touwens ook beschreven op Numista). Een 2 cent zonder die groef is wél bijzonder.
De getoonde munten komen trouwens van Oostenrijk, Italië, Ierland, Finland en Duitsland.
CGPTminionNL Nederland
Nieuw lid
Nieuw lid

hey hardstikke bedankt voor de reactie.

Zonder groef uit de zelfde jaren/landen dan of ieder jaar want ik heb er nog meer zonder de groef dan dat ik heb met.
eurocoinsfun België
Senior lid
Senior lid

Bericht door eurocoinsfun »

CGPTminionNL schreef: 25 aug 2025, 00:33 Zonder groef uit de zelfde jaren/landen dan of ieder jaar want ik heb er nog meer zonder de groef dan dat ik heb met.
Deze zou ik dan toch wel eens willen zien, ik denk dat je er velen benieuwd maakt.

Terug naar “Misslagen, varianten en andere afwijkingen”