Project PMG
Re: Project PMG
En nog een Specimen. En niet zomaar eentje: Specimen nummer 001!

Oei oei oei
Deze

of deze

Of is dat wel de juiste vraag?
Why not both![[frog] froggy](./images/smilies/froggy.gif)
Deze

of deze

Of is dat wel de juiste vraag?
Why not both
Oeh deze is lekker. Nog schappelijk geprijsd ook! Voor de fans van lage nummertjes

Ik heb geen verstand van graden en nog minder van biljetten maar vind het wel opvallend dat ze beide 25 scoren. Ze lijken mij nogal te verschillen qua kwaliteit.PietjePuk190 schreef: ↑19 jun 2025, 20:54 Oei oei oei![]()
Deze
of deze
Of is dat wel de juiste vraag?![]()
Why not both![]()
De framing van die onderste is wel beter he 
Ik had recentelijk niet alles laten zien. Hier alsnog
Australia 25

Uruguay 63 Specimen

Venezuela 67

En net vandaag ontvangen: Sweden 66

Fijn weekend allemaal!
Australia 25

Uruguay 63 Specimen

Venezuela 67

En net vandaag ontvangen: Sweden 66

Fijn weekend allemaal!
Jij moet ondertussen een kuub plastic in huis hebben 
Valt reuze mee hoor
Maar ik ben langzamerhand wel aan een tweede verzamelbox toe voor dit project ja. Heb er nu 133 en er is nog van alles onderweg ![[frog] froggy](./images/smilies/froggy.gif)

Dit is op papier de lastigste van de serie: Hier zijn er maar 3 van volgens PMG. Ik zoek nu nog de 1 gulden in 64 (PMG zegt 14) en de 10 gulden in 66 (PMG zegt 8).
En voor het geval er nog iemand meeleest

Ik lees mee. Verzamel het niet maar vind mooie kleuren en afbeeldingen. Al snap geen snars wat het project is 
Spaart wereld munten in het bijzonder Frankrijk, Sri Lanka.
Vaak zien deze biljetten er qua kwaliteit hetzelfde uit, niet best maar ze hebben wel iets.
Wanneer komt het Watermerk weer uit? Heb nog een laatste artikel.
Wanneer komt het Watermerk weer uit? Heb nog een laatste artikel.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of 5 met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid Forum: 171
Is bedoeling dan elk land picks compleet te krijgen?PietjePuk190 schreef: ↑15 jul 2025, 18:55Zo moeilijk is het niet: Pick Matches Grade. Picknummer = kwaliteit. Deze laatste Pick 15 grade 15. Vorige Pick 65 grade 65. En zo voort![]()
Nou dat gaat natuurlijk niet. Van heel veel landen zijn de Picknummers gewoon te hoog. Soms te laag. En heel vaak is een biljet in de "juiste" grade niet te vinden omdat het veel te goedkoop is om het in die kwaliteit te laten slabben etc. En soms zijn biljetten gewoon veel te duur, dat gebeurt ook.maarten89 schreef: ↑15 jul 2025, 19:03Is bedoeling dan elk land picks compleet te krijgen?PietjePuk190 schreef: ↑15 jul 2025, 18:55Zo moeilijk is het niet: Pick Matches Grade. Picknummer = kwaliteit. Deze laatste Pick 15 grade 15. Vorige Pick 65 grade 65. En zo voort![]()
Aha ik Snap het. Leuk project ga zo doen.
Je hebt aardig gescoord.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of 5 met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Ja tijdje terug van alles gekocht en dat druppelt nu binnen. Er komen er nog twee en daarna ga ik pas weer wat kopen.
Mooi biljet, uitgerekend Kaapverdische Eilanden die getroffen zijn door een storm deze week
Aus der Reihe... "die hadden we nog niet": twee 55'ers uit Frans Indo-China met opeenvolgende serienummers

En het mooie is: Ze hebben totaal verschillende certification numbers. Deze tweelingbroertjes hebben totaal verschillende levens geleid, en daarna elkaar weer teruggevonden