Lijkt me toch lastig.
Maar misschien zie ik dingen over het hoofd

Gr, Stephan
Moderators: koenmunten, Frans
Je hebt boeken/ catalogussen waar vervalsingen uit de tijd in beschreven staan en met geluk staan er ook platen bij. Bij deze vervalsingen kan je dus met behulp van de beschrijvingen & platen vast stellen of het om een eigentijdse vervalsing gaat. Ook vind je er een aantal in oudere veilingcatalogussen & andere informatiebronnen die je dan ook als vergelijkingsmateriaal kunt gebruiken. Als ik er de tijd voor heb zal ik een kopie maken van vervalsingen van/ uit Banjarmasin uit een (digitale) oudere boek, leuke tekeningen zijn dat!Stephan O schreef:Hoe kom je er nu achter dat het hier gaat om een eigentijdse vervalsing en niet een vervalsing uit later tijden?
Lijkt me toch lastig.
Maar misschien zie ik dingen over het hoofd
Gr, Stephan
Richardddd schreef:Dit keer een zeldzame en vooral interessante halve VOC duit waar de valsemunters denk ik een borreltje teveel op hebben gehad, niet dat het een "ruwe" vervalsing is. Maar het was toch erg lastig voor ze welke provincies ze erop wilde hebben staan.
Voorzijde provincie Zeeland en op de keerzijde provincie Holland, het muntmeesterteken is een "fantasie mmt" van de rozet tussen punten. Wat me bij staat is dat er in de afbeeldingen van Moquette waar die diverse eigentijdse vervalsingen uit Bandjarmasin toont een duit met vergelijkbare mmt tekent/ afbeeld.
Weer een zeer mooie voorbeeld van een vergissing die de valsemunters maakte...
Daar bestaat er nog eentje van