Eurocoin collectie 2002

Plaats hier alle informatie, weetjes, nieuwtjes, vragen, etc. over de euromunten

Moderator: euromunter

Dzjengis Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Eurocoin collectie 2002

Bericht door Dzjengis »

Hallo allemaal ,
Ik ben in bezit van een album 1999/2002 Eurocoin collectie,1c/2€.
Ik las ergens dat handelaren deze munten apart verkopen en was wel benieuwd wat zoiets oplevert, dus op onderzoek gegaan.
Ik ga er gemakshalve vanuit dat deze munten FDC/UNC zijn.
De site waar ik de prijzen vanaf heb gehaald doet er even niet toe ,zal wel een dure zijn,het is maar voor vergelijk.

België: 61€
Finland: 59,45
Duitsland: 39€
Griekenland: 79€
Ierland: 55,50€
Italië: 38,50€
Luxemburg: 66,65€
Nederland: 36,20€
Oostenrijk: 58€
Portugal: 35,50€
Spanje: 49,50€
Frankrijk: 122,60€
Totaal : 700,90€

Dat zou +- 14x de waarde van een album zijn.
En natuurlijk iedereen moet het op zijn manier doen maar ik vond het resultaat wel schokkend.
Dus maar 96 advertenties plaatsen ipv album verkopen :lach:

Mvg Dzjengis
My 2 cents
Koevoets numismatics Nederland
Donateur
Donateur

Re: Eurocoin collectie 2002

Bericht door Koevoets numismatics »

Dit soort collecties koop je op veilingen voor rond de nominale waarde. De genoemde prijzen zijn helaas niet realistisch. Als je realistische prijzen wilt opzoeken voor bepaalde munten, dan kun je het beste op Ebay zoeken en dan verkochte items aanvinken. Dan kun je zien wat munten recent hebben opgebracht.
Sigismund Liberia
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Sigismund »

Beste Dzjengis
14 maal de nominale prijs dat is ruim overdreven
Een dealer gaat je voor je 2 euro gewoon 2 euro geven.
Op een beurs zit ik naast een dealer en die verkoopt 2 euro voor 3 euro sorry meer is het niet of je moet de setjes hebben vb van het Vaticaan
Maar daar zul je ook inboeten qua prijs.op euro's verzamelen daar ga je geen winst mee maken.
Vele euro's verzamelaars zijn al afgehaakt
Groeten luc
eurocoinsfun België
Senior lid
Senior lid

Bericht door eurocoinsfun »

De munten van 1999-2002 zal je nog amper kunnen verkopen. Zo goed als elke euromuntenverzamelaar heeft deze al. Zet je ze op internet of ga je naar een beurs, mag je blij zijn als je íets verkoopt. Inderdaad, vele euromunten verzamelaars zijn al afgehaakt, jaren geleden waren zij de meest bezochte op beurzen. Nu staat er vaak het minste volk...
ronmeulen Nederland
Lid
Lid

Bericht door ronmeulen »

Goedenavond,

Het zou kunnen dat er in de Finse setjes nog een aantal dure exemplaren zitten, verder zijn deze munten eigenlijk niet veel waard (buiten Monaco, San Marino en Vaticaanstad om). Ik verzamel zelf al vanaf het eerste uur euromunten. Meer specifiek: de voor circulatie bedoelde euromunten en de verzamelaarsmunten die tegen nominaal aan te schaffen zijn bij (centrale) banken. Denk aan de 10 en 20 euromunten uit Duitsland, de 5 en 10 euromunten uit Oostenrijk en Nederland en de 12 euromunten uit Spanje. Alles in UNC-kwaliteit.

Wat mij de laatste tijd opvalt, is dat er op sites als marktplaats veel eurocollecties worden aangeboden van de eerste jaren. Alles keurig in verzamelalbums van Hartberger en bijvoorbeeld Importa. Deze gaan voor nauwelijks meer dan de nominale waarde van de hand.

De reden is hierboven al beschreven. Het verzamelgebied is dermate groot geworden dat het praktisch niet meer te doen is om alles compleet te maken. Daarnaast worden door veel landen tegenwoordig jaarlijks maar slechts enkele denominaties uitgegeven, afhankelijk van de vraag in het betalingsverkeer. Tel hierbij op dat muntgeld tegenwoordig steeds minder gebruikt wordt en verzamelaars haken af.

Aangezien de eurolanden in de beginjaren enorme aantallen munten hebben laten slaan, zullen deze ook nooit echt zeldzaam worden. Voor het geld hoef je ze dus niet te bewaren. Als de mappen niet in de weg liggen zou ik mensen adviseren om ze te houden, maar als ze er toch vanaf willen, neem ik de verzamelingen in Harbergermappen graag over tegen een kleine meerprijs. De munten belanden dan in het betalingsverkeer en de mappen gebruik ik zelf weer voor mijn collectie. Zo is er al menig verzameling door mij uitgegeven.
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W »

Dit dus dat kan een reden zijn dat ik soms hagelnieuwe euromunten uit de beginjaren van de Euro aantref in mijn portemonnee :suprised: :knipoog:

Terug naar “Euromunten”