Jubileumjaar Vaticaanstad 2025

Plaats hier berichten over verzamelaarsmunten, dit zijn speciale uitgiften van de euromunten. Denk hier bijvoorbeeld aan zilveren en gouden afslagen voor een bepaald thema.

Moderator: euromunter

JonathanE Nederland
Aankomend lid
Aankomend lid

Jubileumjaar Vaticaanstad 2025

Bericht door JonathanE »

Afgelopen week kwam het gouden tientje, zilveren vijfje en EDU van 750 jaar Amsterdam binnen.
Die hebben mijn woning inmiddels verlaten, want ze bleken erg gewild te zijn en ik ben nogal gevoelig voor harde euro's.
En dit rendement kon ik niet laten liggen :lach:

Nu wil het volgende.
2025 is een zogenaamd Heilig Jaar of Jubileumjaar voor het Vaticaanstad.
Weet iemand of daar nog speciale herdenkingsmunten voor uitgegeven worden?
Met het aantal Katholieke mensen in Nederland lijkt het mij wel rendabel om dan ten minste 1 herdenkingsmunt aan te kunnen bieden :knipoog:

Ik kan er zelf nog niet zoveel over vinden.
Maar jullie kunde en ervaring hebben mij nog nooit teleurgesteld.
eurocoinsfun België
Senior lid
Senior lid

Re: Jubileumjaar Vaticaanstad 2025

Bericht door eurocoinsfun »

Ik heb geen idee waar dit heilig jaar op slaat, maar volgens mij zijn er meerdere heilige jaren om iets te vieren. Vaticaanstad geeft redelijk veel herdenkingsmunten uit, net zoals de andere landen tegenwoordig. Waarschijnlijk zal er dan een 2 euro-, zilveren- en gouden munt worden geslagen met dit onderwerp. De 2 euro zal meer dan waarschijnlijk geen investering zijn, de aankoopprijs is de laatste jaren toch al gezakt naar een aanvaardbaardere prijs en stijgt niet tot nauwelijks. Voor een gouden munt is de aankoopprijs toch al stevig, geen idee of hier later winst uit te maken valt. Ik verzamel dan ook gewoon munten en niet om er later winst op te maken.

Terug naar “Verzamelaarsmunten”