Ja forum leden het is mij na zoveel jaren verzamelen gelukt om een statendaalder aan de haak te slaan. Eenvoudig en goedkoop was het niet, maar het is mij toch gelukt.
Het is wel het gemakkelijk jaar en Muntatelier Doornik 1579.
Dit is een mooi afsluiter van mijn collectie filipsdaalders.
Groeten luc
Statendaalder
Moderator: Robin
Statendaalder
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Statendaalder
Hele fraaie aanwinst! Mooi type is het.
Gaaf man nog mooi exemplaar!!!
Spaart wereld munten in het bijzonder Frankrijk, Sri Lanka.
Inderdaad een gaaf stuk… Komt niet zo vaak langs. Proficiat! Flip Fluitketel staat er ook mooi op.
Eerlijk gezegt weet ik zelf nog niet, ik heb ongeveer 50 stukken zuid Nederlanden en stuk of 10 Noord Nederlanden en dat vind ik eigenlijk genoeg als je rekent dat een mooie dukaton of daalder al gauw tussen 300 a 500 euro kost. En ik sta op invaliditeit dus dure munten kopen is niet meer haalbaar voor mij. Maar ik klaag niet gedurende de periode dat ik werkte heb ik een mooie verzameling kunnen opbouwen.
En ik vind dat een verzameling daarvoor niet groot moet zijn om mooi en interessant zijn.
Dus voorlopig koop ik niets maar volg wel de veilingen.
Groeten luc
Hey Luc, prachtige aanwinst weer. Dit mis ik nog steeds, toch een vrij prijzige munt in redelijke kwaliteit. Je hebt al een mooie verzameling bij elkaar.
Ja Jan goedkoop is dat type niet,maar ik moest hem hebben kost wat kost
Dus heb ik 6 dukatons/daalders verkocht om hem te kunne aan te kopen
Gelukkig heeft mij vrouw geen interesse wat ik doe met mijn munten.
Mocht dat wel zo zijn ,dan zou ik waarschijnlijk een maand lang op water en hard brood moeten overleven
Groeten luc
Prachtige statendaalder en een mooie afsluiter van je collectie.
Gr,
Tristán.
Gr,
Tristán.