Ook een mooie munt van België uit het jaar 1873. Fijne eraan is dat deze kan opgespeld worden.
Weet hier iemand de waarde van ? Of waar ik hier een eerlijke prijs van kan krijgen ?
Zilveren munt 5 Fr van 1873 ingelegd met brochepin
Moderator: Aernout
Re: Zilveren munt 5 Fr van 1873 ingelegd met brochepin
Of hier veel interesse in is, weet ik niet. Maar de waarde zal vrees ik ongeveer de prijs van het zilver zijn.
Ik denk niet dat er tegenwoordig nog mensen zijn die een munt van Leopold II zouden opspelden... tegenwoordig is deze slager van de Congo niet meer zo populair.Dirk van Dessel schreef: ↑17 mar 2024, 12:22 Ook een mooie munt van België uit het jaar 1873. Fijne eraan is dat deze kan opgespeld worden.
De munt zelf is een veel voorkomende die in normale staat al niet veel meer dan de zilverprijs oplevert. Munten die als broche worden gebruikt hebben meestal alleen nog maar de metaalwaarde omdat er toch vaak beschadigingen opzitten. Of het moeten hele zeldzame exemplaren zijn.
Bedankt voor de info. Toch raar dat zoiets oud niet veel waard is.
Dat is niet zo raar.Dirk van Dessel schreef: ↑22 mar 2024, 19:49 Bedankt voor de info. Toch raar dat zoiets oud niet veel waard is.
Er zijn er destijds ontzettend veel geslagen en aangezien ze van zilver zijn zijn er dus ook ontzettend veel bewaard gebleven.
Er zijn meer munten dan verzamelaars van Leopold en dan is iets dat 150 jaar oud is ineens alleen maar de zilverprijs waard.