In oktober 2021 liep ik rond op de Paper Money Fair in de Brabanthallen in 's-Hertogenbosch, uiteindelijk de enige keer dat de beurs daar gehouden zou worden. Het aanbod was een beetje mager, maar ik was er heen gegaan met meer dan voldoende budget. Om eerlijk te zijn, het geld brandde me in de zak. Uiteindelijk vond ik bij Jan Euving een biljetje dat me enigszins interessant leek. Kreeg nog wat korting ook, altijd erg fijn natuurlijk. Bij thuiskomst aan mijn Amerikaanse vrienden gevraagd van "joh wie weet hier wat meer over" en toen bleek al dat het best een interessant biljetje was. Ingestuurd naar PMG, en wachten en wachten. Uiteindelijk kwam het terug: 45 Choice XF. Nou dan word je best wel blij natuurlijk.

Dus het biljetje was uitgegeven door Edgar Miller, assistant Quarter Master in het Confederate Army. Wil je meer over weten. Toen vond ik een boek: Confederate issuers of train and hoer notes". Behalve alles wat ik over Edgar Miller ooit had willen kunnen vragen, gaat dit ook over een HOER? WTF
Dus dit boek moest ik natuurlijk hebben.
Helaas, uitverkocht op Amazon. Gelukkig was er recentelijk een book sale op een Amerikaans forum waarbij mensen boeken te koop aan bieden en de opbrengst inzetten om het forum te steunen. EN daar was dit boek dus bij. Ik ben zo blij